روانشناس هستی بادامچی

روانشناس هستی بادامچی

 روانشناس بالینی و روان درمانگر

  مشاور خانواده، زوج درمانی، مشاوره کودک و نوجوان

 مشاوره فردی اضطراب، افسردگی و وسواس و …

⚡️برای مشاوره و تعیین وقت قبلی به واتساپ این شماره پیام بدهید⚡️

09022514451

هستی بادامچی زاده بانک تجارت

۵۸۵۹۸۳۱۰۱۵۸۲۱۳۲۴

خانواده درمانی، زوج درمانی و مشاوره قبل از ازدواج

 مشاوره فردی (اضطراب، افسردگی، اختلالات خواب و اختلال شخصیتی و … )

 مشاوره کودک ( در حوزه شیوه‌‌‌های افزایش رفتارهای مطلوب و کاهش رفتار نامطلوب، اقتصاد ژتونی و….)

 انجام تستهای شخصیت و سلامت روان برای افراد و خصوصا برای مشاوره قبل از ازدواج

انجام درمان CBT

انجام طرحواره درمانی 

روانشناس هستی بادامچی

♻️ مشاوره ی فردی یا روان شناسی به شما این فرصت را می‌دهد تا در مورد مشکلات اجتماعی، عاطفی یا رفتاری خود که باعث استرس برای شما شده یا در عملکرد روزانه تان اثر گذاشته است بتوانید صحبت کنید. مشاوران افرادی آموزش دیده و ماهر هستند که می‌تواند به نگرانی‌‌‌های شما به شکلی بدون قضاوت و درست واکنش نشان دهند. رابطه ی مشاوران منحصر به فرد است که باعث ایجاد جوی ایمن برای شما خواهد شد تا بتوانید آزادانه حرف بزنید و بدانید چیزی که با او در میان می‌گذارید محفوظ و تنها بین خودتان نگه داشته خواهد شد.

♻️ دلایل زیادی هستند که باید از مشاوره ی فردی یا روانی سود ببرید.

 برخی از متداول ترین مشکلاتی که اغلب دانش آموزان برای آن به دنبال مشاوره می‌روند عبارتند از:

 نگرانی‌‌‌های جنسی
 اضطراب یا حملات پانیک شدید
 رفتارهای اجباری و بدون کنترل
 مشکل برای مدیریت درست استرس
 خشونت در خانواده یا تجاوز جنسی
 افسردگی یا نداشتن انگیزه برای کارها
 مشکل برای کنار آمدن با اتفاقات سخت
 مشکلاتی در خشونت و کنترل عصبانیت
 مشکلات خانوادگی و مشکلات در روابط
 مشکل در مصرف الکل یا اعتیاد به دیگر مواد
 مشکل در تمرکز یا تمام کردن کارها و تکالیف مدرسه
 مشکلات مرتبط در رفتارهای مرتبط با خوردن یا تصویر بدنی
 مشکلاتی مانند از دست دادن یکی از عزیزان و سوگواری برای آن
 عادت کردن به عقب انداختن کارها یا دیگر رفتارهایی که باعث مشکل برای شما خواهد شد.

 از مشاور باید چه انتظاری داشته باشید؟

 مشاوره ی فردی و روانی در کل برای کوتاه مدت در دسترس است. طول درمان بر اساس فاکتورهای متعدد متغیر خواهد بود، از جمله نیازهای شما، تخصص فرد در درمان مشکلات خاص و در دسترس بودن منابع و تجهیزات مورد نیاز دیگر. جلسه ی اول شما می‌تواند فرصتی باشد برای اینکه مشکل خود را شناخته و مشاور یک برنامه ی درمانی مناسب را برای شما تشخیص دهید. اغلب قرارها هر هفته یا هر دو هفته یک بار تعیین خواهند شد. در مواردی که نیاز به درمان‌‌‌های شدیدتر وجود دارد مشاوران سعی می‌کنند مراجعین را به دیگر برنامه‌‌‌های درمانی موجود دیگر در جامعه ارجاع دهند. همچنین استفاده از دیگر خدمات حمایتی چه به صورت واقعی و یا مجازی پیشنهاد می‌شود تا به شما در دسترسی به هدف هایتان کمک نمود.

پنج مورد از فواید مشاوره ی فردی

مشاوره ی فردی چیست؟

مشاوره ی فردی منبعی برای کسانی است که با مشکلاتی در سلامت روان خود مواجه می‌شوند، مانند افسردگی، اضطراب، اختلال دوقطبی و … این افراد از طریق مشاوره می‌توانند یاد بگیرند چگونه با استرس‌‌‌های روزانه برخورد کنند، مشکلات در روابط بین فردی خود را حل نموده، با مواردی مانند سوگواری برای یک عزیز یا مشکلات خشونت برخورد کرده و یا مشکلی که در اعتماد به نفس کم خود دارند را از طریق مشاوره حل کنند. مشاور تنها درهایی را باز می‌کند تا به فرد بیمار اجازه دهد از تجربیات فردی او بهره مند گردد.

فواید مشاوره ی فردی چه چیزهایی است؟

 مشاوره ی فردی بنا به دلایل متعددی برای شما مفید خواهد بود، مانند افزایش هشیاری فرد نسبت خود، تشویق شناخت بیشتر خود، تشخیص محدودیت ها، بالا بردن مهارت‌‌‌های ارتباطی و بهبود استفاده از مهارت‌‌‌های تطابقی سالم. فواید این مشاوره می‌تواند منجر به تغییراتی در رفتار فرد شود که اغلب می‌تواند علائم مشکلات روانی او را کاهش دهد.

 آگاهی از خود. در طول جلسات مشاوره، فرد و مشاور در مورد مشکلاتی باهم صحبت خواهند کرد که لازم است بررسی شوند. مشاوران اغلب افراد را تشویق می‌کنند تا نسبت به تجربیات خود واکنش داده و خوب در آن‌ها غرق شوند.
برای مثال تمرین تمرکز ذهنی به طور گسترده ای امروزه در جلسات مشاوره استفاده می‌شود تا توانایی فرد برای حضور یافتن در زمان حال و لحظه ی فعلی را زیاد کند. تمرینات تمرکز ذهنی اغلب بیمار را تشویق می‌کنند تا به افکار، احساسات و حس و حال خود در همان جلسه تنها دقت داشته باشند. این نوع تمرین برای فرد باعث می‌شود بتواند نسبت به تجربیات انسانی خود به هشیاری نسبت به خودش برسد. حالا درون من واقعا چه اتفاقی دارد می‌افتد؟ درست در همین لحظه.

 بعلاوه مشاوران می‌خواهند دیدگاهی نسبت به تاثیر رفتار فرد روی خروجی مطلوب او ایجاد کنند. به خصوص درمان‌‌‌های رفتار شناختی که در آن از تکنیک‌‌‌های رفتار شناختی یا CBT استفاده می‌شود به فاصله میان چیزی که فرد فکر می‌کند اتفاق خواهد افتاد و چیزی که در واقعیت رخ می‌دهد اشاره دارد.

 کسی که با یک فوبیای خاص از عنکبوت‌ها می‌جنگد به احتمال زیاد در موقعیت هایی که ممکن است عنکبوت‌ها حضور داشته باشند حضور نمی‌یابد با این قصد که استرس خود را کاهش دهد. با این وجود اجتناب از عنکبوت‌ها به سادگی اجازه می‌دهد ترس شما قوی تر شود. مشاوران نظاره کنندگانی بسیار سخت و قاطع هستند که باعث می‌شوند فرد چیزهایی را ببیند که خودش به تنهایی قادر به دیدن آن‌ها نیست.

 شناخت خود
 مشاوره به فرد اجازه می‌دهد در سفری شرکت کند که به شناخت خودش می‌رسد. من چه کسی هستم؟ باورها و ارزش‌‌‌های من چه هستند؟ چه چیزی به زندگی من معنا می‌دهد؟ چه کسانی در شبکه ی حمایتی من قرار دارند؟ این‌ها همه سوالاتی هستند که فرد مشاور در مقابل ذهن مراجعه کننده ی خود قرار می‌دهد.

 شناخت محدودیت ها
 بسیاری از افراد برای مواردی که مرتبط با روابط و مهارت‌‌‌های اجتماعی شان می‌شود از مشاوران کمک می‌گیرند. در اغلب موارد مشکلات در نتیجه ی نداشتن محدودیت و مرز بروز می‌کنند. محدودیت‌ها می‌توانند مرزهایی فیزیکی و عاطفی هستند که کمک می‌کنند بین تمایلات، نیازها و اولویت‌‌‌های یک فرد با دیگری تفاوت باشد. مهم ترین جنبه از ایجاد مرزها شناختن این است که کجا به ان‌ها نیاز دارید.

 علاوه بر محدودیت‌‌‌های کلامی، فرد باید در ابتدا به دنبال شناخت و داشتن مرزهایی برای خود باشد. نقش مشاور فراهم کردن دیدگاهی نسبت به نیازها و اولویت‌‌‌های هر فرد است. شما نیاز دارید هر هفته چه مدت زمانی را از همسر خود دور باشید؟ چگونه می‌توانید کارهای خود را اولویت بندی کنید تا برای خودتان مرزهایی بگذارید؟ هریک از این سوالات می‌توانند در جلسات مشاوره بررسی شوند.

 مهارت‌‌‌های ارتباطی
 علاوه بر شناخت مرزها، مشاوره می‌خواهد مهارت‌‌‌های ارتباطی شما را بهبود بخشد، مانند مهارت بیان نظرات، هوش عاطفی، همدلی، گوش دادن فعال، اعتماد به نفس و احترام گذاشتن. مهارت بیان کردن نظرات، یعنی ایستادن برای نظر خود و در عین حال احترام گذاشتن به نیازهای دیگران، امری ضروری است.

 مهارت‌‌‌های تطابقی سالم
 از همه مهم تر، برای کسانی است که در طول مشاوره مهارت‌‌‌های تطابقی را کسب می‌کنند. برای مثال مشاورانی که روش درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) یا رفتار درمانی دیالکتیکال (DBT) را استفاده می‌کنند در طول جلسات روی تکنیک‌‌‌های تمرکز ذهنی تمرکز دارند که برای کاهش علائم اضطراب موثر است. این دانش می‌تواند از مشاور در طول جلسات گرفته شده و به دنیای واقعی منتقل گردد.

خانم هستی بادامچی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اهمیت مشاوره از دیدگاه روانشناسی , فواید مشاوره تحصیلی , معایب مشاوره فردی , ضرورت مشاوره فردی , مزایای مشاوره آنلاین , مشاوره آنلاین , اهمیت مشاوره در بحران , اهمیت مشاوره خانواده , روانشناس هستی بادامچی