خرید و فروش انواع تراکتورهای رومانی و ادوات کشاورزی خانی

✔️ کاربرد های تراکتور

✔️ همانطور که بیان شد تراکتور بیشترین استفاده را در قسمت کشاورزی دارد. اگر چه به نظر می‌رسد که این دستگاه در مصارفی چون کشندگی و کاربردهای استقامی مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی جالب است بدانید که این وسیله در بعضی موارد کاربرد حمل و نقلی هم دارد. کاربردهای عمده تراکتور چیست؟

✔️ یدک کشی:

✔️ بخش انتهای تراکتور فرصت مناسبی را برای یدک کشیدن دستگاه‌های دیگر به دست این ماشین فراهم می‌کند. کشیدن وسایل زراعی و پرکاربرد در کشاورزی یکی از مهم‌ترین کاربردهای تراکتورهاست. گشتاور زیاد در تراکتورها باعث می‌شود تا یدک کشیدن ابزار و وسایل به راحتی انجام شود. برای خرید تراکتور کشنده باید به میزان گشتاور این خودرو بیش از دیگر مشخصات توجه شود.

✔️ تأمین حرکت دورانی:

✔️ بیشتر ابزارهای کشاورزی نظیر دیسک‌های سنگین یا گاوآهن‌های گوناگون، به خودی خود قابلیت حرکت دورانی ندارند و دستگاهی باید این حرکت را برای آنها فراهم کند. از این رو برای ایجاد حرکت دورانی در تراکتور، در کنار کشنده بودن، از شفتی به نام شفت PTO استفاده می‌شود. بدین سبب در زمان حمل ابزای مانند گاوآهن چرخش‌های لازم یا همان حرکت دورانی به دست این شفت که در تراکتور تعبیه شده، تأمین می‌شود و فعالیت‌های انسانی در کشاورزی را کاهش می‌دهد.

✔️ تأمین نیروی حرکتی و آغاز کارتراکتور

✔️ تعدادی از دستگاه‌های زراعی برای آغاز کار و شروع حرکت خود نیاز به یک نیرودهنده دارند تا بتوانند حرکت کنند یا کارشان را آغاز کنند. ژنراتورهای الکتریکی، پمپ‌های آبیاری مزارع، خرمن‌کوب‌ها، آسیاب‌ها و ابزاری از این نوع برای تأمین انرژی یا توان اولیه خود نیاز به تراکتورها دارند.

✔️ تبدیل به دستگاه دیگر:

✔️ در دنیای امروز تجهیزات گوناگونی وجود دارد تا تراکتور را از نظر کارکرد شبیه به دستگاه‌های دیگر کند. تبدیل شدن به جرثقیل و بیل‌های مکانیکی نمونه‌ای از تغییر کاربری در تراکتور است.

✔️ باربری:

✔️ بسیاری از کشاورزان در فصل برداشت، به علت قدرت بالای تراکتورها و با استفاده از گشتاور بالای آنها، محصولات خود را با استفاده از تراکتورها جابجا می‌کنند. برای این کار کافی است که گاری یا ابزار مشابه را به تراکتور وصل کرد.

 

دفترچه راهنمای تراکتور ۴۷۵ , تراکتور رومانی چند دنده دارد , دفترچه راهنمای تراکتور 800 , دفترچه راهنمای تراکتور رومانی , دفترچه راهنمای تراکتور ۳۹۹ , دنده سبک و سنگین تراکتور , عکس دنده تراکتور رومانی , شکل دنده تراکتور رومانی ,