Address & Contact

Our Address

تهران ،میدان توحید ،به سمت آزادی ، خیابان پرچم ،پلاک 14

تهویه مطبوع و پخش فیلتر های هوا نسیم در تهران

?داکت اسپلیت (Ducted Split)

?داکت اسپیلت چیست؟

?اصطلاحی است که بسیاری از کارشناسان برای اسپلیت های کانالی مورد استفاده قرار می دهند که امروزه یکی از رایج ترین سیستم های سرمایش و گرمایش در آپارتمان ها محسوب می شود. داکت اسپلیت ها یا اسپلیت های کانالی با تامین هوای خنک در تابستان و تامین هوای گرم در زمستان برای کلیه فضاها در یک واحد آپارتمان و انتقال هوای سرد یا گرم توسط کانالهای اجرا شده در داخل سقف کاذب، دمای محیط مورد نظر را به شرایط آسایش و دلخواه تنظیم شده

?داکت اسپیلت چه مزایایی نسبت به دیگر سیستم های سرمایشی دارد؟

?این سیستم نسبت به سیستم های مرکزی استقلال کامل دارد، همچنین در مقایسه با رادیاتور راندمان گرمایشی آن نیز بالاتر است. ضمنا لوله کشی گرمایشی داکت اسپلیت از سقف می باشد و حجم لوله کشی آب گرم با استفاده از این دستگاه کاهش میابد. علاوه بر این هزینه ی پایانی راه اندازی داکت اسپیلت با کویل تقریبا نصف هزینه ی سیستم های چیلر و مینی چیلر می باشد که این خود یکی از مهم ترین مزایای داکت اسپلیت محسوب می شود.

?از آن جایی که در داکت اسپلیت از جداکننده روغن استفاده می شود، امکان لوله کشی بین یونیت های داخلی و خارجی با اختلاف ارتفاع 15 متر را فراهم می سازد که این امر موجب می شود در طولانی مدت کارایی دستگاه به خوبی حفظ شود.

?این دستگاه علاوه بر تامین سرمایش کافی، گرمایش بسیار قوی دارد و می تواند بین 20 الی 30 درصد در مصرف برق در زمستان صرفه جویی کند. داکت اسپلیت ها می توانند به کمک فیلترهای قابل شست و شو، هوا را تصفیه کنند و فضایی به دور از آلودگی را پدید آورند. این وسیله می تواند به راحتی در هر فضایی قرار گیرد و برای سردترین و گرمترین مناطق طراحی شود

?سرمایش و گرمایش در داکت اسپیلت ها توسط هواساز با مکش هوای درونی انجام می شود.عملکرد دستگاه داکت اسپیلت در حالت سرمایش دقیقاً مشابه سیستم های اسپیلت یا همان کولر های گازی می باشد .

?به این معنی که این دستگاه ” داکت اسپیلت ” جهت تولید سرما با استفاده از عبور از اجزای چرخه ای مثل کمپرسور ، کندانسور ، شیر انبساط و اواپراتور و تغییر فاز مبرد هوای عبوری از روی کویل اواپراتور را سرد کرده و آنرا به تهویه شونده تحویل می دهد .بدیهی است که در این حالت منبع انرژی دستگاه الکتریسیته است . در حالت گرمایش هم سیستم داکت اسپیلت به کمک کویل تعبیه شده در دستگاه و جریان آب گرم عبوری از داخل کویل هوای عبوری از روی کویل را گرم می کند و آن را به فضای تهویه شونده تحویل می دهد . در این حالت آب گرم عبوری از کویل توسط پکیج یا موتورخانه تأمین شده و منبع انرژی دستگاه گاز می باشد . در این حالت دستگاه همانند فن کویل کار می کند

?خرید داکت اسپلیت

?داکت اسپلیت نیز همانند اسپیلت از یک یونیت داخلی و یک یونیت تشکیل شده است که توسط لوله مسی و کابل‌های ارتباطی به هم متصل شده‌اند و تنها تفاوت آن در محل قرارگیری یونیت داخلی و توزیع برودت آن می‌باشد.استفاده از این سیستم به شرطی که برای تمام فضاهای واحد، دریچه مستقل پیش‌بینی شود و از بهره وری سیستم نکاهد، به معماری داخلی واحدها کمک شایانی نموده و انتخاب بهتری نسبت به اسپیلتها می‌باشند.

?یونیت داخلی داکت اسپلیت‌ها در سقف نصب شده و توسط کانال به دریچه‌های قرار گرفته در فضاهای مختلف هوا رسانی می‌کنند.با خرید داکت اسپلیت میتوانید بهترین دما را برای آرامش خود و خانواده فراهم بیاورید.

??????????????????

اجزای داکت اسپلیت چیست ؟

?داکت اسپلیت از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که اصلی ترین بخش های آن شامل؛
?یونیت داخلی
?یونیت خارجی
?لوله های مسی
?کانال ها
?دریچه های ورورد هوا به محیط مورد نظر و ترموستات دیواری است. در ادامه به توضیح هر قسمت و ارتباط آن و چگونگی همکاری آن با بخش ها و اجزای دیگر داکت اسپلیت می پردازیم.

?یونیت خارجی : یونیت خارجی یا کندانسور در بیرون ساختمان و در فضای باز نصب می شود. ( در فرآبند سرمایش ، گاز مبرد توسط کمپرسور در این یونیت خنک می شود )

?لوله مسی : این لوله یونیت داخلی و خارجی را بهم متصل می کند. ( گاز مبرد خنک شده از طریق این لوله به یونیت داخلی می رود)

?یونیت داخلی : یونیت داخلی یا هواساز در داخل ساختمان و معمولا در زیر سقف کاذب قرار می گیرد. ( هوای موجود در یونیت داخلی توسط فرآیند تبادل حرارتی با گاز مبرد خنک می شود )

?کانال ها : کانال ها به صورت گرد یا چهارگوش می باشند و یونیت داخلی را به دریچه ها متصل می کند. ( هوای سرد شده را از یونیت داخلی به سمت دریچه و فضای مورد نظر هدایت می کند )

?دریچه ها : در انتهای کانال ها دریچه هایی تعبیه شده اند و هوای سرد شده یا گرم شده را به اتاق انتقال می دهند.ترموستات : تنظیم دما ، سرعت کارکرد فن و … توسط ترموستات دیواری کنترل می شود.

??????????????????

به مدیریت : آکو محمدی

تهویه مطبوع نسیم در تهران ,  تهویه مطبوع و پخش فیلتر های هوا نسیم در تهران  , تهویه مطبوع مسکونی , تهویه مطبوع  تجاری ,  تهویه مطبوع فضاهای عمومی  , تهویه مطبوع چیست ,