مصالح ساختمانی نجف نیا

✨تولید و فروش انواع مصالح ساختمانی با کیفیت بالا و قیمت مناسب

✨اجرای کار در کل آذربایجان غربی

❇️مصالح ساختمانی به متریال هایی گفته می‌شود که از آن‌ها در احداث و تولید سازه‌‌‌های مختلف استفاده می‌شود. در احداث یک بنا مصالح مختلفی به کار می‌روند که به صورت طبیعی یا مصنوعی و خام یا ترکیبی بوده و هر کدام دارای ویژگی‌‌‌های منحصر بفرد می‌باشند.

❇️آشنایی با این مصالح به منظور ترسیم نقشه‌‌‌های ساختمانی و اجرای آن‌ها ضروری است، از این رو فعالان حوزه ساخت و ساز باید به خوبی با مواد و مصالح ساختمانی آشنا باشند تا سازه ای مقاوم و با دوام احداث نمایند. رایج ترین مصالحی که از گذشته تا امروز مورد استفاده قرار گرفته اند و همچنان جایگاه خود را در صنعت معماری و ساختمان سازی حفظ نموده اند چوب، سیمان، فلز، آجر و بتن می‌باشند.

❇️این متریال‌ها به دلیل مقاومت بسیار بالا و هزینه مقرون بصرفه در پروژه‌‌‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در دنیای مدرن امروز مصالح ساختمانی نوین توسط صنعتگران تولید و به بازار عرضه می‌شوند که در مقایسه با مصالح قدیمی‌قابلیت‌ها و مزایای بی شماری دارند.

?لوله GRP چیست؟

?یکی از مهم ترین کاربردهای کامپوزیت در صنایع، تولید لوله های فایبرگلاس یا GRP است. لوله جی آر پی یا GRP که از انواع لوله ترموستینگ می باشد دارای مزایای متعددی اعم از مقاومت مکانیکی بالا می باشد. لوله GRP مخفف کلمات Glassfiber Reinforced Plastic Pipe و یا به عبارت دیگر مخفف لوله های پلاستیکی مسلح شده با الیاف فایبر گلاس و شیشه می باشد.

?لوله‌های جی آر پی (GRP) از ترکیبات مختلف فیبر شیشه، رزین پلی استر ترموست و ماسه تشکیل شده اند. ساخت این لوله‌ ها براساس فرایند الیاف پیچی بر روی یک قالب متغیر می‌باشد. این فرآیند امکان استفاده از الیاف پیوسته شیشه را در پیرامون لوله به همراه الیاف بریده شده ناپیوسته (Chop) که در جهات مختلف در ترکیب لوله قرار می گیرند فراهم می‌آورد.

?علاوه بر رزین، الیاف شیشه‌ای پیوسته و الیاف بریده شده، برای ایجاد استحکام حلقوی بالا و تقویت استحکام محوری بکار می‌روند. سیلیس نیز برای افزایش سفتی لوله بکار می‌رود. استفاده از دو محل ریزش رزین، امکان داشتن یک لایه داخلی رزین خاص با مقاومت بسیار بالا را برای مقابله با خوردگی سطح داخلی که در تماس با فاضلاب است، فراهم می‌کند.

?لوله FRP یا Fiberglass Reinforced Pipe، لوله های سبک و مقاوم در برابر خوردگی می باشند و از استحکام بالایی برخوردار هستند. این لوله ها از کامپوزیت های پلاستیکی پیشرفته تولید می گردد و کاربردهای بسیار متنوعی در صنایع مختلف دارند. ساختار لوله FRP از یک بستر رزینی تشکیل شده است که با الیاف شیشه تقویت شده باشد. این نوع لوله در کتاب ها و استانداردها با واژه GRP یا RTRP نیز شناخته می شوند.

?این لوله ها از الیافی همچون کربن، شیشه، آرامید، بازالت، که نقش تأمین سختی و مقاومت و رزین که می تواند از انواع مختلف اپوکسی، وینیل استر یا پلی استر نقش چسبندگی بین الیاف و عملکرد یکپارچه آنها با سطح را بر عهده گیرد ساخته شده اند. الیاف کربن سختی ای در حدود سختی فولاد و مقاومتی تا حدود 10 برابر فولاد را دارا می باشد و پر مصرف ترین نوع الیاف در زمینه مقاوم سازی محسوب می شوند.

?مزایای لوله GRP

?حداقل طول عمر 50 سال
?مقاومت در برابر خورندگی و عدم نیاز به پوشش داخلی و خارجی
?قابلیت تولید در طول های 6 و 12 متر
?مقاومت مکانیکی بالا و جذب نیروهای وارده در اثر ضربه به علت دارا بودن خاصیت ارتجاعی – سبکی وزن و نصب سریع تر
?استفاده از کوپلینگ دو واشره جهت اتصال لوله‌ ها به یکدیگر و امکان استفاده از فلنج فایبرگلاس جهت اتصال به انواع دیگر لوله‌ ها
?سفتی حلقوی بالا و امکان نصب زیرزمینی لوله‌ ها تا حداکثر عمق 16 متر (تحمل بار خاک) و حداقل 1 متر (تحمل بار ترافیک)

به مدیریت:علی نجف نیا

 

 

 

 

مصالح ساختمانی , انواع مصالح ساختمانی , لوله سیمانی الیافی , کلاهک زانو , تولید و فروش انواع مصالح ساختمانی در آذربایجان شرقی , مصالح ساختمانی نجف نیا در آذربایجان شرقی , کاربرد لوله GRP  , مزایای لوله های الیافی ,