Address & Contact

Our Address

قزوین ، شهرک صنعتی

Telephone

شرکت پارسا افق نگر آذین

 

 

روغن ده

واسگازین ۲۰۰ گرمی

روغن ایرانول ۷۰۰۰

روغن ترمز

روغن یک لیتری

روغن بندر ۵۰

 نماینده روغن راهوان و انواع صافی بنزین و فیلتر روغن در قزوین 

 تولید انواع فیلتر هوای ماشین های سبک و سنگین ، ایرانی و خارجی 

 تولید و پخش انواع روغن های صنعتی و موتوری

 انواع صافی بنزین و فیلتر روغن  

 فیلتر روغن موتور چیست؟

✳️فیلتر روغن خودرو یکی از اجزای مهم و مصرفی ماشین است که از ورود ناخالصی‌ ها به داخل موتور جلوگیری می‌کند. فیلتر روغن براده‌های فلزی و ذرات ناخالص را جذب کرده و با پاکسازی روغن نقش مهمی در سلامت موتور، پیستون و سیلندرها ایفا می‌کند. موتور از طریق پمپ روغن موتور را از درون مخزن مکش کرده و روغن را از سوراخ فیلتر عبور می‌دهد و آن را تمیز و تصفیه می‌کند.

 اجزای فیلتر روغن و انواع آن 

✳️مهم‌ترین بخش فیلتر روغن کاغذ صافی روغن موتور است. بهترین فیلتر روغن از ترکیب الیاف کاغذ و سلولز یا الیاف کاغذ و سلولز و فایبر گلاس ساخته می‌شوند.

✳️هرچه ساخت فیلتر مرغوب‌تر باشد ذرات ریزتری را می‌تواند به دام بیاندازد. فیلتر روغن نسبت به سایر قطعات خودرو از قیمت بسیار کمتری برخوردار است. اما نوع آن برای هر سیستم و دستگاه متفاوت است. مثلا بهترین فیلتر روغن پراید بهترین انتخاب برای خودرروی برلیانس نیست.

✳️فیلترهای روغن انواع مختلفی دارد. استوانه‌ای شکل، مکعب مستطیل و دایره‌ای شکل. انتخاب یک فیلتر روغن مرغوب تاثیر خیره کننده‌ای در عملکرد ماشین دارد.

 زمان تعویض فیلتر روغن 

تعویض منظم فیلتر روغن نقش اساسی در نگهداری و عملکرد موتور دستگاه دارد. روانکاری موتور ماشین‌آلات و عمر طولانی حاصل استفاده از فیلتر و تعویض به موقع آن است.

تردد در محیط‌های پر گردوغبار و رانندگی در شرایط سخت، نیاز به تعویض زودهنگام فیلتر دارد. برای تعویض فیلتر روغن بهتر است خودتان دست به آچار نشوید و به نزدیک‌ترین نمایندگی مراجعه کنید.

فیلتر کابین چیست؟

✳️فیلتر کابین هوایی را که از طریق سیستم گرمایش و تهویه هوا وارد فضای داخلی خودرو می شود، تمیز نموده و گرد و غبار و سایر ذرات موجود در هوا را فیلتر می کند.

✳️اگر فیلتر کابین فعال شده با کربن دارید، گازهای خروجی و بوی آن را نیز پالایش خواهد کرد. در صورت بروز آلرژی یا مشکلات تنفسی، داشتن هوای تمیز در اتومبیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

✳️ماشین شما برای جلوگیری از وارد آمدن مواد ناخواسته و ناخواسته به مواد مهم آن و ایجاد صدمه به فیلتر نیاز دارد. به طور خلاصه، فیلترها اجازه می دهند جریان های خوب عبور کنند. اینجاست که تعمیر و نگهداری معمول لازم می شود. دریافت فیلترهای مختلف به طور معمول به توصیه سازنده جایگزین می شوند، ساده ترین راه برای از دریافت مقدار مناسب کالاهای خوب و با کیفیت است.

فیلتر هوا چیست؟

✳️درست همانطور که انسان برای تنفس به اکسیژن احتیاج دارد، یک خودرو برای فرآیند احتراق به اکسیژن نیاز دارد. فیلتر هوا از رسیدن هرگونه حشره، گرد و غبار، ذرات ، شن و ماسه یا بقایای موتور جلوگیری می کند و از ترکیب خوبی از هوا و سوخت برای پشتیبانی از عملکرد اطمینان می دهد.

✳️فیلترهای هوا اتومبیل به شکل های مختلفی عرضه می شوند: پانل ها، دایره ای یا استوانه ای. آنها از یک ماده پلیسه دار ساخته شده اند که هوا را فیلتر می کند و ممکن است از پنبه، کاغذ مصنوعی یا فوم تهیه شود.

✳️برای ایجاد قدرت هر موتور احتراق داخلی نیاز به هوا دارد. اگر فیلتر هوای موتور مسدود شده باشد، می تواند جریان هوا را به داخل موتور محدود کند که هیچ گونه مزایایی برای راندمان سوخت یا موتور شما ندارد.

✳️انواع فیلتر هوای موتور شما باید تقریباً 25،000 کیلومتر جایگزین شود ، اما سازنده شما دقیقاً مشخص می کند که چه مواردی باید جایگزین شما شود.

فیلتر روغن چیست؟

✳️انواع فیلتر روغن جریان مداوم روغن را حفظ کرده و ذرات (خاک ، روغن اکسیده ، ذرات فلزی) را که به دلیل فرسودگی موتور در روغن موتور ظاهر می شود ، از بین می برد.

✳️این روغن موتور را تصفیه می کند تا بتواند کار خود را به صورت کارآمد انجام دهد. یک فیلتر روغن دارای ظرفیت نگهدارنده آلاینده به اندازه کافی برای عملکرد کامل تا زمان تغییر روغن بعدی است.

✳️تغییر فیلتر روغن به همراه روغن ، اصلی ترین سرویس ماشین است. این سرویس باید حداقل خدمات کاملی باشد و تقریباً باید در هر 10،000 – 15،000 کیلومتر یا 12 ماه انجام شود. همانند فیلترهای دیگر ، فیلتر روغن مانع از رفتن مواد مضر در جایی می شود که نمی شوند.

✳️روغن موتور برای روغن کاری بخش های مختلف و بسیار مهم در حال حرکت در موتور استفاده می شود. بدون این روغن کاری، اصطکاک ناشی از ساییدگی اجزاء در برابر یکدیگر ، نه تنها انرژی را هدر می دهد بلکه می تواند آسیب قابل توجهی را به همراه داشته باشد

✳️ با این وجود مقدار کمی از اصطکاک اجتناب ناپذیر است و به مرور زمان ذرات فلزی ریز رها می شوند. در صورت عدم کنترل اینها ، آنها می توانند جریان روغن در موتور شما را مسدود کنند.

✳️این وظیفه فیلتر روغن است که آنها را مهار کند و از ادامه کار جلوگیری کند. سرانجام ، فیلتر مسدود خواهد شد ، بنابراین قاعده شلیک این است که هنگام تغییر روغن موتور ، یک مورد جدید را بزنید. به این ترتیب ، روغن جدید شما می تواند از طریق فیلتر تمیز بدون محدودیت جریان یابد.

فیلتر سوخت چیست؟

✳️فیلتر سوخت ناخالصی هایی مانند گرد و غبار، زنگ زدگی و ریزگرد موجود در سوخت را از بین می برد. با از بین بردن این آلاینده ها، فیلتر سوخت از انژکتورهای سوخت محافظت می‌کند و در حفظ عملکرد و ماندگاری موتور خودرو نقش اساسی دارد.

✳️انواع فیلتر های سوخت یا درون مخزن سوخت شما یا در خط سوخت قبل از ریل سوخت قرار دارند. کار آن این است که اطمینان حاصل کنید که هرگونه آلودگی و زباله در داخل مخزن سوخت شما با انژکتورهای سوخت شما در تماس نباشد. اگر این وسایل به انژکتورهای شما می رسیدند ، ماشین شما به همان اندازه کارآمد نیست و عملکردی نیز ندارد.

✳️بهترین مکان برای جستجوی فواصل تعویض کتابچه راهنمای مالک شما است اما به طور کلی فیلترهای سوخت دارای فواصل جایگزینی 45000 – 55،000 کیلومتر هستند

روغن موتور چه نقشی را در خودرو ایفا می‌کند؟

✳️روغن موتور وظایف مهمی را در خودرو برعهده دارد:

⚜️اصطکاک بین اجزا را کاهش می‌دهد

موتور از قطعات متحرک ساخته شده است و مسلما بین آنها اصطکاک وجود دارد. هرجا که اصطکاک هست، گرما هم هست. روغن موتور، اصطکاک بین قطعات فلزی را از بین می‌برد تا گرمای ناشی از آن، موتور را داغ نکند. همچنین جلوی ساییدگی قطعات را می‌گیرد. می‌دانید که تعمیر و تعویض قطعات ساییده‌شده موتور هزینه زیادی برمی‌دارد. بنابراین با یک روغن موتور مناسب، در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید.

⚜️گرما را از چرخه احتراق دور می‌کند

موتور با تولید انفجارهای کنترل‌شده یا احتراق درون سیلندرها کار می‌کند. حال اگر گرمای ناشی از اصطکاک به این انفجارهای کنترل‌شده اضافه شود، موتور خودرو مشکل پیدا می‌کند. روغن موتور مانند عایق از رسیدن گرما به این چرخه جلوگیری می‌کند.

⚜️محصولات جانبی ناخواسته را جذب می‌کند

در فرایند احتراق محصولات ناخواسته‌ای مانند اسیدها و اکسید سیلیکون تولید می‌شوند که اگر وارد سایر قسمت‌های موتور شوند، به آن آسیب وارد می‌کنند. روغن موتور مانند یک آهنربا این مواد را جذب می‌کند و به‌حالت تعلیق درمی‌آورد

⚜️زنگ‌ زدگی را به حداقل می‌رساند

در فرایند احتراق، سوخت باید با هوا که حاوی اکسیژن است مخلوط شود. اکسیژن باعث خوردگی و زنگ‌زدن فلزات می‌شود. درست است که نمی‌توانیم جلوی رسیدن هوا به موتور را بگیریم، اما با استفاده از روغن موتور می‌توانیم اثرات اکسیدکنندگی آن را به حداقل برسانیم.

مدیریت : آقای ایرج درویشی

شماره تماس

09128838455

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فیلتر روغن , انواع فیلتر روغن , اجزای فیلتر روغن , صافی بنزین , فیلتر هوای خودرو ,