Address & Contact

Our Address

اصفهان ، خیابان جی ، کارخانه قند جاده خاتون آباد ، کوچه جهاد ، پلاک42

Telephone

تولیدکننده انواع قطعات صنعتی تزریق بادی کیهان پلاست

♻️ تولیدکننده انواع قطعات صنعتی تزریق بادی در ظرفیت های مختلف از 100 سی سی تا 15 لیتر 

♻️ قالب گیری بادی یا قالب‌گیری دمشی یکی از انواع روش‌های قالب‌گیری پلاستیک است که برای ساخت بطری‌ها و محصولات توخالی استفاده می‌شود. در این روش پلیمر داغ با اعمال فشار به قالب تزریق پلاستیک فرمدار می‌شود و شکل قالب را به خود می‌گیرد. در ادامه این نوشته در مورد روش‌های قالب‌گیری بادی توضیح خواهیم داد.

? روش کار در قالبگیری بادی یا Blow molding

♻️ فرآیند قالبگیری بادی تشابه زیادی به روش‌های ساخت بطری‌ها و ظروف شیشه‌ای دارد. دلیل استفاده از این روش ساخت ظروف توخالی است.
♻️ فرایند کار در این روش به این شکل است که یک لوله از جنس پلاستیک مذاب را به داخل قالب تزریق اکسترود می‌کنند. و سپس هوای فشرده را به داخل لوله پلیمری می‌دمند، تا پیلمر ذوب شده به دیواره‌های قالب بچسبد، و سپس قالب را خنک می‌کنند تا پلیمر به شکل قالب در بیاید.

? سه روش برای این کار وجود دارد:

1- قالبگیری بادی تزریقی
2- قالبگیری اکستروژن بادی
3- قالبگیری بادی کشش تزریقی

? قالبگیری بادی تزریقی (Injection Blow Molding)

♻️ این روش از دقت بالایی برخوردار است و برای تولید انبوه ظروف یکبار مصرف داروها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش پیش فرم اولیه از گرانول پلاستیک مذاب با استفاده از فرایند تزریق پلاستیک تولید می‌شود و سپس در قالب اصلی باد به درون آن دمیده می‌شود تا شکل قالب را به خود بگیرد، با استفاده قالب‌گیری تزریقی می‌توان ضخامت دیواره‌های کار را به طور دقیق کنترل کرد. اما عیب این روش این است که علاوه بر قالب نهایی محصول نیاز به قالب دیگری برای ساخت پیش فرم محصول هم هست.

? این روش در سه مرحله انجام می‌شود:

♻️ تزریق
♻️ دمیدن
♻️ بیرون انداختن
♻️ قالبگیری بادی

? قالبگیری بادی اکستروژن (Extrusion Blow Molding)

♻️ با استفاده از این روش، مواد اولیه پلاستیک مذاب از بالای قالب اکسترود می‌شوند، و سپس قالب بسته می‌شود، و داخل آن هوای فشرده دمیده می‌شود، تا پلیمر اولیه شکل قالب را به خود بگیرد. این فرایند به دو شکل انجام می‌شود:

♻️ قالبگیری اکستروژن به روش پیوسته: در این روش گرانول‌های پلاستیک به صورت پیوسته اکسترود می‌شوند تا قطعه اولیه تولید شود.
♻️ قالبگیری اکستروژن به روش متناوب: در این روش ابتدا رزوه بالای قطعه ایجاد می‌شود و پس از آن با تزریق پلاستیک قطعه اولیه ایجاد می‌شود.

? قالبگیری بادی کشش تزریقی (Stretch Blow Molding)

♻️ این روش بسیار شبیه به قالبگیری تزریقی بادی است، که برای تولید انبوه بطری‌های نوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این روش می‌توان قطعات حجیم بدون محدودیت در طراحی تولید نمود. اما استفاده از این روش هزینه بالایی داشته و دستگاه‌های آن جای زیادی را اشغال می‌کنند. اما میتوان پیش فرم قطعه را به صورت جداگانه به کارخانه‌های تولید پت فروخت.

مدیریت:آقای توکلی

 

دستگاه تزریق بادی چیست , ریخته گری تزریقی , قالب گیری بادی , قالب گیری تزریقی , فرآیند تزریق پلاستیک
قالب بادی , تزریق پلاستیک روی فلز , انواع روش تزریق پلاستیک ,