سنگبری و تولید و عرضه سنگ گرانیت برادران رضایی در مشهد

✨تولیدکننده سنگ صادراتی
✨سنگ گرانیت نهبندان و مروارید

❇️گرانیت نهبندان سنگی مقاوم با زمینه روشن با تم رنگی خاکستری می‌باشد و گاهاً به آن گل پنبه‌ای نیز اطلاق می‌شود. این نوع سنگ گرانیت نسبت به سایر گرانیت‌ها بافت و دانه‌بندی درشت‌تری دارد و قاعدتاً از لحاظ کیفی نیز متفاوت می‌باشد. سنگ‌‎های گرانیت در درجات پایین و ضعیف‌تر دارای لکه‌های مشکی و خاکستری هستند که به آنها اصطلاحاً غده گفته می‌‌شود.

❇️سنگ گرانیت نهبندان را در رنگ‌های مختلفی از معادن استخراج می‌کنند که با نام‌های گرانیت طوسی، گرانیت نهبندان، کرم گرانیت نهبندان پرتقالی شناخته می‌شوند. از بین گرانیت‌ها گرانیت طوسی نهبندان طرفداران بیشتری دارد و در صنعت ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد.

کاربرد سنگ گرانیت

گرانیت‌ها نسبت به سایر سنگ‌ها خصوصاً سنگ‌های آهکی که بافت متخلخلی دارند، از استحکام و مقاومت بالاتری برخوردار می‌باشد. این استحکام و مقاومت که این سنگ دارد باعث شده است که در برابر سرما و گرما، مواد قلیایی و شیمیایی، ضربه و فشار از خود واکنشی نشان ندهد و طول عمر بالایی داشته باشد.

همچنین به علت استحکامی که دارد قابلیت برش در متراژهای بالا و به اندازه‌های دلخواه نیز در این سنگ وجود دارد. به دلیل تمام ویژگی‌هایی که در مورد این سنگ گفته شد از آن در مکان‌های پر رفت و آمد و یا مکان‌هایی که به سنگ قوی و محکمی نیاز است،استفاده می شود. از این قبیل مکان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 کف ساختمان

 کف پارکینگ

 راه پله ها

 کف آشپزخانه

 سنگ روی کابینت

 کف حیاط

 پله‌های ساختمان و زیر پله‌ها

نکته قابل توجهی که در مورد سنگ گرانیت وجود دارد این است که عموماً از این سنگ به علت وزن سنگین و بافت متراکمی که دارد در نمای ساختمان استفاده نمی‌کنند. زیرا این تراکم باعث عدم چسبندگی ملات به سنگ می‌شود و به مرور باعث افتادن سنگ از نما می‌گردد. در نتیجه این سنگ عمدتاً در بخش‌های داخلی ساختمان کاربرد دارد.

قیمت سنگ گرانیت نهبندان

قیمت سنگ گرانیت نیز مانند تمامی سنگ‌های ساختمانی موجود، به چندین عامل بستگی دارد که به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد. یکی از این عوامل نوع معدنی می‌باشد که این سنگ از آن استخراج می‌گردد. نوع معدن از لحاظ کیفیت و رنگ سنگی که دارد در قیمت سنگ بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

در سنگ‌های گرانیت اینکه نکته بسیار مهم است که سنگ فاقد غده باشد همچنین از رنگ روشنی برخوردار باشد. هر چه این دو ویژگی در این بالاتر باشد طبیعتاً قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. مورد بعدی که در مورد کلیه سنگ‌ها نیز صدق می کند کیفیت فرآوری سنگ است. این موضوع بدان معناست که هر چه سنگ از نظر ساب برش و سایر مراحل فراوری با کیفیت تر باشد مسلماً از قیمت بالاتری نسبت به سایر سورت‌های آن سنگ برخوردار است.

همان طور که می‌دانید سنگ‌ها را در ابعاد مختلف مانند اسلب، طولی یا پلاک، حکمی یا نمره و غیره برش می‌دهند. ابعاد سنگ نیز می‌تواند بر روی قیمت تاثیرگذار باشند یعنی هرچه ابعاد بزرگتر باشد سنگ‌نیست قیمت بیشتری دارد.

 

به مدیریت:حسین رضایی

شماره تماس : 09359100925

 

 

 

سنگ , انواع سنگ , سنگ گرانیت نهبندان و مروارید , کاربرد سنگ گرانیت , قیمت سنگ گرانیت نهبندان در مشهد , سنگبری در مشهد , تولید سنگ صادراتی , سنگبری برادران رضایی در مشهد , انواع سنگ گرانیت , مزایای سنگ گرانیت , سنگ گرانیت نهبندان در مشهد ,