شرکت بالکان سهند دیزل آباد تبریز

⚡️ انواع جرثقیل سقفی، وینچ ، پل ، کله گلی ، کالسکه

🔴 جرثقیل سقفی ، بالابر سقفی یا Overhead crane برای جابجایی بار در انبارها و سالن‌های صنعتی کاربرد دارد. این جرثقیل معمولاً دارای دو ریل موازی است که به صورت افقی در طول سالن نصب شده و جرثقیل در شش جهت بر روی آن حرکت می‌کند. جرثقیل وسیله ای است که در انواع گوناگون و قابلیت های مختلف جهت جابجایی اجسام و اشیاء سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.

🔴 جرثقیل متشکل از یک تیر، یک قلاب و یک کابل متصل به آن می باشد که برای بلند کردن اجسام و بار ها مورد استفاده قرار می گیرد.جرثقیل سقفی نوعی جرثقیل می باشد که مورد استفاده در داخل سالن ها و سیلو های سرپوشیده قرار می گیرد که بعنوان مناسب ترین و بهترین وسیله در این زمینه ها می باشد.

⚡️ انواع طراحی جرثقیل سقفی

🔸 دسته بندی های مختلفی برای جرثقیل سقفی وجود دارد که بر حسب شکل و مکانیزم، نیروی بالابرنده (دستی، برقی و پنوماتیکی)، نوع کارکرد (تک کاره و چند کاره) وجود دارد. جرثقیل های سقفی از نظر نوع مکانیزم به دو نوع زنجیری و سیم بکسلی تقسیم میشوند که هر یک مزایا و معایبی دارند و برای صنایع مختلفی با محدوده بار متفاوتی تعریف میشوند.

🔸 از نظر نیروی مصرفی جرثقیل های سقفی به سه دسته برقی، پنوماتیک و دستی تقسیم میشوند که مورد دستی و برقی آنها کاربرد گسترده تری دارد. جرثقیل های سقفی برقی میتوانند بدون گیربکس و تک کاره و یا دارای گیربکس و چند کاره باشند.

💠 خصوصیات جرثقیل‌های سقفی

🔰  برای نگه داری جرثقیل سقفی هزینه کمی نیاز می‌باشد.
🔰 جرثقیل سقفی می‌تواند به تمام نقاط به طور مستقل دسترسی پیدا کند.
🔰 هزینه‌ای که برای تعمیر جرثقیل سقفی باید پرداخت شود کم است.
🔰 جرثقیل سقفی باعث صرفه جویی در انرژی خواهد شد.
🔰 بهترین گزینه برای جابه جایی قطعات که دارای وزن سنگین می‌باشند، جرثقیل سقفی خواهد بود.
🔰 برای استفاده از جرثقیل سقفی نیازی به مهارت خاصی نبوده و خیلی راحت انجام می‌شود.

🔻 انواع جرثقیل سقفی

جرثقیل سقفی با توجه به کاربردهایی که در صنعت دارد دارای انواع مختلف است.

۱- جرثقیل دروازه‌ای

⚡️ این نوع جرثقیل که بیشتر در فضاهای باز نصب می‌شوند. در مکان‌هایی مثل کارخانه‌های سنگ بری مورد استفاده قرار می‌گیرند. اجزای تشکیل دهنده جرثقیل دروازه‌ای از یک تیرک افقی مشبک و یا غیر مشبک و همچنین پایه‌های ۴ یا ۲ پایه و دستگاه‌های جانبی همچون قرقره و کابل … تشکیل می‌شوند.

⚡️ جهات حرکت در جرثقیل‌ها طولی و عرضی و عمودی است. این جرثقیل‌ها به دو نوع تک پل و دو پل دسته بندی می‌شوند. مقدار تناژ جابجایی مواد در این جرثقیل تا ۳۰ تن ظرفیت بوده و با دهانه‌هایی تا ۷۰ متر طول ساخته می‌شوند.

۲- جرثقیل نیم دروازه‌ای

⚡️ نوع دیگری از جرثقیل‌های سقفی بوده که از نظر عملکردی مشابه جرثقیل دروازه‌ای هستند با این تفاوت که شعاع کاری در این سازه بیشتر است. همچنین توانایی و قدرت حمل در جرثقیل نیم دروازه‌ای به تبع کمتر خواهد بود. از قابلیت‌های شاخص جرثقیل نیم دروازه‌ای می‌توان به زاویه گردش تیرک اشاره کرد که با زاویه ۱۸۰ درجه و در برخی نمونه‌ها تا ۳۶۰ درجه بوده و قرقره در این سازه هم بصورت برقی و هم بصورت دستی کار می‌کند و تیره‌های طره در آن تا ۱۰ متر طول نیز طراحی شده‌اند.

۳- جرثقیل دروازه‌ایی بازویی

⚡️ این نوع جرثقیل بیشتر در محیط‌های سالن‌ها، انبارها و خطوط ساخت ماشین آلات کاربرد دارد. از جمله قابلیت‌های آن‌ها می‌توان به چرخش تا ۱۸۰ درجه به صورت دستی اشاره کرد. همچنین طول بازویی آن‌ها معمولا ۶ متر می‌باشد. جرثقیل دروازه‌ای بازویی، ظرفیتی تا ۵ تن را دارد. برای اماکنی که از نظر اجرای فونداسیون مشکلی نداشته باشند، می‌توان تا تناژ ۱۰ تن را نیز طراحی کرد.

۴- جرثقیل دیواری

⚡️ جرثقیل دیواری نوع دیگر جرثقیل سقفی بسیار پرکاربرد در اماکن بسته مانند مونتاژ ماشین آلات … است. ظرفیت آن تا ۵ تن می‌باشد. این جرثقیل قابلیت نصب بالابرهای زنجیری و سیم بکسلی را دارد. طول بازوی آن ۱۰ متر است و سرعت حرکت در آن‌ها نیز متفاوت می‌باشد. شش حرکت برقی دارد و برای تمامی ارتفاع‌ها قابل نصب هستند.

💢 مهمترین مزایای استفاده از جرثقیل های سقفی

🔹 برای نگهداری از جرثقیل سقفی نیاز به صرف هزینه ی زیاد نمی باشد.
🔹 جرثقیل سقفی میتواند به طور مستقل به تمامی نقاط دسترسی داشته باشد.
🔹 بهترین گزینه برای جابجایی قطعاتی که دارای وزن سنگین هستند، می باشند.
🔹 برای استفاده از جرثقیل سقفی نیاز به داشتن مهارت خاصی نمی باشد و به راحتی میتوان با آن کار کرد.
🔹 جرثقیل سقفی باعث صرفه جویی در انرژی خواهد شد.

به مدیریت : وحید احمدی

 

 

 

 

 

ساخت و نصب و تعمیرات جرثقیل سقفی در تبریز , جرثقیل سقفی بالکان سهند , تعمیرات جرثقیل سقفی , نصب جرثقیل سقفی ,  انواع جرثقیل سقفی , قیمت جرثقیل سقفی , وینچ , پل , کله گلی , کالسکه ,