Address & Contact

Our Address

کردستان، شهرستان قروه، خیابان سید جمال، طبقه فوقانی تالار ساقدوش

سنگ پا طبی

سنگ پا نوعی سنگ سوراخ سوراخ شبیه اسفنج است که از سنگ های حاصل از سرد شدن گدازه های اتشفشانی تولید می شود.

همین بافت اسفنجی شکل و زبر این سنگ است که باعث شده خاصیت سایش و لایه بردار داشته باشد . اما این سنگ ها خواصی شگفت انگیز دارند که شاید بسیاری از ما ندانیم .

سنگ پا به رنگ های سفید، قهوه ای، قرمز و مشکی موجود است و معمولا در داروخانه ها و مراکز فروش لوازم حمام به فروش می رسد اگر هم احتمالا سری به سواحل یونان زدید، می توانید در ساحل، از این نوع سنگ ها بیابید.

چون کشیدن سنگ پا به ناحیه کف پا ، فضولات و مواد زاید را از بالاترین نقطه بدن خرج می کند لذا این کار می تواند در تسکین سردردهای شدید ، دردهای سیاتیکی، درد معده و …کمک شایانی کند.

در گذشته تنها از چنین سنگ‌های آذرینی که متخلخل بوده استفاده می‌شد، اما امروزه انواع پلاستیکی آن نیز موجود است. در گفتار مردم، مثال «سنگ پای قزوین» معروف است و تمثیل «روی فلانی سنگ پای قزوین است!» به این اشاره دارد که طرف از رو نمی‌رود و کوتاه نمی‌آید، استفاده از سنگ پا پیشینه تاریخی داشته که به زمان قرون وسطی وصل میشود ، در رم باستان و ایران کهن مردم از سنگ پا برای تمیز کردن جرم و چربی ها استفاده میکردند . با پیشرفت و ترقی مردمان به مرور زمان سنگ پا ( پونس ) کاربرد ویژه ای در روند زندگی مردم ایجاد کرده که در ذیل به آن اشاره میشود .ضمن اینکه این سنگ پاها فقط در معادن پوکه آتشفشانی اطراف شهر قروه که معادن فعالی دارد وجود داشته و همسایگان این معادن مردمان زحمت کشی هستند برای کسب روزی حلال از این سنگ پاها به شکل سنتی و با خرد کردن سنگ پاها با تیشه ارتزاق می نمایند . البته سنگ پا با توجه به کاربردهای فراوان در حوزه بهداشت ، سلامت ، کشاورزی استفاده بیشتری دارند و به شکل های مختلف تراش داده شده و روانه بازار فروش سنگ پا می شوند.

به مدیریت آقای عبدی

 

 

 

سنگ پا، انواع سنگ پا، مزایای استفاده از سنگ پا، مدل های سنگ پا، خرید سنگ پا، سنگ پای طبی