تولید کننده پنل های بیوفاسیال گونش در میاندوآب

?آبگرمکن خورشیدی چیست؟

?آبگرمکن خورشیدی تشکیل شده از یک کلکتور شامل ماده شفاف که معمولاً شیشه بوده و ممکن است از یک یا چند لایه باشد. جذب کننده که معمولاً به رنگ سیاه میباشد، که می‌تواند صفحه صاف موجدار یا شیاردار، یا لوله‌ای یا بشکه‌ای از جنس فلزات مس، آلومینیوم و استیل باشد.

?لوله‌ها و یا گذرگاه‌ها که می‌توانند به شکل‌های مختلف باشند و برای هدایت سیال ناقل حرارت بکار برده میشوند. جمع کننده‌ها و تقسیم کننده‌ها برای عبور و تخلیه سیال ناقل حرارت و نیز عایق حرارتی برای کاهش اتلاف حرارتی کلکتور بکار میرود.

⚡️آبگرمکن‌های خورشیدی را بر حسب عملکرد می‌توان به سه دسته تقسیم نمود:

?آبگرمکن خورشیدی ترموسیفونی: در آبگرمکن‌های ترموسیفونی هیچ گونه پمپی جهت جابه جایی آب تعبیه نشده و این عمل فقط با استفاده از انرژی خورشید انجام می‌پذیرد. مشکل عمده این سیستم یخ زدگی در فصول سرد می‌باشد، به دلیل اینکه الزاماً باید منبع دو جداره آبگرم در سطحی بالاتر از کلکتور و در فضای خارج از ساختمان نصب گردد.

?آبگرمکن خورشیدی پمپ دار تحت فشار: در آبگرمکن خورشیدی تحت فشار که دارای یک سیستم بسته جهت جابجایی سیال می‌باشد از پمپ استفاده می‌نماید. جهت جلوگیری از یخ زدگی آب از ضد یخ استفاده می‌گردد. این آبگرمکن‌ها در مناطقی که اختلاف دمای روز و شب بالایی دارد کارایی کمتری دارند. مزیت این سیستم این است که می‌توان مخزن ذخیره را بصورت indoor و در داخل موتور خانه تعبیه نمود.

?آبگرمکن خورشیدی برگشتی ثقلی: در آبگرمکن خورشیدی با برگشت ثقلی آب توسط یک سیستم بسته، حرارت خورشید را جذب کرده و توسط یک مبدل حرارتی آب داخل مخزن را گرم می‌نماید. این سیستم تا زمانی که حرارت خورشید کافی باشد فعال می‌باشد، در غیر اینصورت پمپ از کار افتاده و آب در اثر نیروی ثقلی به داخل مخزن تخلیه می‌گردد.

?مزایای استفاده از آبگرمکن خورشیدی:

?بی پایان بودن منبع انرژی آن‌ها
?امن و بی خطر
?پاک و بدون آلودگی زیست محیطی 
?رایگان و همیشه در دسترس 
?جایگزین مناسب جهت کاهش مصرف سوخت فسیلی 

?اجزای آبگرمکن خورشیدی

?آبگرمکن خورشیدی از چهار قطعه‌ی اصلی تولید شده است که عبارت‌اند از؛ مخزن ذخیره، مخزن انبساطی، نگهدارنده فلزی ، کلکتور تخت که در زیر به شرح کامل آنها خواهیم پرداخت:

?مخزن ذخیره 

?از این نوع مخزن برای ذخیره و نگهداری آب جهت گرم شدن استفاده می‌کنند. یک یا دو مخزن بسته به نیاز مشتری در درون آبگرمکن تعبیه می‌شود. معمولا جنس مخازن آبگرمکن‌ها را از گوانیزه و یا استنلس می‌سازند، چرا که این دو جنس به عنوان عایق عمل می‌کنند. همچنین سازندگان می‌توانند رنگ مخازن را بر حسب تقاضای مشتریان رنگ آمیزی کنند.

?مخزن انبساطی 

?این مخزن علاوه بر این که وظیفه‌ی تامین آب‌های جبرانی را بر عهده دارد باید درصدد دفع نوسانات حجمی نیز عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

?نگهدارنده فلزی 

?نگهدارنده‌ی فلزی همانطور که از نامش پیداست وظیفه‌ی نگهداری قطعاتی همچون سطوح فلزی و مخزن را بر عهده دارد

?کلکتور تخت 

?کلکتور تخت رایج‌ترین نوع کلکتوری است که در ساخت آبگرمکن‌های خورشیدی استفاده می‌شود. کلکتور تخت را به صورت یک جعبه‌ی مستطیلی شکل می‌سازند، در درون این جعبه یک صفحه‌ از جنس فلز و یا آلومینیوم با رنگ تیره تعبیه می‌کنند.

?شاید برایتان جالب باشد بدانید که چرا همیشه رنگ این ورق باید تیره باشد، چرا که بتواند با سرعت بیشتری گرما را از محیط بگیرد و با سرعت پایینی آن را از دست بدهد یا به عبارتی گرما را به آسانی از محیط بگیرد اما به آسانی از دست ندهد.

به مدیریت:فخرالدین هنرمند 

فایل های قابل دانلود ??

پنل خورشیدی گونش

 

 

 

آبگرمکن خورشیدی , تولید محصولات آبگرمکن خورشیدی در میاندوآب , سیستم آبگرمکن خورشیدی , اجزای آبگرمکن خورشیدی , تولید پنل های بیوفاسیال در میاندوآب , مزیت استفاده از آبگرمکن خورشیدی , عملکرد آبگرمکن خورشیدی , قیمت آبگرمکن خورشیدی ,