دستگاه های تصفیه آب

دستگاه های تصفیه آب رسولی آذرآب خانگی چیست و چگونه کار می کند؟

امروزه تقریبا هر نوع مشکل کیفیت آب با خرید یک دستگاه های تصفیه آب رسولی آذر مناسب قابل برطرف کردن است. اصول کلی تمام دستگاه های تصفیه آب خانگی مشابه هم و به روش فیلتراسیون است و تنها تفاوت آنها در نوع فیلتر به کار برده شده در دستگاه است. در واقع فیلترهای مختلف تصفیه آب کارکردهای متفاوتی دارند؛ بعضی از آن ها طعم و مزه آب را بهتر می کنند و برخی دیگر فقط مواد شیمیایی مضر و میکروب ها را از آب حذف می کنند.

در دستگاه های تصفیه آب خانگی چند مرحله ای اسمز معکوس امروزی با وجود حجم کمی که اشغال می کنند از انواع فیلترهای مختلف یا به اصطلاح مراحل مختلف برای تصفیه آب استفاده شده است و با توجه به نوع و تعداد مراحل از نظر کارایی و کیفیت عملکرد با هم متفاوت هستند.

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی بر اساس تکنولوژی:

1:دستگاه های تصفیه آب مجهز به تکنولوژی اسمز معکوس (RO)
2:دستگاه های تصفیه آب مجهز به تکنولوژی اولترا فیلتراسیون (UF)
3:دستگاه های تصفیه آب با دقت بالای 1 میکرون

چه مدت طول می کشد تا یک مخزن ذخیره اسمز معکوس پر شود؟

از آنجا که روند تصفیه آب با فیلتر اسمز معکوس به زمان نیاز دارد، وجود مخزن ذخیره سازی آب یک جزء ضروری برای هر سیستم اسمز معکوس است. بدون مخزن ذخیره سازی آب، باید حدود 5-10 دقیقه صبر می کردید تا فقط یک لیوان آب پر شود. به طور معمول 1 تا 2 ساعت طول می کشد، تا یک مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی استاندارد (2.8 گالن یا 10.6 لیتر) پر شود. بهتر است طبق نیاز روزانه خانواده تان به آب تصفیه شده، دستگاه خود را با اندازه مخزن مناسب انتخاب کنید.

دستگاه‌های تصفیه آب انواع مختلف خانگی و صنعتی دارند که هرکدام برای شرایط خاصی کاربرد خواهند داشت.

برای مثال در خانه‌ها معمولا از دستگاه‌های تصفیه آب زیرسینکی استفاده می‌شود. همانطور که از نام آن‌ها پیداست، این دستگاه زیر سینک ظرفشویی نصب می‌شوند و آب تصفیه شده‌ی آشامیدنی از لوله‌ و شیرآب جداگانه خارج می‌شود.

این نوع تصفیه‌کننده آب معمولا از سیستم فیلتراسیون اسمز معکوس بهره می‌برد و مجهز به چندین فیلتر است. فیلترهایی نظیر فیلتر کربن فعال، فیلتر UF، فیلتر UV و فیلتر پروپلیلن که هرکدام کاربرد خاصی دارند. برای مثال فیلتر UV یا لامپ مادون قرمز میکروب‌های موجود در آب را از بین می‌برد و فیلتر کربن فعال کلر و مواد ته نشین شونده در آب را فیلتر می‌کند.

اما نوع دیگر دستگاه تصفیه کننده آب یا آب تصفیه کن، رومیزی است و ظاهری شبیه به کلمن‌ دارد. این نوع دستگاه تصفیه آب معمولا فیلترهای چند مرحله‌ای به شکل یک استوانه دارند. با نگاه اول به این نوع فیلتر یک استوانه پر از شن و ماسه می‌بینید.

اما در واقع این استوانه یک فیلتر چند مرحله‌ای است که می‌توان شامل فیلتر‌های کربن‌ فعال، کربن نقره، شن سیلیکا، زئولیت و سنگ‌های مغناطیسی باشد که هر کدام به نوعی آب را تصفیه‌‌ می‌کنند.

اگر تنها برای آشامیدن به آب تصفیه شده نیاز دارید و قصد ندارید هزینه‌ی زیادی بکنید، دستگاه‌های تصفیه آب رومیزی گزینه‌ی مناسبی خواهند بود اما اگر در حجم زیاد به آب تصفیه شده نیاز دارید، بهتر است از دستگاه‌های زیرسینکی استفاده کنید.

نوع دیگری هم از دستگاه‌های تصفیه کننده آب موجود است که در واقع پارچ تصفیه آب نامیده می‌شوند. پارچ‌های تصفیه آب عمل.کردی مشابه به دستگاه‌های تصفیه آب رومیزی دارند با این تفاوت که حجم کمتری از آب را تصفیه می‌کنند. به خاطر ظرفیت پایین، پارچ تصفیه آب بیشتر برای خانواده‌ها کم جمعیت یا مصرف انفرادی پیشنهاد می‌شوند

 

به مدیریت:رسولی اذر

 

 

 

شماره تماس
09183761981
09182061981
09187808900
0873222047

 

 

 

 

 

 

 

دستگاه تصفیه آب آمریکایی , قیمت دستگاه تصفیه اب چاه , دستگاه تصفیه آب ایرانی , قیمت دستگاه تصفیه اب اسکای واتر , قیمت دستگاه تصفیه آب تایوانی , دستگاه تصفیه آب آکوا , دستگاه تصفیه آب  , رومیزی دیجی کالا , دستگاه تصفیه آب چیست ,