Address & Contact

Our Address

خوزستان،اهواز،بازار آهن شرق،خیابان اول،انبار175

تجهیزات بتن ریزی،میکسر و بالابر، دستگاه خم و برش در اهواز

 

 

❇️تولید جک سقفی،قالب فلزی و انواع لوازمات داربست

🌟بالابر ساختمانی چیست؟

✳️یکی از اصلی ترین و مهم ترین تجهیزات ساختمانی بوده که در تمامی ساختمان های در حال ساخت یا در حال بازسازی حداقل می توانید یکی از آن ها را ببینید. کاربرد اصلی بالابر ساختمانی در حمل مصالح مختلف بوده و تجهیزی است که وجود آن برای ساخت یک ساختمان الزامی است. اجزای بالابر ساختمانی (مصالح بر) شامل الکتروموتور، گیربکس، وینچ، سیم بکسل، جعبه نگهدارنده، پایه ها، ریل، کرپی ها، قلاب و باکت می باشد. همچنین این دسته از بالابرها قابلیت نصب ترمز و ریموت کنترل جهت کنترل از راه دور را نیز دارا می باشند

بالابر

🌟کاربردهای بالابرهای ساختمانی 

۱- بالا بردن مصالح ساختمانی در مقیاس کوچک و صنعتی

۲- حمل بار در کارخانه ها، معادن، اسکله ها، انبارها جهت بلند کردن مواد مختلف

۳- تخلیه و بارگیری کامیون ها، نصب ماشین آلات

🌟داربست چیست؟

✳️داربست یک سازه چوبی یا فلزی موقتی است که برای دسترسی به نقاط دشوار به هنگام ساخت یا تعمیر ساختمان‌ها و دیگر سازه‌ها بکار می‌رود.

✳️داربست‌ها که از میله‌های فلزی و چوبی ساخته می‌شوند گاه به عنوان تکیه‌گاه برای بخشی از دیگر سازه‌ها هم استفاده می‌شوند.

✳️ساخت داربست‌ها مهارت ویژه‌ای نیاز دارد زیرا در صورت فروریختن یک داربست خطر تلفات جانی بسیار زیاد است

✳️داربست های فلزی عموما از جنس فولاد با قطر 48/3 ساخته می شوند و که در اصطلاح به آنها لوله 5 سانتی نیز گفته می شود. حداقل ضحامت این لوله ها 4 میلی متر بوده که به وسیله بَست های مربوطه به یکدیگر اتصال پیدا کرده و مونتاژ می شوند.

✳️به این دلیل که داربست فلزی در ارتفاع بلند نصب می شود و کارگران برای انجام کار روی آن قرار می گیرند، می تواند زمینه ساز رخ دادن اتفاقات و حوادثی که به کار در ارتفاع مربوط هستند، باشد. به همین دلیل امنیت نصب داربست فاکتور مهمی می باشد که باید به آن توجه شود. همچنین سرعت در اجرا و نصب داربست نیز برای زود تر پیشرفت کردن کار تاثیر گذار است. به همین دلیل باید از منابع مطمئن و توانمند درخواست نصب و اجاره داربست داشت تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

🌟ویژگی های داربست فلزی 

✳️قطر لوله های داربست های فلزی که از جنس فولاد هستند 5 سانتی متر و کمترین میزان ضخامت آن ها 4 میلی متر می باشد. داربست های فلزی با بست هایی که مخصوص داربست می باشند، سرهم گردیده و نصب می شوند. با نصب داربست به وسیله بست ها، در یک زمان کوتاه می توانید یک داربست محکم و ثابت که برای کار در ارتفاع برای کارگران مناسب می باشد، بسازید. داربست فلزی باید به نحوه مناسب و درستی به دیواره های ساختمانی که کار بر روی آن انجام می شود، مهار شود تا از واژگون شدن آن جلوگیری شود. فاصله بین دو مهار باید حداکثر 6 متر باشد. لوارم و اجزایی که برای نصب داربست استفاده می شوند موارد زیر می باشند:

🔺میله شکاف دار برای اتصال: از این میله برای طولانی نمودن دو لوله فلزی داربست استفاده می شود.

🔺بست برای لوله های افقی: از این بست برای بستن دو لوله افقی با زاویه 90 درجه نسبت به یکدیگر استفاده می شود.


🔺پایه قابل تنظیم: این پایه به دیواره داخلی قسمت پایین لوله متصل می شود و با استفاده از آن می توان ارتفاع داربست را تنظیم نمود.

🔺صفحه زیر ستون: این صفحه به شکل مربع بوده و پایه دار می باشد که هدف از نصب آن، توزیع کردن بار از بخش پایینی ستون روی تکیه گاهی که استفاده می شود، می باشد.

🌟مزایای نصب داربست فلزی 

✳️به داربست های فلزی، داربست یا سکوی پیش آمده هم می گویند زیرا این مدل از داربست ها مانند سکو از سطح دیواره ساختمان بیرون می زنند. به این دلیل که اتکای اینگونه داربست ها به دیواره های ساختمان می باشد، در جاهایی که به دلیل شرایط مکان، امکان نصب داربست های معمولی وجود ندارد یا بسیار پر هزینه است، گزینه مناسبی محسوب می شوند. نصب کردن و جداسازی آنها به دیواره ساختمان نیز توسط جرثقیل انجام می شود. همین امر باعث می شودکه نصب داربست فلزی در صرفه جویی مصالح مورد نیاز برای داربست بسیار تاثیر گذار باشد

🌟جک سقفی 

✳️جک سقفی، وسیله ای برای نگهداری میزان باری است که سقف ایجاد می کند. این وسیله برای تمام سقف های ساختمان از جمله طاق ضربی، یونولیت، تیرچه بلوک و وافل استفاده می شود. با توجه به مکان و نوع پروژه تفاوت هایی در جک سقفی وجود دارد.

✳️در ساختمان سازی برای جلوگیری از فروریختن سقف ها، تا زمانی که مقاوم شوند از جک ساختمانی برای نگه داشتن آن ها استفاده می شود. در بعضی سقف ها مانند نوع بتنی آن نیاز به این وسیله به شدت احساس می شود.

🌟کاربرد جک سقفی 

🔺جک های ساختمانی کاربرد زیادی دارند و در انجام پروژه های عمرانی یک وسیله لازم و ضروری هستند. اصلا تفاوت ندارد که شما یک خانه دو طبقه یا یک برج چندین طبقه می سازید، این محصول در همه ساختمان سازی ها مورد نیاز است. جک سقفی برای نگه داشتن وزن سقف تا پایان ساخت یک طبقه استفاده می شود.

🔺به طور خلاصه می توان گفت کاربرد اصلی این وسیله، نگه داشتن سقف به طور موقت است. چیزی که برای این محصول بسیار اهمیت دارد مرغوبیت آن است. به این دلیل کیفیت مهم است که بتواند میزان فشار سقف را تحمل کند و اینکه در زمین های سست ثابت بماند؛ یعنی اینکه در زمین فرو نرود که در این صورت مشکلات زیادی به وجود می آید.

🔺جک ساختمانی از سه قسمت اصلی نری، مادگی و رزوه تشکیل شده است. قسمت پایین جک از لوله با قطرهای مختلف ساخته شده است. اما رایج ترین سایز، لوله ای با قطر 6 سانتی متر و ضخامت 2 میلی متر است. قسمت بالای جک نیز معمولا از لوله ای به قطر 5 سانتی متر و ضخامت 2.5 میلی متر ساخته می شود.

🔺لازم به ذکر است که جک ها به دو صورت سبک و سنگین ساخته می شوند. نوع سبک آن تحمل وزن کمی دارد اما نوع سنگین آن وزن و فشار بسیار بالا را تحمل می کنند. ضخامت جک را می توان بسته به نیاز مشتری تغییر داد.

🔺سوراخ هایی روی لوله نری برای تنظیم ارتفاع وجود دارد. این سوراخ ها در فاصله 10 سانتی متری از همدیگر قرار دارند که با انواع رزوه محکم به هم متصل می شوند. با توجه به طرح سازه و نوع جک می توان نری جک ها را متحرک ساخت. در جک هایی که به صورت شاقول ساخته می شوند شمع هایی به کار می روند که تحمل فشارهای جانبی را داشته باشند.

🔶انواع جک سقفی:

⚡️جک های صلیب دار 

⚡️جک بدون صلیب  

⚡️جک U شکل عراقی 

⚡️جک های شمعی 

⚡️جک های فلزی و جک تلسکوپی 

✳️جک های صلیب دار و U شکل عراقی را می توان در ارتفاع های مختلف ساخت و اینکه می توانند تا 1.5 تن وزن را تحمل کنند. نکته قابل توجه این است که برای ساخت جک ها نباید از لوله های درزدار استفاده کرد.

🔶بتن ریزی 

✳️بتن‌ ریزی یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت و ساز در هر بنایی است و نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت؛ چرا که استحکام و مقاومت هر بنا در برابر حوادث مختلف، به پی‌ریزی درست آن مربوط است. بتن ‌ریزی یکی از بخش‌هایی است که باید با دقت و اصولی در ساختن یک سازه اجرا شود تا دغدغه‌ای از بابت ایمنی ساختمان نداشته باشیم.

🔶تجهیزات بتن ریزی 

بتونیر :

✳️تعداد آن با توجه به نوع، حجم کار و نیز میزان توان مالی مجری عملیات تعیین می‌گردد ولی به هرحال هر تعداد از این دستگاه که در کارگاه باشد باید قبل از عملیات تست و سالم بودن آنها تایید شود.

✳️در بتن هایی كه لازم است یكپارچه اجرا گردند وجود حداقل دو دستگاه بتونیر در كارگاه الزامی می باشد.

ویبراتور:

✳️تعداد باتوجه به حجم کار و تعداد جبهه های کاری تعیین می‌گردد ولی وجود حداقل یک دستگاه به عنوان جانشین لازم است . تست تمامی دستگاههای اصلی و جانشین قبل از شروع عملیات و اطمینان از سالم بودن آنها الزامی است.

تجهیزات مخصوص بتن ریزی در هوای سرد:

✳️باتوجه به شرایط جوی در صورتی که بتن ریزی در هوای سرد انجام گیرد وجود ضد یخ، وسایل گرمایشی برای گرم کردن آب ودرصورت لزوم مصالح، وسایل پوششی بتن نظیر نایلون، گونی، پشم شیشه و … به اندازه کافی الزامی است.

به مدیریت:آقای سعید هرمزی

واتساپ
09146042910

🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

 

 

 

جک سقفی , قالب فلزی , لوازمات داربست , تولید جک سقفی در خوزستان , انواع تجهیزات بتن ریزی در اهواز , میکسر و بالابر , دستگاه خم و برش , کاربرد جک سقفی در ساختمان سازی , انواع قالب فلزی , تولید جک سقفی و قالب فلزی هرمزی در خوزستان , انواع جک سقفی ,