Address & Contact

Our Address

قزوین ، تاکستان ، روستای روشکان ، کوچه هرات

خرید و فروش گوسفند پرویز 

? خرید و فروش گوسفند شال و افشار

?نژاد گوسفندان همواره به عنوان یکی از سودمندترین حیوانات برای بشر مطرح بوده اند. انسان‌ها در طول قرن‌‌‌های متمادی از گوشت، لبنیات و پوست (پشم) آن استفاده میکرده است. با اینحال درست است که می‌توان از گوسفند این استفاده‌ها را برد اما هر نژادی از گوسفندان داراری ویژگی‌‌‌های منحصر به فردی هستند برای مثال یک نوع نژاد ممکن است گوشت خوبی داشته باشد و نژاد دیگری مقدار شیر بیشتری را تولید کند. بنابراین با درک مزایا و ویژگی‌‌‌های هر نژاد می‌توان انتخاب خوبی برای کار پرورشی خود داشته باشیم.

? گوسفند افشاري

جزو گوسفندان سنگين دنبه كشور محسوب مي‌گردد. دنبه در اين حيوان معمولا داراي شيب خاصي است كه از ناحيه كمر حيوان شروع مي‌شود و حالت افتادگي را به دنبه مي‌دهد. دنبه در اين نژاد بعضا تا پائين‌تر از مفصل خرگوشي نيز مي‌رسد ولي غالبا بالاي مفصل خرگوشي قرار دارد .

?  دنبالچه پوشيده از پشم و بدون ذخيره چربي بوده و برجستگي دنبالچه از نماي جانبي چندان قابل مشاهده نيست. دنبالچه ممكن است گاهي درازتر از دنبه باشد.

?  گوسفند افشاري جزو گوسفندان بلند قد محسوب مي‌گردد و دست و پاي آن از ظرافت خاصي برخوردار است كه حيوان را قادر به راه‌پيمايي در كوهستان و مناطق سنگلاخي مي‌نمايد.

?  قوچ و ميش هر دو فاقد منگوله هستند. ولي واريته قزل افشار داراي منگوله است.

?  سطح پشت، گردن، دنبه و دنبالچه در اين حيوان غالبا پوشيده از پشم بوده، ليكن زير گردن، زير شكم، دست و پا و صورت فاقد پشم است و از موهاي زبري كه رنگ آن‌ها تيره‌تر از رنگ پشم حيوان است، پوشيده شده است.

? گوسفندان شال

در زمان تولد دارای پشم ها و پوستی به رنگ خاکستری تیره و حتی مایل به سیاه هستند و با رشد گوسفند این رنگ پوست و پشم به شکری متمایل به خاکستری مبدل خواهد شد. به روی پیشانی این نوع از گوسفندان لکه های سفیدی قرار دارد که حتی گاهی تا پشت سر گوسفند هم ادامه دار شده است. اگر گوسفند شال را از نیم رخ مشاهده کنید شاهد محدب بودن بینی گوسفند خواهید شد. این نوع از گوسفندا دارای منگوله هایی در زیر گلو و یا زیر گوش می باشند که حالت آویزان دارد.

? این گوسفندان جزء گوسفندان دارای دنبه محسوب می شوند که سایز دنبه ی آن ها هم بزرگ است و تا بالای مفصل خرگوشی قرار گرفته و ادامه دارد.

? گوش های این نژاد شال گوسفند بزرگ است به طوری که در مقایسه با برخی دیگر از نژاد ها بزرگ بودن سایز گوش آن ها کاملآ ملموس می باشد. حالت گوش های گوسفندان شال افتاده و آویزان است.

? این نوع از گوسفندان در قسمت هایی از سر، دست و پا و نیز قسمت زیر شکم خود مویی ندارند به گونه ای که پوست گوسفند در این نواحی قابل مشاهده می باشد. سر گوسفندان نژاد شال طویل است و البته این میزان طویل بودن کم و بیش متغییر می باشد.

مدیریت : آقای غلامرضا نیازی

 

 

 

 

مرکز فروش گوسفندان , بره فروشی , مرکز فروش گوسفندان , فروش بره شیرخوار ,