Address & Contact

Our Address

کردستان،سنندج

Soc. Networks

تولیدی کندو،شربت خوری چوبی،فروش عسل کردستان و پرورش زنبور ابتکار کندو کردستان 

?سازنده انواع کندو:شامل کندو عادی طبق،کندوچه،کندوی کف باز،کندوی سه بعدی و شربت خوری چوبی 
?فروش عسل طبیعی کردستان در سراسر کشور 

?بهترین عسل، عسلی است که زنبور آن هم زیستی طبیعی و بدون دخالت انسان داشته است. این زنبور در کوهستان‌ها، شکاف صخره‌ها و درخت‌ها، لانه ساخته و کارخانه عسل‌سازی خود را بدون مراقبت و دخالت انسان ترتیب می‌دهد.

?نمونه این عسل‌ها را گروههایی از افراد باتجربه در صخره‌نوردی و گردآوری عسل، جمع و در بازارها عرضه می‌کنند. قیمت این نوع عسل، به‌دلیل محدودیت آن و دشواری گردآوری آن، بسیار بالاست. به‌دلیل محدودیت وجود آن در بازار و قیمت بالای آن، استفاده معمول آن برای خانواده‌ها به‌صرفه و آسان نیست.

? عسل خوب، که برای استفاده معمول می‌توان بدان دسترسی داشت، عسلی است که زنبور آن را زنبورداران پرورش می‌دهند و آن را در کندوها و اقلیم‌های مناسب نگه‌داری می‌کنند و زنبور با تغذیه طبیعی، به تهیه عسل اقدام می‌کند.

? عسل نامرغوب و تقلبی، به دو روش تهیه می‌شود؛

?در روش نخست، زنبور همچنان در فرآیند تولید دخالت دارد. در این روش به‌جای تغذیه طبیعی زنبور، به آن ترکیبی از مواد غذائی مصنوعی می‌خورانند و زنبور با وجود این تغذیه غیرطبیعی، با پردازش طبیعی محصول خود را عرضه می‌کند. این نوع عسل بازهم مفیدتر از عسلی است که در روش دوم تهیه می‌شود.

?در روش دوم، که ساده‌تر است زنبور از نیمه راه دخالتی ندارد، یا حتی ممکن است زنبوردار زحمتکش، همه در فرآیند تولید عسل نامرغوب نقشی نداشته باشد و واسطه‌ها عسل مرغوب او را به عسل نامرغوب تبدیل کنند. در این روش، مقداری از عسل خوب و طبیعی، با مواد شیرین دیگری مانند شیره انگور، شیره خرما، شیره کشمش، توت و… یا ترکیبی از مواد گلوکزی مثل آب و قند، قند و آب‌میوه‌ها، عسلک و… مخلوط می‌کنند.

? عسلی که اصل نیست؛ بدترین نوع عسل، چیزی است که 100 درصد مصنوعی بوده و اصلاً عسل نیست و یک شهد تقلبی است. در این روش، شهد تقلبی متشکل از مواد گلوکزی را که از انواع شهدها، شربت‌های قند، آبمیوه‌ها، شیره نیشکر و یا میوه‌هایی مانند خرما، خربزه، هندوانه، کدو، توت و… را با تغلیظ آب به‌طریق مصنوعی و صنعتی تهیه می‌کنند.

? خوشبختانه این نوع عسل، در کشورهای صنعتی تهیه می‌شود و کمتر در ایران به تولید آن توجه شده است. در بازارهای ایران، اغلب عسل‌های نامرغوب به دو روشی که در بالا ذکر کردیم ساخته می‌شوند و بدین ترتیب اندکی از خواص عسل خوب را دارا هستند.

?روش شناسایی عسل خوب و مرغوب 

?تنوع عسل خوب و مرغوب در اقلیم‌های مختلف، از گذشته شناسایی عسل خوب را دشوار می‌کرد. حال با ورود عسل نامرغوب به بازار و طمع‌ورزی افراد سودجو، این شناسایی مهارت ویژه‌ای می‌خواهد؛ برخی گمان می‌کنند طعم، رنگ، میزان چسبندگی، میزان رطوبت، شعله‌ور شدن یا نشدن، شکرک زدن یا نزدن و… نشانه‌های خوبی برای شناسایی عسل مرغوب است اما این نشانه‌ها هیچ‌کدام قطعی نیست زیرا طعم، رنگ و میزان رطوبت عسل، رابطه مستقیمی با محیطی که زنبور در آن تغذیه کرده، دارد.

?اگر تجربه کافی برای شناسایی عسل خوب ندارید، فعلاً به مشخصات و استانداردهایی که نهادهای مسئول برای تولیدکنندگان محصولات عمده، تعریف کرده‌اند اکتفا کنید. آزمایشگاه‌های معتبر برای تشخیص خلوص عسل و محاسبه میزان قند افزودنی به آن به مصرف‌کنندگان کمک می‌کنند. هنگام خرید عسل می‌توانید به پروانه‌های بهداشتی صادره از سازمان دامپزشکی کشور، پروانه بسته‌بندی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا پروانه استاندارد توجه کنید.

?البته نشان‌های شرکت‌های مشهور لزوماً محصولات خوب عرضه نمی‌کنند، به‌علاوه بسیاری از محصولات طبیعی و خوب، نشان و علامت نهادهای مسئول یا تولیدکنندگان مشهور را ندارند، بنابراین اگر به فروشگاه‌های معتبر و افراد امین دسترسی دارید، برای تهیه عسل به آنها مراجعه کنید تا خودتان به شناسایی عسل خوب مهارت یابید.

?مزایای استفاده از کندوی کف باز چیست؟

?کنترل پارازیت واروا از طریق رفتار بهداشتی زنبورها ( تکان های شدیدی که زنبورها در حالت داشتن پارازیت به بدن خود میدهند ) و مخصوصا” نژاد کارنیکا از کشور آلمان که به این منظور اصلاح نژاد شده اند و قادرند با دور سازی کنه واروا از بدن خود و البته با استفاده از سیستم کف باز کندوها ، تا ۴۰٪ پارازیت واروا را کاهش دهند چون در این سیستم پارازیت ها کاملا” از کلنی جدا خواهند شد.

?کنترل ساده ریزش طبیعی پارازیت واروا به منظور مشخص نمودن دوزِ داروئی مصرفی، با پهن کردن یک ورقهٔ روغنی در زیر کندو بدونه باز کردن در آن.

?کنترل و جلوگیری از بیماری نوزمای زنبور عسل به علت رطوبت تهویهٔ داخل کندو.

?آرام بودن کلنی به علت گرم نشدن کاذب داخل کندو در حالت تابش آفتاب و جلوگیری از اختلاف دمای شدید در حالت باز کردن درب کندو و داشتن دمای مناسب داخلی .

?جلو گیری از ریش بستن زنبورها به علت دمای داخلی بیش از حد در کندوهای قدیمی.

?بازدید کلنی از قسمت زیر کندوها به منظور کنترل سریع و سطحی شا خون تراشی بدونه باز کردن درب بالای کندو به علت سه تیکه بودن کندو ( در کندو- طبق- و چهار چوب کفهٔ کندو ).

?کنترل کامل کندوها به منظور جلوگیری از خفه شدن کلنی درحالت جابجایی ، بصورتی که حتی قادر هستیم که دریچهٔ پرواز کندوها را در تاریکی کامل بسته و فردای آن روز در وسط روز کندوها را حتی در مناطق گرمسیری جابجا کرد، بدونه اینکه تلفات خفگی را به دنبال داشته باشد.

?جلوگیری از پرواز زنبورها به بیرون از کندو در مناطقی که سم پاشی می شود حتی به مدت سه الی چهار روز بدون اینکه مشکلی پیش آید.

?سالم ماندن قسمت های مختلف کندو به علت جمع نشدن رطوبت در داخل کندو.

?کپک نزدن شانه های بدونه زنبور داخل کندو در فصلهای پر رطوبت سال و درحالت زمستان گذرانی در انبار.

?کنترل و جلوگیری ازرشد شدید شپشک زنبورعسل به علت استفاده از پلاستیک به جای پارچه یاامثال آن بر روی شانه ها.

به مدیریت:بهروز رحیمی پور 
کندو های 3بعدی و دارای قاب های لولای
که تبدیل به قاب لانگستروت میشه برای پرورش ملکه

 

عسل طبیعی کردستان

 

کندو جدید برای بچه آزمایشی 30قاب
برای زنبورستان های ثابت

 

بدنه های سه سانت فاقه وزبونه
برای انواع کفی ها ساخت ابتکار کندو

 

 

 

تولیدی کندو در سقز , شربت خوری چوبی در کردستان , فروش عسل کردستان , پرورش زنبور در سقز , ابتکار کندو کردستان , ساخت و فروش کندو در سقز , کندو کف باز در کردستان , کندو سه بعدی در کردستان , قیمت ساخت کندو , قیمت فروش کندو , پرورش زنبور , زنبور عسل ,