Address & Contact

Our Address

مرکزی،اراک،کیلومتر 2 جاده تهران،انتهای جاده احمد آّباد

تولید کارتن پنج لایه،سه لایه،منقسم و لمینت پژمان کارتن اراک مرکزی 

?تولید کننده انواع کارتن 3 لایه،5 لایه،ای فلوت،بی فلوت،منقسم و لایی کارتن،لمینت 
?تولید کننده انواع جعبه های فلزی،همراه با چاپ 4 رنگ،سیلک اسکرین و ژلاتینی  
?انواع ورق کارتن 

?ورق کارتن شامل یک ورق و یا بیشتر، از کاغذ کنگره دار (فلوتینگ) می‌باشد که با چسب به کاغذ‌‌‌های لاینر چسبانده می‌شوند.سه نوع از ورق کارتن بشرح زیر می‌باشد:

?ورق کارتن با یک لایه کاغذ کنگره دار

?این ورق شامل یک لایه از کاغذ کنگره دار می‌باشد که بین دو کاغذ لاینر قرار گرفته است که مجموعاً سه لایه را تشکیل می‌دهند.به این نوع ورق کارتن سه لایه نیز گفته می‌شود.

?ورق کارتن دو لایه ای ( با دولایه کاغذ کنگره ای)

?در این نوع ورق کارتن دو لایه از کاغذ کنگره دار بین سه لایه کاغذ لاینر قرار گرفته میگیرد که مجموعاً پنج لایه را تشکیل می‌دهند.به این نوع ورق کارتن پنج لایه نیز گفته می‌شود.

?ورق کارتن سه لایه ای ( با سه لایه کاغذ کنگره ای)

?در این نوع ورق سه لایه از کاغذ کنگره دار بین ۴ لایه کاغذ لاینر قرار می‌گیرد، که جمع لایه‌ها به هفت بالغ می‌گردد.به این نوع ورق کارتن هفت لایه نیز گفته می‌شود.

?کاربرد کارتن سه لایه و کارتن پنج لایه 

?اگر روی قسمت کوچکی از یک کارتن برش بزنید متوجه میشوید از چند ورق که روی هم چسب خورده تشکیل شده می‌باشد،به تعداد این ورق‌ها لایه می‌گویند.در صنعت کارتن سازی و بعضی مواقع در جعبه سازی هم می‌توان از کارتن دو لایه یا کارتن سینگل و یا کارتن سه لایه و یا کارتن پنج لایه هم استفاده نمود.

?البته ۸۰% ورق مصرفی کارتن بسته بندی که در صنایع کارتن سازی استفاده می‌شود از کارتن سه لایه تشکیل شده است و تنها بخش کوچکی از تولیدات کارتن با کارتن پنج لایه و سینگل انجام می‌شود.

?مراحل تولید کارتن 

?ساختار کارتن بسیار ساده میباشد. گاهی کارتن‌ها به شکل ۳ لایه و ۵ لایه تولید می‌شوند که به آنها ورق سینگل هم گفته می‌شود. هر تولید کننده کارتن باید یک دستگاه خط برش کارتن را برای شروع کار حداقل داشته باشد. اما باید از قبل کارتن‌‌‌های مصرف شده که غیر قابل استفاده هستند را از سطح شهر‌ها جمع آوری کرده باشند که این کار را شهرداری‌ها انجام می‌دهند و آنها را به گارگاه‌‌‌های پرس ضایعات منتقل می‌کنند. در آنجا ضایعات کارتن را با مقداری آب مرطوب می‌کنند و داخل دستگاه قرار میدهند و آنها را به شکل مکعب مستطیل در می‌آورند.

?در بعضی از کارخانه‌‌‌های کارتن سازی این امکان وجود دارد که مواد اولیه و خمیر کاغذ را از چوب تهیه می‌کنند که ورق کارتنی که تولید می‌شود از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار است به این ورق کرافت می‌گویند چون که مواد اولیه ی آن از چوب تهیه شده. در این کارتن سازی‌ها همچنین نوعی کاغذ به نام کاغذ فلوتینگ تولید می‌شود که بسیار محکم و قوی است.

?اما در کارخانه هایی که از بازیافت کارتن و کارتن‌‌‌های بلا استفاده برای تهیه کاغذ و کارتن استفاده می‌کنند تولید ورق کارتن دارای دو قسمت کلی است که شامل: تولید خمیر از ضایعات کارتن و خط تولید کاغذ یا ماشین کاغذ است.

?در تولید خمیر ابتدا باید ضایعات کارتن را وارد مخزنی به نام هیدروپالپر کنند که همراه با آن مقداری ناخالصی از آن جدا می‌شود. محصولی که از هیدروپالپر به دست می‌آید وارد مرحله ای که نام آن توربورسپراتور است می‌شود. در این مرحله الیاف کارتن از هم جدا می‌شوند و ناخالصی‌ها را نیز از آن کامل جدا می‌کنند و در ادامه جهت اینکه به کاغذ کارتن استحکام بیشتری داده شود به آن رزین و سولفات آلون اضافه می‌شود و همچنین برای اینکه الیاف کاغذ بهتر به هم بچسبند به آن نشاسته اضافه می‌کنند.

?در مرحله ی بعدی تولید کننده کارتن خمیر سازی است که به وسیله ی ارتعاشات، ناخالص هایی که از مراحله قبل به جا مانده است را جدا می‌کنند. در این مرحله محصول به دست آمده را وارد مخزن‌‌‌های بتنی می‌کنند در این مخزن‌ها عملیات یکسان سازی انجام می‌شود و خمیر به کمک همزن هایی، یکدست و یک نواخت می‌شود.

به مدیریت:رضا پژمان 

 

تولید کارتن در اراک , تولید کارتن پنج لایه در اراک , تولید کارتن سه لایه در اراک , تولید کارتن منقسم در اراک , تولید کارتن منقسم و لمینت در اراک ,  کارتن سازی پژمان , تولید کارتن و جعبه پژمان در اراک , قیمت کارتن در اراک , قیمت جعبه در اراک , کارتن پنج لایه , کارتن سه لایه ,