تولیدی عروسک رویان

تولیدی رویان ، تولید کننده عروسک های گهواره ای ، پولیشی ، گوشتی  ، کاموایی ، گوشتی

 بزرگترین کارگاه تولیدی عروسک در شمال غرب کشور

عروسک‌های پولیشی به‌دلیل جنس نرم یکی از محبوب‌ترین عروسک‌ها بین بچه‌ها و حتی بزرگسالان هستند. پولیش در حقیقت از واژه فرانسوی «peluche» (با تلفظ پُلوش) گرفته شده که به معنی مخمل پُرزدار می‌باشد. خصوصیت بارز این نوع از عروسک‌ها نرمی و القاء حس آرامش به‌عنوان یک همدم مجازی است که در محیط خانه و اکثرا به هنگام خواب به یاری کودک می‌آیند.

خرس پولیشی قدیمی‌ترین نوع آنها به شمار می‌آید و پس از آن، در اوایل قرن 21، خرگوش پولیشی نیز به جمع عروسک‌های پولیشی افزوده شد. همانطور که گفتیم، این عروسک‌ها به دلیل اینکه از سنین پایین تبدیل به همدمی آرامش‌بخش برای بچه‌ها می‌شوند، کم‌کم جزئی از اعضاء خانواده شده و گاهی به دلیل عمر بالا و قابلیت ماندگاری از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌گردند.

پارچه‌های به‌کاررفته در عروسک‌های پولیشی انواع مختلفی از خزهای ابریشمی و براق هستند که نسبت به مخمل پُرزهای بلندتر و تراکم کمتری دارند. این عروسک‌ها اکثرا به شکل حیوانات یا شخصیت‌های محبوب کارتونی دوخته می‌شوند و در اندازه‌های مختلفی موجود هستند: از ارتفاع یک جاکلیدی گرفته تا قد یک انسان! اغلب عروسک‌های پولیشی هم کاربرد دخترانه دارند و هم پسرانه.

میزان الیاف به‌کاررفته در عروسک پولیشی نیز بسته به کاربرد آن فرق می‌کند، مثلا عروسک‌ پولیشی خواب الیاف کمتری دارند زیرا عروسکی که برای خواب استفاده می‌شود باید نرم‌تر از عروسک‌های معمولی باشد. یا عروسک‌هایی که به حالت نشسته هستند، باید الیاف بیشتری داشته باشند تا شکل نشسته عروسک به‌خوبی حفظ شود.

ضخامت پارچه‌های پولیشی بین دو میلی‌متر تا پنج میلی‌متر متغیر هستند. پارچه‌های پنج میلی‌متری چون ضخامت بیشتری دارند، در هنگام لمس و بازی حالت خوشایندتری را برای بچه‌ها ایجاد می‌کند. پارچه‌های با این ضخامت بیشتر برای ساخت عروسک‌های سایز بزرگ کاربرد دارند.

پارچه‌های کرک‌دار نرم، پنبه‌ای و کریستالی نیز موجود هستند و طرفداران زیادی دارند. امروزه پارچه‌های نانو با ضخامت کمتر اما جنس باکیفیت‌تر و ضدآلرژی، محبوبیت بیشتری را میان والدین و فرزندان آنها پیدا کرده‌اند. عروسک‌های پولیشی به‌دلیل ‌اینکه همواره در معرض آلودگی‌های محیط و میکروب‌ها قرار دارند، باید قابل شستشو باشند. در نتیجه نوع پارچه، نوع الیاف به‌کاررفته در آن و قابلیت حفظ فرم اولیه از فاکتورهای مهم در خرید عروسک‌های پولیشی هستند.

در عروسک‌های پولیشی قدیمی‌ از الیاف پنبه‌ای یا پشمی استفاده می‌شد که هم حساسیت‌زا بودند و هم پس از شستشو گلوله می‌شدند و فرم اولیه خود را از دست می‌دادند. در حال حاضر، بهترین و مناسب‌ترین نوع الیاف برای پر کردن عروسک‌های پولیشی الیاف پلی‌استر هالو فایبر است که به‌دلیل داشتن ساختار شیمیایی مناسب، آنتی‌باکتریال و ضدآلرژی هستند.

بافت توخالی آن باعث می‌شود تا هوا در داخل آن جریان پیدا کند و بو نگیرد. این الیاف در هنگام خیس شدن نیز وزن‌شان خیلی سنگین نمی‌شود و پس از خشک‌شدن به‌راحتی به حالت اولیه بازمی‌گردند. درکل پیشنهاد می‌شود که والدین گرامی عروسک‌ها را قبل از استفاده‌ی کودک بشویند زیرا در محیط صنعتی و کارگاهی تولید می‌شوند و در مسیر انتقال، الیاف و پارچه‌ها آلوده می‌شوند.

هم‌اکنون در بازار ایران هم عروسک‌های برندهای ایرانی موجود است و هم برندهای خارجی؛ نکته قابل توجه این است که در سال‌های اخیر بسیاری از برندهای عروسک پولیشی ایرانی با برندهای خارجی وارد رقابت شده‌اند و کیفیت آنها حتی بهتر از انواع خارجی آن است.

مدیریت:آقای دولت پور

 

 

 

اتوبوس فکری اشکال

 

تولید انواع عروسک‌‌‌های گهواره ای، پولیشی، گوشتی ، کاموایی، گوشتی رویان در اردبیل

 

 

 

کارگاه تولیدی عروسک , تولیدی عروسک , کارگاه تولید عروسک پولیشی , تولیدی عروسک پولیشی , تولیدی عروسک , آدرس بازار عروسک  , کارخانه عروسک پولیشی , چگونه تولیدی عروسک بزنیم , کارگاه تولید عروسک پولیشی , پخش عروسک پولیشی , کارگاه تولیدی عروسک , تولیدی عروسک پولیشی , کانال فروش عمده عروسک پولیشی , خرید عروسک پولیشی ارزان , عروسک عمده ,