خرید و فروش اسب اصلان آذربایجان

? فروش اسب های کرد ، عرب و ترکمن 

? خصوصیات ظاهری اسب کردی

? اسب کرد دارای سم‌های سخت و محکم پیشانی عریض، مسطح و برجستگی کمی روی بینی است. انتهای بینی و منخزین ناصاف و برجسته بوده و گوش‌ها ظریف و خوش حالت می‌باشند و در مادیان کمی بزرگتر به نظر می‌رسد. چشم‌ها درشت و گرد با حدقه برجسته گونه مشخص و گرد اتصال سر و گردن قوی و حجیم، یال پرپشت، دم در موقع راه رفتن فواره‌ای و قوس‌دار پایین آمده، به علت بلندی گردن جدوگاه معمولا نامشخص، کپل پرحجم و قوی، قسمت جلویی سینه عریض و عضلانی، سینه مدور عریض و عمیق می‌باشد. شکم به صورت استوانه‌ای مدور در امتداد سینه قرار دارد. اسب کردی از نظر رنگ متنوع است و به رنگ‌های سیاه، سفید، کرنگ و کهر دیده می‌شود.

? بطور کلی اسب کردی، اسبی است پرنفس و از استقامت بالایی برخوردار است. قدرتمند و عضلانی بوده دارای سربزرگ و ستیغ‌های برجسته گونه، مقاوم برای مسافت‌های بلند و کوهستانی.

? باتوجه به خصوصیات ظاهری و توانایی‌ها این اسب به تیره‌های متفاوتی مانند جاف، افشاری، سنجابی و غیره تقسیم می‌شوند.

? رنگ جاف سیاه و سفید، اسب افشار بیشتر به رنگ کهر، قره‌ کهر، (قهر) و رنگ اسب سنجابی معمولا به رنگ‌های کهر (کهر روشن) و خرمائی دیده می‌شود.

? ویژگی‌های ظاهری نژاد اسب عرب

? اسب‌های عربی دارای سرهای گوناگون، گوه‌ای شکل، پیشانی پهن، چشم‌های بزرگ و پوزه‌های کوچک هستند. بسیاری از اسب‌های عرب همچنین دارای یک برآمدگی پیشانی جزئی بین چشمان خود هستند و یکی دیگر از خصوصیات این نژاد، داشتن گردن قوسی شکل است.

? اسب‌های عرب خوب پرورش‌یافته دارای یک لگن عمیق، زاویه‌دار و دارای شانه خمیده هستند. در میان نژاد اسب‌های عرب نیز تفاوت‌هایی وجود دارد؛ برخی از آن‌ها دارای حفره‌های عضلانی گسترده‌تر و باقدرت بیشتری هستند که برای وقوع فعالیت‌های شدید در اثر رخ دادن حریق مناسب هستند، درحالی‌که برخی دیگر ماهیچه‌های طولانی‌تر و لاغرتری دارند که برای کارهای طولانی مانند سوارکاری استقامتی یا اسب‌سواری مناسب‌تر است. اسب‌های عرب بیشتر بدن کم‌حجمی دارند. برتری این نژاد در رقابت سوارکاری استقامتی نشان می‌دهد که اسب‌های عرب خوب پرورش‌یافته اسب‌های قوی و باقدرت و استقامت عالی هستند.

مدیریت:آقای علی روحی

اسب عربی سیاه , قیمت اسب عرب , مشخصات اسب عرب , بهترین نژاد اسب عرب , عکس اسب عرب , تیره های اسب عرب , نامگذاری اسب عرب , اسب عرب مصری مبارک ,