تولید قطعات فولادی و چدن نایهارد و های کروم

⚙️ فناوری ریخته گری قطعات فولادی و قطعات چدنی یکی از زیرشاخه های تکنولوژی ریخته گری در صنعت محسوب می شود. در فرآیند ریخته گری، فلز مذاب به درون قالب های مخصوص، ریخته می شود و سپس در اثر سرد شدن به شکل قالب در می آید. برای ورود به مبحث ریخته گری فولاد و چدن، آشنایی با اصطلاحات و واژه های تخصصی به همراه استانداردهای ریخته گری، لازم و ضروری است. دنیای تکنولوژی ریخته گری، جذاب و هیجان انگیز است، چرا که از فلزات و آلیاژهای مختلف به عنوان مواد اولیه در تهیه قطعات فولادی و قطعات چدنی استفاده می شود.

⚙️ مروری بر روش ریخته گری قطعات فولادی

⚙️ مروری بر روش ریخته گری قطعات چدنی

اصول کار برای ریخته گری قطعات چدنی مانند ریخته گری قطعات فولادی می باشد؛ در هر دو روش، مواد اولیه در دمای بالا حرارت داده می شود تا به دمای ذوب برسند؛ مواد مذاب به داخل قالب های مخصوص انتقال داده می‌شود و قطعه مورد نظر تولید می گردد. مواد اولیه برای تهیه قطعات چدنی شامل آلیاژهایی از آهن با درصد کربن بیشتر از 2 درصد می باشد؛ در حقیقت، تعریف چدن، چیزی مجزای از این تعریف نمی باشد.

جالب آن است که بدانید ریخته گری قطعات چدنی با توجه به انواع چدن تولید شده در صنعت قابل اجرا می باشد؛ چدن خاکستری، چدن سفید، چدن داکتیل و غیره، نمونه‌هایی از انواع چدن موجود در بازار هستند که هر یک بنا به درصد مواد اولیه آلیاژ، ویژگی های فیزیکی و مکانیکی متفاوتی دارند. قطعات چدنی در کاربردهای صنعتی به ویژه مواردی که با فشار و کشش بالا مواجه هستند، به کار می روند.

آدرس : اصفهان ، کیلومتر 55 جاده اصفهان شیراز ، شهرک صنعتی رازی ، میدان توسعه ، بلوار توسعه

مدیریت :جناب آقای مهندس قاسمی

 

ریخته گری , ریخته گری قطعات سنگین , ریخته گری فولاد و چدن , سفارش قطعات ریخته گری ,ریخته گری قطعات مورد مصرف صنایع و معادن سرب روی و مس ,