تولید اجرا و نصب درب های اتوماتیک شیشه ای و کرکره برقی بهرام ابراهیمی 

⚡️برند درب اتوماتیک شیشه ایی کایزن⚡️

⛓ تولید ، اجرا و نصب انواع درب های اتوماتیک شیشه ای ، کرکره برقی و جک های پارکینگی

⛓ کرکره برقی ، جک پارکینگی ، درب اتوماتیک شیشه ای و آلومینیومی و سکوریتی ، سایبان برقی و دستی

⛓ انواع کرکره برقی

⛓ تفاوت اصلی کرکره های برقی را می توان از دو منظر موتور و تیغه های آن ها مشاهده کرد. انواع تیغه کرکره اتوماتیک که شامل نوع آلومینیومی، گالوانیزه و پلی کربنات می باشند، در همین صفحه و در بخش انواع تیغه کرکره برقی به معرفی آن ها پرداخته ایم. به صورت کلی پر فروش ترین تیغه های درب کرکره ای از نوع آلومینیوم ۸۰ میلیمتری است که در کیفیت های مختلف در بازار موجود می باشد. تفاوت دیگر در موتور کرکره اتوماتیک است که در آن سه نوع ساختار وجود دارد.

⛓ بیشترین موتور کرکره برقی مورد استفاده، از نوع توبولار است که بیشتر برای فروشگاه ها با تعداد تردد پایین و اندازه دهنه کوچک استفاده می گردد. نوع دوم موتور ساید است که برای اماکنی با تردد بالا و یا ابعاد بزرگ استفاده می شود و نوع سوم موتور سانترال کرکره برقی است که می توان برای تردد های بالا نیز استفاده کرد.

🔴درب اتوماتیک

🔰یکی از مهمترین نیازهای امروزه ساختمان های اداری، تجاری , مسکونی درب اتوماتیک شیشه ای می باشد.

🔰درب اتومات از لحاظ نوع و محل های نصب بسیار متنوع می باشد و از لحاظ نوع کاربرد به چند گروه زیر تقسیم می گردد:

🔹درب اتوماتیک شیشه ای
🔹درب اتوماتیک پارکینگی
🔹درب اتوماتیک صنعتی و تجاری

🔰هر کدام از موارد بالا دارای ویژگی خاصی می باشند و کاربرد متفاوتی دارند. درب اتوماتیک شیشه ای بیشتر در ورودی ساختمان های اداری تجاری و بیمارستان، هتل، مراکز خرید، مراکز تفریحی مثل استخرو شهر بازی و…. مورد استفاده قرار می گیرد.

🔰درب اتوماتیک علاوه بر زیبایی، از ورود گرد وغبار و از انتشار ویروس بدلیل نداشتن دستگیره جلوگیری می کند و در مکان های پر تردد و یا بیمار محور همچون بیمارستان ها و آزمایشگاه ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

🔰همچنین درب اتوماتیک شیشه ای از این حیث که در هدر رفتن انرژی در مکان های پرتردد جلوگیری می کند بسیار پر استفاده است.

🔴درب اتوماتیک یا اتومات چیست؟

🔰به دربی که بدون دخالت دست و بصورت اتوماتیک باز و بسته می شود درب اتوماتیک گفته می شود.

🔰نیروی حرکت درب شیشه ای اتوماتیک توسط موتورالکتریکی تامین می شود و به وسیله فرمان صادرشده توسط سنسور ( چشم الکترونیکی ) و یا سایر اکسس کنترل ها مثل دستگاه کدینگ و کارت خوان و اثر انگشت و دستگاه تشخیص چهره افراد یا فشار کلید شاسی با نیروی موتورگیربکس بسیار قوی و پرسرعت باز و بسته می شود.

🔰در راستای ایمنی عابرپیاده سنسورهای ایمنی بصورت چشم الکترونیکی پرده ای یا سنسور مادون قرمز که در لنگه های ثابت درب نصب می شود, پس از باز شدن درب چنانچه مانعی در حین بسته شدن باشد بصورت خودکار مانع بسته شدن درب می شود و از آسیب به افراد جلوگیری و باعث افزایش عمر مفید دستگاه در-اتوماتیک می گردد.

🔰درب هوشمند بصورت های عمودی و افقی قابل بازوبسته شدن است اما عموما تصور از درب اتوماتیک شیشه ای این است که افقی و با دولنگه متحرک باز وبسته می شود ولی درب های صنعتی و تجاری بصورت عمودی و گیوتینی اجرا می شوند و کلیه کرکره های رول آپ و سکشنال زیر سقفی از آن جمله است.

درب هایی که بصورت افقی باز و بسته می شوند عموما کاربرد عبور مرور افراد و جنبه معماری و ایمنی و حفاظتی دارند.

🔴بررسی انواع درب اتومات در بازار ایران ؟

دراتومات شامل سه دسته کلی می باشد که در بازار این صنف به فروش می رسد. :

🔹درب اتوماتیک شیشه ای :

معروف ترین و پر فروش ترین و پر کاربرد ترین درب اتوماتیک همین مدل می باشد که از لحاظ ظاهر و کابرد به پنج گروه زیر تقسیم می شود

1: در اتوماتیک کشویی یا اسلایدینگ
2: در اتوماتیک تلسکوپی
3: در اتوماتیک تاشو یا اتوبوسی (درب فولدینگ)
4: درب اتوماتیک گردان (درب ریولوینگ)
5: درب اتوماتیک گرد یا دایره (درب کرو)

🔰معمولا در بیشتر اماکن عمومی ازاین درب ها استفاده می شود که شامل یک اپراتور جهت باز و بسته شدن و یک سازه آلومنیومی جهت قاب دور(فریم) و شیشه سکوریت نشکن ویا شیشه لمینیت می باشد.

🔰که روی شیشه ها انواع طرحهای گرافیکی شامل لوگو سازمان یا طرح های زیبا و نقش و نگار بصورت چاپ روی شیشه یا لیبل و یا سندبلاست قابل اجرا می باشد .

🔰این مدل ها تقریبا جهت اجرا هیچ محدودیتی در ابعاد و اندازه ندارد و حتی تا ارتفاع 5 متر وعرض 7 متر بصورت کشویی یا درب گردان قابل تولید و نصب است .

امروزه بسیاری از معماران و طراحان نمای ساختمان به منظور افزایش چشم گیر زیبایی و ابهت نمای ورودی هتل ها و ساختمان ها و برج های لوکس و یا حتی نمایشگاه های بزرگ خودرو و فرش اقدام به سفارش درب های بسیار بزرگ با ارتفاع 4 تا 5 متر می کنند و درب های گردان بسیار بزرگ برای مکان های پرتردد و بزرگ نصب می کنند.

از جمله مزایای استفاده از درب با ابعاد بزرگ در نمایشگاه ها و مراکز خرید و هتل های و برج های لوکس می توان به نکات زیر اشاره کرد :

🔸تردد آسان با چرخ دستی
🔸تردد با کالسکه کودک
🔸امکان تردد لیفتراک های دستی حمل بار
🔸چرخ دستی حمل چمدان درهتل ها
🔸امکان ورد مشتری با چمدان در هتل ها
🔸تردد خودرو و ماشین آلات سنگین در نمایشگاه های بزرگ
🔸تردد لیفتراک با پالت بار در فروشگاه های عمده فروشی

🔰درب های اتوماتیک شیشه ای زیبایی و جلوه خاصی دارند و در صرفه جویی مصرف انرژی بسیار تاثیرگذار هستند .

🔰در این نوع درب ها برای استحکام بیشتر از شیشه های سکوریت و یا لمینت و در موارد بالاتر در صرافی ها وبانکها و اماکن امنیتی از شیشه های چند لایه ضد ضربه و ضد گلوله استفاده می شود .

🔹درب اتوماتیک پارکینگی :

نام دیگر این درب ها (جک پارکینگی) است.این نوع درب ها بیشتر در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که نیاز به رفت آمد هوشمند و یا بدون نیاز به نیروی انسانی است مورد استفاده قرار می گیرد.این درب ها به شکل هوشمند کنترل می شوند, خصوصا در مکان های حفاظتی کاربردهای بالایی دارند.

🔹کرکره برقی :

با کمی دقت متوجه می شوید که این درب همان کرکره قدیمی است که با کمی تغییرات بصورت برقی شده و با نیروی الکتریکی موتور بصورت عمود باز و بسته می شود.

بدلیل ساختار و قیمت ارزان استفاده ازین نوع در اتوماتیک در بسیاری از پارکینگ های منازل رواج پیدا کرده و در سطح شهر قابل مشاهده است.قیمت در اتوماتیک پارکینگی با توجه به نوع متریال ممکن است متفاوت باشد.

متریال استفاده شده در کرکره های برقی منازل عموما آلومینیومی و یا گالوانیزه می باشد و در مکان هایی که امنیت انها مهم تر است و در اولویت قرار دارد از کرکره های برقی پلی کربنات استفاده می شود.

🔴انواع درب اتوماتیک

1.درب اتوماتیک کشویی | اسلایدینگ :

🔰این نوع درب در مدل های مختلف وجود دارد و نام دیگر آن در-اتوماتیک اسلایدینگ می باشد که این درب برای باز شدن به سمت طرفین به روی لت های ثابت و یا دیوار حرکت می کند. 50 درصد از فضای ممکن را جهت عبور و مرور در اختیار کاربر خود قرار می دهد.درب های برقی کشویی جزو رایج ترین درب های شیشه ای محسوب شده و بالاترین درصد فروش و نصب را اختیار دارد.

🔰شما در این نوع درب می توانید به راحتی تمام سرعت باز و بسته شدن درب ها را کنترل کنید و همچنین باید بدانید حرکت لنگه های متحرک درب ها در یک راستا و خلاف جهت همدیگر باز و بسته می شوند.

2.درب اتوماتیک تلسکوپی {telescopic}:

🔰عملکرد این درب با درب کشویی شباهت بسیاری دارد و در ظاهر نیز این شباهت نیز برقرار است اما تفاوت در جایی اشکار می شود که درب تلسکوپی یکطرفه دو لنگه محترک برای باز شدن به سمت یک لت ثابت حرکت می کند و درب تلسکوپی دو طرفه از چهار لنگه متحرک از وسط به سمت طرفین باز و بسته می شود. این درب می تواند 66% از فضای موجود را برای رفت و امد در اختیار قرار بدهد.

3.درب اتوماتیک ریوولوینگ | چرخان {revolving}:

🔰باید بدانید این درب جزو گران قیمت ترین و لاکچری ترین درب های در کل دنیا محسوب می شود و کشور ما ازین قضیه مستثنی نیست.

🔰 این درب بسیار زیبا, کارامد و گران قیمت است به همین دلیل در اکثر پروژه های بزرگ و مکان های مانند هتل ها و مراکز اداری و تجاری مجلل استفاده می شود.

🔰 درب اتوماتیک گردان شیشه ای ,دارای یک سیلندر عموما شیشه ای بوده که در مرکز این دایره ی شیشه ای یک لوله و شفت اصلی قراردارد که از این شفت باله هایی قرار داده شده است.یک درب گردان می تواند دو یا سه باله وجود داشته باشد.قیمت این نوع درب می تواند به متریال استفاده شده متفاوت باشد اما در حالت کلی درب برقی شیشه ای گردان نسبت سایر درب ها قیمت بالاتری دارد.

🔰 به درب چرخشی گردان نیز درب همیشه بسته نیز می گویند زیرا که تا زمان رفت و امد همیشه به حالت بسته دیده می شود.این درب برای بهینه سازی مصرف انرژی و جلوگیری از هدر رفت انرژی بهترین گزینه می باشد.

 

 

 

4.درب گرد (curve):

🔰عملکرد درب اتوماتیک گرد همانند در-اتوماتیک کشویی است و تنها تفاوت اشکار در این دو درب , صاف و قوس دار بودن درب ها است.

🔰 میزان باز و بسته شدن درب قوسی (عرض باز شونده) متفاوت است زیرا میزان قوس درب کرو در ان تاثیر مستقیم دارد.میزان فضای بازشو در درب های قوس دار بسیار بیشتر از درب های کشویی است.

🔰 برای درب اتوماتیک نیم گرد باید از شیشه سکوریت قوس دار (کرو {curve}) استفاده کرد و یکی از دلایل بالاتر رفتن قیمت در تومتیک گرد همین است.

🔰 رنگ فریم ها و شیشه سکوریت مورد استفاده درب اتوماتیک نیم گرد قابل انتخاب است و این درب معمولا در مکان هایی که دارای فضای گرد برای رفت و امد هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

5.درب اتوماتیک لولایی {swing}:

🔰یک درب لولایی عادی را در نظر بگیرید که از هر جنس و متریالی می تواند باشد ,حال باید بدانید قابلیت این را دارد که به درب اتوماتیک لولایی تبدیل بشود.با نصب یک اپراتور و مقداری تغییرات و با کمترین تخریب و هزینه این نوع درب قابل اجرا می باشد.

🔰درب اتوماتیک لولایی (سوئینگ) می تواند به صورت تک لنگه و یا دو لنگه اجرا شود.همچنین می توان این درب را طوری تنظیم نمود که هنگام ورود یک لنگه باز بشود و در هنگام خروج نیز دیگر لنگه درب بازشود و همچنین می توان ان را طوری نیز تنظیم نمود که هر دو لنگه باز و بسته بشوند.

🔰در مورد این نوع درب تصور اشتباهی وجود دارد که هنگام باز و بسته شدن این درب با افراد برخورد میکند که چنین تصوری را می توان با نصب یک سنسسور برطرف کرد به طوری که وقتی افراد به ان نزدیک شده یا بصورت کند حرکت می کند و یا از حرکت باز می ایستد.

6.درب اتوماتیک مثلثی (زاویه دار):

🔰 اگر یک درب اتوماتیک اسلایدینگ را طوری قرار دهیم که لنگه های ثابت و لنگه های متحرک به صورت زاویه دار و نود درجه در هنگام بسته شدن درب قرار گیرند به ان در اتوماتیک مثلثی (تری انگولار) می گویند.

🔰 این نوع درب برای مکان هایی که فضای ورود کمی دارند بسیار مناسب است.این درب از دو ریل مجزا وجدا تشکیل شده که روی هر ریل دو لنگه از درب قرار می گیرد.یکی لنگه ثابت و یکی لنگه متحرک.

 

 

7.درب اتوماتیک تاشو (فولدینگ) {اتوبوسی}:

🔰 این نوع درب برای مکان هایی که عرض بازشو بسیار کمی دارند بسیار مناسب است زیرا حداکثر فضای ممکن را به شما اختصاص می دهد حدود 90 درصد از فضای کلی می باشد و درصد بسیار قابل توجهی است.

🔰 به این درب ها درب اتوماتیک آکاردئونی نیز میگویند زیرا که همچون آکاردئون به سمت دیوار میرود و فضای حداکثری را در اختیار شما قرار میدهد.

🔰 عملکرد این درب مشابه درب های اتوبوس می باشد که حداکثر فضا را برای عبور و رفت و آمد قرار می دهد.

🔴صفر تا 100 انواع درب اتوماتیک پارکینگی:

⚡️ در این دنیای پیشرفته استفاده گسترده ازخودرو موجب ایجاد پارکینگ در ساختمان های مسکونی و تجاری شده که جهت رفاه حال راننده و پیاده نشدن برای باز و بسته کردن درب گاراژ ساخت جکهای اتوماتیک آغاز و به سرعت متداول گردد. بطور متداوم انواع مختلف آن برحسب نیاز معماران و سازندگان ساختمان و تجهیزات طراحی و ساخته شده است. در ادامه به منظور آشنایی با انواع دستگاه های مخصوص اتوماسیون درب پارکینگ به صورت کامل به این موضوع خواهیم پرداخت.

1.درب اتوماتیک پارکینگ (سکشنال){زیر سقفی} :

⚡️درب های سکشنال به در گاراژ و درب زیر سقفی نیز معروف هستند.این درب بصورت عمودی در حرکت به سمت بالا زیر سقف پارکینگ قرار می گیرد و نیروی محرک آن با موتور می باشد که عملکرد آن به صورت ریلی و نیروی فنر رولی تامین می شود که معمولا موتور وکنترل فرمان بطور متدوال در وسط سقف مابین دو ریل در مرکز نصب می شود ولی انواع دیگر موتورها نیز وجود دارد که در بخش مربوطه توضیح داده خواهد شد.

⚡️ساندویچ پنل مورد استفاده در این درب های سکشنال به ضخامت کل 40 میلیمتر و فوم مخصوص تزریق شده می باشد که فوم پلی اورتان استفاده شده در وسط دو ورق فلزی باعث افزایش مقاومت و وعایق سازی آن در برارگرما وسرمای محیط می شود.

⚡️سیستم کارکرد در اتوماتیک سکشنال به این صورت است که این درب گاها بصورت یک تکه شروع به جمع شدن به زیر سقف پارکینگ می کند و پس از عبور خودرو مجددا به جای خود بازمی گردد و مسیر عبور را مسدود می کند.این عملکرد شبیه به یک سقف محترک می باشد.

⚡️کاربرد این درب با سایر درب های اتوماتیک پارکینگی تفاوت بسیاری دارد و صرفا بدلیل زیبایی قیمت گرانتری ندارد بلکه بدلیل سیستم عملکرد متفاوت نسبت به سایر درب های پارکینگی مورد توجه قرار گرفته است.در مکان هایی که تنها درب ورود و خروج ساختمان می باشد می توان از داخل درب سکشنال ,برای ورود و خروج درب نفر رو در نظر گرفت.

⚡️این نوع درب ها را باید عموما در فیلم و سریال های هالیوودی دیده باشید.عموما درب گاراژهای نیز به همین صورت تعبیه می شود.

2.درب اتوماتیک پارکینگی ریلی:

⚡️بیشترین کاربرد این درب ,در کارخانه ها و گاراژها و خانه هایی که دارای درب سنگین است سفارش و مورد استفاده قرار می گیرد و در حقیقت بهترین زمان برای استفاده ازین نوع درب در مکان های ذکر شده می باشد.

⚡️نیروی محرکه این نوع درب ها یک چرخ دنده بسیار قدرتمند است که به یک صفحه فلزی و یا صفحه استیل به نام دنده شانه ای متصل می شود.

⚡️یکی از مهم ترین عواملی که درقیمت درب ریلی پارکینگی تاثیر گذار است ابعاد درب مورد نظر می باشد.

⚡️درب های ریلی ساده و کوچک تر که برای حیاط ها و ورودی های کوچک استفاده می شوند از قیمت کمتری برخوردارند و درب های ریلی کارخانه جات بزرگتر بدلیل سنگین بودن درب باید از موتور های قوی تری استفاده کنند و به همین دلیل قیمت گران تری دارند.

1.در پارکینگی ریلی یک طرفه

⚡️زمانی که امکان نصب درب لولایی پارکینگ وجود ندارد می توان از درب کشویی استفاده کرد و جهت اتوماتیک ساختن آن از اپراتور درب ریلی یا به اصطلاح از موتور دنده شانه ای برای باز و بسته کردن آن استفاده کرد .

⚡️پک کارتنی اپراتور درب ریلی شامل موتور و کنترل برد که بروی جعبه موتور نصب شده و فلاشر و فتوسل یا سنسور ایمنی ضد برخورد مانع – ریموت کنترل – دنده فلزی ( دنده شانه ای )

⚡️همچون مثل جک بازویی کلیه تجهیزات کنترل تردد و امکانات رفاهی ایمنی درب به روی این نوع درپارکینگ قابل نصب می باشد.

⚡️ در ریلی به دلیل نوع ساختارآن قابل اجرا تا 12 متر عرض و ارتفاع 6 متر مخصوص ورودی کارخانجات و درهای سوله وانبارمی باشد.

2.در پارکینگی ریلی دو طرفه

⚡️ عملکرد این درب همچون کشوی ریلی یک طرفه می باشد ولی همزمان به دو طرف بصورت کشویی حرکت می کند و جهت اجرای کار می بایست دو دستگاه موتور و گیربکس مخصوص نصب شود ولی سایر قطعات مثل سایر درب های پارکینگ می باشد .

⚡️ سرعت باز وبستن این درب بدلیل دوبل بودن موتور حرکتی دوبرابر درب یک طرفه می باشد.

3.در اتوماتیک پارکینگی {بازویی}:

⚡️ درب بازویی پارکینگی معروف ترین پر کاربرد ترین نوع درب است که درصد بالایی از درب پارکینگ ها به همین صورت تجهیز شده است.این نوع درب با مجهز شدن به یک جک برقی مورد بهره برداری قرار می گیرد و با ریموت ,کنترل می شود.

⚡️اگر درب پارکینگ خود فضا و محوطه خوبی دارید ,می توانید از درب پارکینگی بازویی استفاده کنید. این درب بدلیل ساختار عملکرد فضای بیشتری را نسبت به سایر درب ها اشغال می کند.

⚡️این درب در دو مدل تک لنگه و دو لنگه تعبیه می شود.

⚡️در اتوماتیک تک لنگه یک بازشوی 90 درجه ای را در اختیار قرار می دهد و معمولا در طرفی که پارکینگ فضای بیشتر را دارد نصب و تجهیز می شود.

⚡️ درب اتوماتیک دو لنگه به فضای بیشتری احتیاج دارد تا بتواند بیشتری فضای بازشو ممکن را در اختیار شما قرار دهد.

🔹درب پارکینگی لولایی آهنی (جک بازویی):

جهت اتوماتیک کردن درب آهنی پارکینگ می توان از جک های الکترومکانیکی یا هیدرولیکی که به وسیله یک مدار فرمان دیجتالی پیشرفته کنترل می شود استفاده کرد که بطور متدوال از دو عدد جک برای یک درب آهنی دو لنگه استفاده می شود. درصورتی که فضای مناسب برای استفاده از یک درب دولنگه وجود نداشته باشد ,در این صورت یک درب تک لنگه ساخته می شود وتنها یک جک پارکینگی به آن متصل می گردد .

پک بسته بندی درب های پارکینگی شامل دو عدد جک اتوماتیک و یک عدد تابلو فرمان (کنترل باکس) ،فلاشر ، یک جفت فتوسل یا سنسور ایمنی لای درب و کلید سلکتور سویچی و دوعدد ریموت کنترل از راه دور می باشد .

در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی علاوه بر ریموت کنترل از راه دور ابزار و دستگاههای پیشرفته دیگری نیز جهت باز و بسته کردن درب های پارکینگ اختراع و ساخته شده است که بسیار کاربردی و جهت کنترل تردد در مجتمع های مسکونی تعداد بالا و مراکز خرید و پارکینگهای عمومی خودرو مورد استفاده قرار می گیرد که بصورت خلاصه انواع مختلف آن معرفی می گردد:

🔸دستگاه کارتن خوان ( کارت مگنتی )
🔸تگ (برچسب) مگنتی مخصوص خودرو
🔸استفاده از دریافت کننده با رمز نوربالا چراغ خوردو
🔸دوربین پلاک خوان خودرو
🔸اپلیکیشن موبایل

🔹درب پارکینگی لولایی تک لنگه (جک بازویی )

در مواقعی که فقط یک طرف در فضای مناسب برای باز شدن دارد می توان از کلیه متعلقات جک پارکینیگ دو لنگه استفاده کرد و تنها یک بازوی اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد.

کلیه تجهیزات جانبی و اکسس کنترل ها همانند درب آهنی دولنگه بروی این دستگاه قابل نصب می باشد.

4.درب اتوماتیک کرکره ای (رول اپ):

🔹کرکره برقی (جنس تیغه : آلومینیومی):

عموما این نوع درب از جنس آلومینیوم بوده و اندازه تیغه ها در سایز های 4 و 8 و 12 سانتیمتر موجود است.پر مصرف ترین سایز در این نوع دربهای رول اپ سایز 8 می باشد.

🔹رول اپ (جنس تیغه : گالوانیزه):

این نوع درب دارای پوشش های دیگری نیز است.پوشش گالوانیزه که در بعضی موارد این پوشش نیز با فوم هایی مسلح شده جهت جلوگیری از ایجاد صدا و عایق بودن جهت حفظ حرارت.یک نوع دیگر نیز وجود دارد : (پلی کربنات).این جنس شفاف است و از نوع الومینیومی مقاومت و استقامت بیشتر دارد.بعضی مدل ها ضد حریق هستند که این خاصیت باعث می شود که قیمت آن به بیشترین حد ممکن افزایش پیدا کند اما در هر حال دارای طرفدارانی خاص است.

🔹کرکره برقی (رول گیتر):

این نوع معمولا به عنوان حفاظ استفاده می شود و عموما دارای دو نوع مستعطیلی و مربعی است.در دو جنس الومینیوم و گالوانیزه ساخته می شود و قیمت گرانی هم دارد.

🔹کرکره برقی پلی کربنات :

به دلیل ظاهر شفاف ,به ان کرکره شفاف نیز گفته می شود و کاربرد زیادی در فروشگاه های برند و نمایشگاه ها به دلیل شفافیت و دید داخل مجموعه مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در بانک ها و صرافی ها بدلیل ضد سرقت بودن این نوع متریال کرکره (پلی کربنات) مورد استفاده است.

🔸6 ویژگی بارز درب شیشه ای اتوماتیک

دنیای امروزه در هر زمان نیاز به ,به روزرسانی هایی در نحوه استفاده از ابزار ها و لوازم زندگی وجود دارد.پدید امدن درب های اتوماتیک بر اساس یکی از همین نیاز های است که با نصب و تجهیز و بروزرسانی ابزار ها بوجود آمده است.

فن آوری در بروز رسانی در تکنولوژی و تغییر ساختار درب های اتوماتیک نیز به صورت روز افزون در حال رشد و آزمایش است.

🔹ویژگی هایی که باعث بوجود آمدن انواع درب های اتوماتیک شده را بررسی می کنیم:

🔸نیاز به بررسی و کنترل ورود و خروج
🔸جلوگیری و صرفه جویی از هدر رفت انرژی
🔸زیبایی بصری در معماری های خاص
🔸استفاده از شیشه های مدرن در انواع در-اتوماتیک
🔸ایزوله سازی و استفاده از انواع درب-اتوماتیک در ازمایشگاه ها و بیمارستان
🔸افزایش سطح بهداشت در سطح جامعه

🔴اجزای تشکیل دهنده درب اتوماتیک

هر در-اتوماتیک دارای یک اپراتور (عملگر) است و این اپراتور خود از دو بخش مجزا تشکیل شده است

🔹سیستم الکترونیکی:

این سیستم شامل برد الکترونیکی یا همان کنترل باکس ,الکترو موتور (محرکه) ,کلید کنترل (کلید تعیین وضعیت) ,ریموت و رسیور ,سنسور و چشمی ها و همچنین منبع تغذیه است.

🔹سیستم مکانیکی:

این سیستم شامل اجزایی از جمله : ریل و کاور ,سطح مقطع قابل تعویض و هنگر ها وتسمه هرزگرد و استپر,سیم خلاص کن و نگه دارنده کاور (کاور گیر) می باشد.

🔻6 بخش از اجزای سازنده اپراتور در اتوماتیک

اپراتور دارای اقلام خاص و متغیر با توجه به مدل درب می باشد.

💠الکترو موتور:

اصلی ترین قطعه برقی در درهای اتوماتیک که نیرو محرکه را تامین می کند همین الکترو موتور می باشد.این موتور الکتریکی توسط شرکت های خارجی با برند های متفاوت عرضه می شود که معروف ترین آن موتور دانکر آلمان می باشد.همچنین باید بدانید انواع الکترو موتور با گارانتی و تضمین بهترین قیمت ارایه می شود.

💠برد الکترونیکی:

وظیفه سیستم فرمان و کنترل موتور توسط این برد تامین می شود و این قطعه را نیز کنترل باکس می نامند.تمام پردازش های مربوط به تمام درب های برقی توسط این قطعه تامین می شود و مدیریت و شخصی سازی فرمان درب ها در این صورت می گیرد.

💠چشمی ها (سنسور):

از نام چشمی مشخص است که بررسی کنترل وجود اجسام و یا افراد را در بین و یا نزدیکی درب بر عهده دارد.

💠کلید تعیین وضعیت:

این کلید دارای شکل های متفاوتی است :دیجیتال و دکمه ای و سوئیچی.تعیین کارکرد درب برقی را این قطعه تامین می کند که معمولا دارای 5 وضعیت است :

اتوماتیک ، دائم باز یا تمام باز ، اتوماتیک با بازشو نیمه یا حالت زمستانی ، دائم قفل ، حالت ورود ممنوع یا یک طرفه که کاربر می تواند با انتخاب هر یک از این حالت ها از در اتومات خود با آن قابلیت بهره بگیرد .

💠شاسی آلومینیومی (ریل و کاور) :

جنس شاسی از آلومینیوم با آلیاژ 60/63 آنادایز (آلومینیوم فابربک) می باشد و تمام اجزای درب اتوماتیک شامل (موتور ,برد الکترونیکی ,سنسور ,کلید تعیین وضعیت ,هنگرهای فریم های متحرک ,استوپر و … ) در همین شاسی قرار می گیرد.

💠فریم و شیشه :

شکل ظاهری درب برقی را فریم آلومینیومی و شیشه تشکیل می دهد که این فریم ها می تواند متحرک و ثابت باشد.شیشه استفاده شده از نوع نشکن (شیشه سکوریت) به ضخامت 10 میلی متر می باشد که در مکان هایی که امنیت اولویت بالایی دارد می توان از شیشه لمینت (جفت 5 میلی متری) استفاده کرد.

🔴توضیحات تکمیلی اجزای مکانیکی:

⚜️اجزای مکانیکی درب اتوماتیک از مهم ترین بخش های یک درب برقی به شمار می روند.

⚜️کیفیت قطعات و اصلی بودن این قطعات در افزایش طول عمر و همچنین کارکرد بهینه تاثیر مستقیم دارد.

⚜️از اصلی ترین اجزای مکانیکی می توان به ریل اشاره نمود .تمام سنگینی و بار شیشه های هر لت در نهایت روی ریل درب برقی می باشد.تمام اجزای درب روی ریل منتاژ می شوند.سطح مقطع تمام درب های اتوماتیک قابلیت تعویض دارند.

⚜️قسمت تعویضی ریل ها متشکل از یک نوار باریک آلومینیومی است که یک لایه لاستیک نیز دارد که از انتقال ارتعاشات حاصل از حرکت لت های متحرک به سمت لت های ثابت جلوگیری میکند.

💠مونتاژ قطعات درب برقی :

🌀سایر لوازم مکانیکی شامل هنگر ها با تسمه گیر به هم متصل می شوند باعث انتقال نیروی موتور به لت ها شده و در نهایت درب را به حرکت در می آورد.

🌀هرزگرد نیز به واسطه تسمه شروع به گردش می کند تا سیکل نقاله جهت حرکت لت های متحرک درب_اتوماتیک برای باز و بسته شدن تکمیل گردد.

🌀سایر قطعات نیز شامل استپرها (ترمز مکانیکی) بغل کاوری که اتصال کاور به ریل و همچنین پوشش نهایی در انتهای ریل اپراتور می باشد.خلاص کن کاور گیر وظیفه مرتب سازی نهایی و سامان دهی اجزا را در زمان نصب بر عهده دارند.

 

 

🌀فریم و شیشه های در برقی را شما پس از نصب و تکمیل یراق الات به عنوان اخرین نتیجه ای است که شما مشاهده می کنید.

🌀فریم یک در اتوماتیک می تواند از جنس آلیاژ های مختلفی باشد : الومینیوم – استیل – آهن

🌀همچنین در درب برقی می توان از سنگ چوب کامپوزیت استیل و هر نوع متریال دیگری به جای شیشه سکوریت استفاده نمود.

🔴درب اتوماتیک شیشه ای فروشگاه :

🔹پر مصرف ترین و پر فروش ترین نوع درب برقی درب اتوماتیک شیشه ای می باشد.

🔹این درب در اکثر مکان های تجاری و اداری و فروشگاه های زنجیره ای و همچنین درب فروشگاه ها و مغازه ها استفاده می شود.

🔹استفاده بهینه از فضا و جلوگیری از هدر رفت انرژی و سهولت استفاده از آن برای عموم این درب را به بهترین گزینه ممکن تبدیل کرده است.

🔹این درب از طریق چشمی های بکار رفته در آن فرمان باز شدن را به برد می فرستد و برد دستگاه فرمان را به الکترو موتور داده و موتور نیز نیرو لازمه را ایجاد کرده و درب توسط تسمه ها و قرقره ها شروع به حرکت می کند.

🔹در صورتی که در منطقه تشخیص چشمی ها جسم متحرکی پیدا نشود این درب پس از گذشت مدت زمان مشخص شروع به بسته شدن می کند.

🔹این درب ها از ترکیب و بکار گیری سنسور ها و چشمی ها و سوییچ و… به وجود امده اند.

🔹برای خرید انواع درب اتوماتیک شیشه ای با کارشناسان آماج صنعت آذر در ارتباط باشید.

🔴درب اتوماتیک استیل طلایی:

طلایی بودن همیشه جلوه بخش بوده و عموما در تصور افراد لاکچری و شیک محسوب می شود.در صنعت درب برقی نیز همین تصور وجود دارد.

درب های اتوماتیک استیل طلایی نیز یکی از همین موارد لاکچری و شیک برای ورودی هتل ها و رستوران های مجلل محسوب می شود.

درب برقی استیل به دلیل داشتن خاصیت ضد زنگ و ضد خش بودن کاربرد و استفاده روز افزونی را دارد بخصوص که در مناطقی که رطوبت بالا وجود دارد اکیدا استفاده از این نوع درب توصیه می شود.

استیل استفاده از نوع 304 ضد زنگ می باشد و که می توان طبق سلیقه و دکوراسیون مورد نظر رنگ طلایی را سفارش داد.

🔴درب اتوماتیک با درب هوشمند تفاوتی دارد ؟

🔹با گذشت زمان عملکرد درب برقی ورودی ساختمان روز به روز شاخ و برگ بیشتری به خود گرفته و دائما ابزار های بیشتری به ان اضافه شده است. Automatic door به قدری پیشرفته شده است که می توان به جرات گفت که تمام نیازهای امروزه بشر را به عنوان یک درب برقی تمام عیار فراهم می کند.

🔹درب برقی ای که امروزه با ان روبه رو هستیم یک سیستم تردد کاملا هوشمند و قابل برنامه ریزی و اضافه و کم کردن ماژول های متفاوت است که امکانات زیادی را در اختیار کاربر مصرف کننده با توجه به نیاز قرار می دهد.

🔹بنابراین اتخاذ نام درب هوشمند نیز اتفاق صحیحی است.

مدیریت : آقای بهرام ابراهیمی

09111277319


نسل جدید دربهای اتوماتیک شیشه ایی kaizen

 

 

درب اتوماتیک کشویی دولنگه

 

درب اتوماتیک ریولوینگ

 

درب اتوماتیک منحنی

 

درب اتوماتیک

 

 

دربهای اتوماتیک هرماتیک مخصوص اتاق های ایزوله

 

کرکره برقی , قیمت کرکره برقی فولادی , لیست قیمت کرکره برقی , درب اتوماتیک , درب اتوماتیک شیشه ایی کایزن , درب اتوماتیک کایزن ,