فابریک البرز

 

✨سازنده انواع هواکش روغن ماشین های سبک و  سنگین ( مینی بوس،خاور،ماشین ده تنی،تراکتورهای رومانی و فرگوسن)

?علت روغنی شدن فیلتر هوا چیست؟

?انسداد دریچه تهویه جعبه کارتر مثبت(PCV)

دریچه PCV به وسیله یک شلنگ بدون هوا که اغلب پلاستیکی است، به یک محفظه ورودی هوا متصل می شود، که برای ایجاد یک خلاء درون کارتریج موتور مورد استفاده قرار می گیرد.این جزء به طور معمول در بالای درپوش سر سیلندر نصب میشود ، جایی که فشار از نیمه پایین موتور، از طریق سر سیلندر جریان می یابد و به ورودی هوا می رسد.

دریچه PCV شبیه یک فیلتر روغن موتور است ، که در نهایت با آلودگی بیش از حد (در این مورد – روغن موتور) اشباع می شود و باید با جایگزینی که سازنده خودرو شما توصیه میکند ، تعویض شود .اگر دریچه PCV با قطعه پیشنهادی جایگزین نشود، روغن بیش از حد از طریق دریچه PCV نفوذ کرده و وارد سیستم ورودی هوا خواهدشد.

?راه حل چیست؟

اگر مشخص شود که یک دریچه PCV مسدود شده است، منبع روغن موتوری که درون فیلتر هوا یا سیستم ورودی هوا است، باید تعویض شود، ورودی هوا باید تمیز و یک فیلتر هوای جدید نصب شود.

?کهنه شدن حلقه های پیستون

دومین منبع بالقوه نشتی روغن موتور در محفظه فیلتر هوا، به دلیل حلقه های پیستونی فرسوده است. حلقه های پیستونی بر روی لبه بیرونی پیستون ها درون محفظه احتراق نصب می شوند.

وظیفه حلقه ها ایجاد یک نسبت معین از احتراق و اجازه دادن به مقادیر کمی از روغن موتور برای ادامه روانکاری محفظه احتراق داخلی در طول هر حرکت پیستون میباشد، هنگامی که حلقه ها از بین می روند، شل میشوند و ممکن است باعث احتراق روغن و تبدیل به گاز شوند که معمولا با دود آبی از خروجی موتور خودرو در هنگام رانندگی نمایان می شود.

در مراحل اولیه فرسودگی حلقه های پیستونی روغن اضافی تبدیل به گاز شده و باعث ایجاد فشار بیش از حد در داخل کارتر می شود، که روغن بیشتری از طریق دریچه PCV و در نهایت به ورودی هوا می رسد، همانطور که در بالا ذکر شد.

?راه حل چیست ؟

اگر متوجه وجود روغن موتور در فیلتر هوا یا محفظه ورودی شوید ، یک مکانیک حرفه ای ممکن است تست تراکم را توصیه کند . این لحظه زمانی است که مکانیک برای سنجیدن تراکم هر سیلندر یک فشارسنج بر هر سوراخ شمع موتور نصب میکند، که اگر تراکم از حدی که باید باشد کمتر است ، معمولا اشکال از حلقه های پیستونی فرسوده شده میباشد ، که متاسفانه این تعمیر به آسانی تعویض دریچه PCV نیست.

اگر حلقه های پیستونی فرسوده علت خرابی باشند، بهتر است به فکر یک خودرو دیگر باشید، زیرا جایگزین کردن پیستون ها و حلقه ها احتمالا هزینه بیشتری نسبت به ارزش وسیله نقلیه خواهد داشت .

?مسدود شدن مسیر روغن

آخرین دلیلی که ممکن است باعث رسیدن روغن به سیستم ورودی هوا شود و در نهایت فیلتر هوا را مسدود کند ، این است که مسیر روغن مسدود شده باشد . این علائم معمولا زمانی که روغن موتور و فیلتر با موارد پیشنهاد شده تعویض نشده اند.

این ناشی از ذخیره کربن بیش از حد و یا رسوب و گل و لای موتور در داخل کارتریج است. هنگامی که روغن به طور مؤثری جریان ندارد،فشار روغن موتور اضافی تولید میشود و سبب فشار روغن اضافی بر دریچه PCV و ورودی هوا خواهد شد .

?راه حل چیست ؟

برای مثال چند وقت یک بار روغن موتور، فیلتر، دریچه PCV و فیلتر هوای کثیف شده را عوض کنید. به هرحال اگر مسیر های روغن مسدود شده اند ، معمولا پیشنهاد میشود روغن موتور را شستوشو دهید و فیلتر روغن را حداقل دو بار در ۱۰۰۰ مایل اول تعویض کنید ، تا از تمییز بودن مسیر های روغن از آلاینده ها اطمینان حاصل کنید.

?وظیفه فیلتر هوا چیست؟

⚡️فیلتر هوا در بیشتر موتور های احتراق داخل محفظه ورودی هوا واقع شده است ، که در بالای موتور نصب میشود. این سیستم به سیستم تزریق سوخت (یا توربوشارژر) متصل شده و برای انتقال موثر هوا(اکسیژن) به سیستم سوخت جهت مخلوط شدن با سوخت قبل از ورود به محفظه احتراق طراحی شده است.

⚡️وظیفه اصلی فیلتر هوا این است که ذرات خاک ، گرد و غبار، خار و خاشاک و سایر ناخالصی ها را قبل از مخلوط کردن هوا با گازوئیل مایع (یا دیزل) برای تبدیل شدن به بخار، حذف میکند و هنگامی که فیلتر هوا با آلاینده ها مسدود می شود، ممکن است که باعث کاهش کارایی و بازده سوخت موتور شود. اگر روغن در داخل فیلتر هوا یافت شود ، می تواند تاثیر قابل توجهی بر عملکرد موتور داشته باشد.

به مدیریت:محمد خادم

https://www.instagram.com/hoseinmalekan.vila

 

 

 

فیلتر , فیلتر هوا , سازنده انواع هواکش روغن ماشین سبک و سنگین در تهران , مجموعه فابریک البرز در تهران , دلایل روغنی شدن فیلتر هوا چیست , انواع هواکش روغن خودرو ,