تولیدی کلمپه آژینه

? تولید انواع کلمپه سنتی

? استفاده از مواد اولیه تازه و تهیه روزانه

? کلمپه آژینه سرشار از انرژی و بدون هیچ گونه مواد نگهدارنده است?

? کلوچه خرمایی یا کلمپه یکی از پر خاصیت ترین شیرینی ها می باشد که به عنوان یک میان وعده بسیار مقوی برای کودکان استفاده می شود. امروزه بازار فروش کلوچه خرمایی رونق بسیار خوبی دارد و این محصول تقریبا بین عموم مردم شناخته شده است و اکثرا ترجیح می دهند که از یک میان وعده سالم و مقوی برای فرزندان خود استفاده نمایند.

? کلمپه و خواص آن

کلمپه شیرینی سنتی کرمان که قدمت آن به ۶۰ سال قبل برمیگردد

? کلمپه از دو بخش پوشش و مغزی تشکیل شده است :

مواد اصلی و اختیاری آن در پوشش آمیزه ای از آرد ، روغن ، شیر یا ماست است که می بایست آن را با مواد دیگری مخلوط و پوشش خارجی کلمپه را تشکیل می دهد و مغزی آن خرما ، روغن و مغزهای خوراکی مانند هل ، دارچین ، جوز هندی است که با توجه به ذائقه و سلیقه افراد می توان آن ها را کم یا زیاد کرد.

خرمای کلمپه چرخ شده و نرم می باشد که دارای فواید زیر است :

? بدن را گرم و فعال می سازد

? معالجه سرطان را تسریع می کند

? درمان سرفه های خشک و التهابات ریوی است

? اصلاح لثه های دندان ، نافع ، خوشبوکننده دهان

? قوه چشم و گوش را زیاد می کند

? تولید کلمپه کرمان در ابتدا به صورت سنتی آغاز شد و این شیرینی بسیار خوشمزه به صورت سنتی و با دست تولید می شد اما با گذشت زمان و تقاضای زیاد تولید سنتی جوابگوی مشتری ها نبود و کم کم تولیدکنندگان به فکر تولید این کلمپه به صورت صنعتی افتادند. البته لازم به ذکر است که تولید کلمپه به شکل سنتی هنوز در خیلی از کارگاه های کوچک انجام می شود و این کلمپه هنوز جایگاه خود را از دست نداده است و در شهر کرمان اغلب طرفدار کلمپه سنتی هستند.

 

 

کلمپه کرمان , انواع کلمپه سنتی , کلمپه ساده , کلمپه گردویی , کلمپه کنجدی , کلمپه پسته ای , کلمپه گردویی زعفرانی , کلمپه نسکافه ای , کلمپه نخودچی , کلمپه برنجی , کلمپه شکلاتی ,کلمپه کرمانی , کلمپه محلی , مهر کلمپه , طرز تهیه کلمپه در منزل , انواع کلمپه صنعتی , کلمپه گرد ساده , کلمپه برشی ساده , کلمپه گرد کنجدی , کلمپه برشی کنجدی , کلمپه دارچینی , کلمپه گردویی , کلمپه مسقطی , کلمپه خورشیدی خرفه دار , کلمپه پنجره ای , کلمپه مربعی ,