Address & Contact

Our Address

تهران

Telephone

پرورش ملکه کارنیکا آلمانی و تلقیح مصنوعی

🐝ایستگاه پروش و تلقیح ملکه نادری🐝
🐝 انواع ملکه زنبورعسل ، تشخیص سن ملکه زنبورعسل🐝
🐝ملکه کارنیکا f1 ، انواع ملکه زنبورعسل در ایران 🐝

🐝 ملکه زنبور عسل یکی از خاص ترین موجودات روی زمین است. این موجود می تواند با قدرت خود یک کلنی را مدیریت کند. نبود ملکه در کندو به معنای تمام شدن جمعیت زنبورها است و به همین علت زنبورها تمام جان و زندگی خود را وقف ملکه می کنند تا کلنی زنده بماند.

🐝 وظیفه ملکه در کندو چیست؟

به طور کلی ملکه زنبور عسل دو وظیفه اصلی را در کندو بر عهده دارد. هر کدام از این دو وظیفه که به خوبی انجام نشود، مشکلات کندو چند برابر شده و مشکلات زیادی برای کلنی ایجاد می گردد. این دو وظیفه عبارتند از: تولید مثل و حفظ جامعه

🐝 تولید مثل

وظیفه اولی که برای ملکه در نظر گرفته شده، تولید مثل است. در واقع ملکه تنها زنبور ماده با قابلیت تولید مثل در یک کلنی است. در نتیجه باید تمام تلاش خود را برای تولید مثل به کار گیرد. این تولید مثل می تواند منجر به به دنیا آمدن زنبورهای نر یا زنبورهای ماده شود.

زنبورها نر در واقع لاروهایی هستند که از تخم های غیربارور شده به دنیا می آیند. یک زنبور ملکه باکره می تواند بدون جفت گیری اقدام به تخم گذاری برای به دنیا آوردن زنبور نر کند. در مقابل تخم ها بارورشده منجر به تولید لاروهای ماده یا همان زنبوران کارگر می شوند که اهمیت فوق العاده زیادی برای کندو و کلنی زنبور عسل دارند.

🐝 حفظ جامعه

زنبور ملکه نوعی ماده تولید می کند که به آن جوهر ملکه یا فرومون گفته می شود. این ماده رمز حفظ کلنی و جامعه زنبورهاست. اگر یک روز ملکه در کلنی وجود نداشته باشد، احتمال اینکه جامعه منظم زنبورها از هم بپاشد وجود دارد. به همین علت دومین وظیفه مهم زنبور ملکه، تولید فرومون و حفظ جامعه به صورت یکپارچه است.

فرومون توسط آرواره پایینی زنبور تولید می شود. این ماده بویی از خود منشعب می کند که باعث می شود زنبورهای مختلف کندو و وجود ملکه را حس کنند. اگر زمانی ملکه از دنیا برود و فرومون تولید نشود، اعضا کلونی سریعا به تکاپو می افتند تا ملکه جدید را جایگزین کنند.

🐝 خصوصیات زنبورهای کارنیکا

✳️محصول دهی چند برابری و فعالیت بیشتر در مقایسه با زنبورهای بومی منطقه، قدرت سازگاری سریع با محیط، مقاوم بودن در برابر بیماری‌ها، غیر تهاجمی بودن، زمستان گذرانی حتی تا منفی پنج درجه سانتیگراد، حمل و ذخیره بیشتر شهد و گرده گل‌ها به واسطه خرطوم بلند، پرواز به فاصله پنج کیلومتر از کندو برای پیدا کردن شهد گل‌ها، عدم مصرف زیاد عسل در زمستان، موم بافی قوی، عمر طولانی در فصول کاری تا ۵۰ روز، استارت قوی بهاره در تولید عسل طبیعی در فصل بهار، تولید بیش از ۸۰ کیلو عسل سالانه در یک کندو و…

به مدیریت : رضا نادری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایستگاه فنی تخصصی پرورش و تلقیحی مصنوعی ملکه نادری

 

 

 

تولید و پرورش ملکه زنبور در تهران  , ملکه  , پرورش ملکه کارنیکا آلمانی و تلقیح مصنوعی  , زنبور کارنیکا  , ایستگاه پروش و تلقیح ملکه نادری  , تولید ملکه زنبور , انواع ملکه زنبورعسل , تشخیص سن ملکه زنبورعسل , ملکه کارنیکا در تهران , قیمت ملکه کارنیکا , تلقیح مصنوعی , عکس انواع ملکه زنبورعسل , ملکه کارنیکا f1 , انواع ملکه زنبورعسل در ایران , خرید ملکه کارنیکا در تهران ,