خرید و فروش انواع کمپرسورهای چیلر و سردخانه استوک

?چیلر سیستمی است که با استفاده از سیکل تبرید تراکمی یا سیکل تبرید جذبی گرما را از مایع می‌گیرد. این مایع سرد شده می‌تواند در تجهیزات تهویه مطبوع مانند هواساز و فن کوئل استفاده شود. گرمای گرفته شده از آب می‌تواند به محیط داده شده و یا برای افزایش بازدهی، در کاربردهای گرمایشی استفاده شود.گاز مبرد چیلرها در کندانسور با سه روش آب خنک، هوا خنک و تبخیری، خنک کاری می‌شود.

?چیلر در دو حوزه تهویه مطبوع و صنعتی کاربرد دارد.

?در کاربرد تهویه مطبوع، آب سرد شده در چیلر برای سرد کردن و کاهش رطوبت هوا در واحدهای اداری، صنعتی و تجاری متوسط تا بزرگ استفاده می‌شود.

?در کاربرد صنعتی، آب سرد شده برای خنک‌کاری کنترل شده محصولات، مکانیزم‌ها و ماشین آلات کارخانه استفاده می‌شود. برای مثال، چیلر صنعتی در صنایع پلاستیک، قالب‌سازی، ریخته‌گری، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، صنایع دارویی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

?چیلر تراکمی بر اساس تراکم گاز مبرد، عمل سرمایش را انجام می‌دهد. ابتدا فشار گاز توسط کمپرسور افزایش یافته و سپس وارد کندانسور شده و با از دست دادن حرارت، به مایع تبدیل می‌شود و سپس از طریق شیر انبساط و کاهش دما و فشار، وارد اواپراتور شده و گرمای آب در مجاورت با اواپراتور را می‌گیرد. در نتیجه آب سرد شده در چیلر تولید می‌شود.

?مبنای کار چیلر جذبی و تراکمی یکسان می‌باشد با این تفاوت که از روش دیگری برای افزایش فشار گاز خروجی از اواپراتور با هدف انتقال به کندانسور استفاده می‌شود. بخار آب پس از اواپراتور، توسط مایعی مانند لیتیوم بروماید جذب می‌شود. محلول مایع جذب کننده و آب به وسیله پمپ به مولد حرارتی انتقال می‌یابد. سپس این محلول گرم می‌شود و در نتیجه، آب محلول، بخار شده و وارد کندانسور می‌شود. بقیه سیکل همانند سیکل تراکمی انجام می‌گیرد.از گرمای اتلافی در سایر منابع می‌توان به عنوان مولد حرارتی استفاده کرد که باعث افزایش بازدهی می‌شود.

❇️تجهیزات لازم برای ساخت یک سیستم سرمایشی صنعتی

 تجهیزات ساخت یک سالن سرمایشی عبارتنداز:

❄️کمپرسور: این قطعه که در طول متن بارها به آن اشاره کردیم؛ وظیفه متراکم کردن گاز جهت افزایش فشار و دمای گاز را بر عهده دارد.

❄️موتور: تامین کننده انرژی و محرک کمپرسور است.

❄️کندانسور: گاز گرم شده ناشی از فعالیت کمپرسور را خنک می‌کند.

❄️ شیر آلات: شیرآلات ارتباطی وظیفه انتقال گازهای موجود به قسمت‌های مختلق سیستم خنک‌کاری را بر عهده دارد.

❄️اواپراتور: این قطعه به عنوان خنک کننده درون اتاقک‌های سردخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به مدیریت:سید سعید حسینی

https://www.instagram.com/zagros.stone2021/

 

 

 

 

سردخانه , انواع سردخانه , چیلر , انواع کمپرسور , چیلر استوک , سردخانه استوک , خرید و فروش انواع سردخانه در تهران , سردخانه و چیلر حسینی در تهران , قیمت انواع چیلر و سردخانه در تهران , کاربرد انواع سیستم سرمایشی , خرید و فروش انواع کمپرسورهای چیلر و سردخانه استوک در مدل ها و قدرت های مختلف , واردات مستقیم از امارات و اروپا , کمپرسور , کمپرسور برودتی , کمپرسور کولر , سردخانه زیر صفر , سردخانه بالا صفر , سردخانه صنعتی , سرمایش , سرمایشی , برودتی , تهویه مطبوع , اواپراتور , چیلر , چیلر جذبی , چیلر هوا خنک , چیلر تراکمی , اواپراتور سردخانه , اواپراتور آبی  , کمپرسور استوک ,