تولید و فروش کندو عسل و نجاری کندو زنبور عسل شیخی

♻️ کندوهای عسل، آثار هنری هستنند و خانه زنبور عسل می باشند. این روزها به ندرت در حیات وحش پیدا می شوند – مانند در درون درخت های توخالی.

به طور کلی زنبورداران کلونی هایی با خانه هایی به نام شانه عسل را برای زنبورهای عسل فراهم می کنند، شانه های عسل شامل پنج جعبه چوبی یا پلاستیکی (فریم) است که روی هم انباشته می شوند، و در آن ها قالب های چوبی متحرک به عنوان پایه ای برای ساخت کندو قرار داده می شوند. حفره پرواز در پایین قرار دارد و پوشش ممکن است که حذف شود.

♻️ سپس کارگران به طور جداگانه لانه زنبوری را در فریم های چوبی از بالا به پایین، با استفاده از موم زنبور عسل تولید شده در بدن خودشان می سازند، با بیرون ریختن موم در مقیاس های کوچک، آنها را با دهان خود با ترشح غدد لنفاوی خود مخلوط می کنند، مومی که در این روش تهیه می شود، به طور یکپارچه به کندو موجود افزوده می شوند.

♻️ 125 هزار تولید کننده موم برای 100 گرم موم نیاز است، این می تواند برای ساخت حدود 8000 سلول برای ذخیره سازی گرده و عسل و همچنین پرورش کودکان مورد استفاده قرار گیرد.

♻️ این اعجاز هندسی و معماری که حتما برای شما کاربران نمناکی هم جذابیت دارد تنها برای ریاضیدانان نیست،برای شروع، سلول ها تقریباً مدور و یا استوانه ای هستند، به دلیل گرما که توسط زنبورها ایجاد می شود، سلول ها گرم و الاستیک می شوند و به طور طبیعی شش گوش می شود که به شکل اقتصادی ترین و کارآمد مدل تبدیل می شوند.

♻️ وقتی شش ضلعی ها تکمیل شدند، دیوارهای سلول ها دارای ضخامت یکدست و به اندازه 0.07 میلیمتر هستند و همیشه بین 8 تا 10 میلی متر از هم فاصله دارند.

♻️ زنبورهای عسل جوان در مرکز کندو بزرگ می شوند، به محض اینکه این لاروها به اندازه کافی بزرگ می شوند، این سلول ها دارای یک در مومی می شوند. گرده گل در سلول های کندو در کنار این گروه ها نگهداری می شود، که بدون در است. بالای مکان های ذخیره سازی عسل در لانه زنبور نیز دارای در هستند.

♻️ در بیشتر طول سال، دما در کندو در حالت مطلوب 35 درجه سلسیوس قرار دارد، در ترکیب با تراکم حشرات در فضای سرپوشیده، اینها شرایط ایده آل برای گسترش بیماری هستند، اما زنبور به خوبی برای این کار نیز آماده است، آنها فولاد سیمانی (پروپولیس) را از رزین و گرده درخت ایجاد می کند و از آن برای آب بندی سوراخ های کوچک و شکاف استفاده می کند ، تا آفت ها را کشته یا بیرون کنند.

♻️ داخل سلول های جوجه کشی نیز یک غشای زیبا از پروپولیس پوشانده شده است، اگر هوا بیش از حد گرم باشد، زنبورها در حفره پرواز جریان خنک کننده هوا را با استفاده از حرکات بال ایجاد می کنند.

♻️ خنک کننده از طریق تبخیر آب که توسط زنبوره ای جستجوگر تامین می شود، شدت می گیرد و اگر هوا بیش از حد در لانه سرد شود، زنبورها (یا زنبور عسل گرما) درجه حرارت را در سلول های خالی بین نوزادان با استفاده از ارتعاشات ماهیچه افزایش می دهند.

مدیریت:آقای حجت شیخی

 

 

 

 

ساخت کندوی عسل خانگی , ساخت کندو عسل شیشه ای , کندو عسل چگونه ساخته می شود , ابعاد کندوی عسل , کندوی عسل در خانه نشانه چیست , ساخت کندوی عسل در ماینکرافت , قیمت کندوی عسل , ساخت کندوی عسل ساده ,