Address & Contact

صنایع فولاد امیر حسین

?ورق و غلطک نو و استوک و ناودانی غلطک نورد فولاد

?خط نورد نبشی و تسمه غلطک بی ام او و آسی کولار

?خط نورد فولاد

?برترین سازنده آهن آلات و فولاد نورد در استان تهران

?فروش ماشین آلات نورد میلگرد

❇️نورد گرم چیست؟

?در نورد گرم فلز از بین دو غلتک که فاصله ی بین آنها اندکی کمتر از ضخامت فلز ورودی و خلاف جهت یکدیگر چرخانده می شوند عبور داده می شود.به دلیل بیشتر بودن سرعت چرخش غلتک ها از ریلی که فلز روی آن قرار دارد، اصطکاک بین غلتک و فلز موجب به جلو راندن فلز شده و طول آن را افزایش و ضخامت آن را کاهش می دهد.

?مقدار کم شدن ضخامت در طی نورد بستگی به میزان اصطکاک بین غلتک و سطح فلز دارد به نحوی که برای تغییر شکل زیاد غلتک ها به جای حرکت ماده روی آن می لغزند.

❇️نورد سرد چیست؟

?ورق هایی که از طریق نورد گرم با حداقل ضخامت تولید می شوند روی آنها پس از اسید شویی، عمل کاهش ضخامت و یا تغییر شکل از طریق فرایند نورد سرد انجام می پذیرد. پس می توان گفت، کاربرد نورد سرد کاهش ضخامت با دقت ابعادی موردنظر ورق های فولادی و نیز حذف نقطه تسلیم می باشد. اما نقطه تسلیم چیست نقطه تسلیم باعث بوجود آمدن شرایط تغییر شکل ناهمگن در فرآیند شکل دادن و به ویژه کشش عمیق می شود که حذف آن از موارد مهمی می باشد و انجام چندین کار مکانیکی توسط نورد که به آن نورد بازپخت می گویند باعث حذف نقطه ی تسلیم می گردد.

?از کاربرد دیگر نورد سرد می توان به صاف کردن ورق ها اشاره کرد بدین صورت که از این طریق غلتکی که شامل دو دسته غلتک با قطر کم است انحنا ورق را که در فرایند قبل بوجود آمده را برطرف می نماید و با بیرون آمدن از غلتک صاف می شود.

?در حقیقت هدف از نورد سرد کاهش ضخامت ورق تحت فشار بسیار بالا می باشد که معمولاً در دمای اتاق و حداکثر تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد انجام می گردد.

? انواع نورد

نورد محصولات فلزی به دو روش صورت میگیرد
نورد گرم
نورد سرد
نورد گرم
در نورد گرم فلز از بین دو غلطک که فاصله ی بین آنها اندکی کمتر از ضخامت فلز ورودی و خلاف جهت یکدیگر چرخانده می شوند عبور داده می شود.به دلیل بیشتر بودن سرعت چرخش غلطک ها از ریلی که فلز روی آن قرار دارد، اصطکاک بین غلطک و فلز موجب به جلو راندن فلز شده و طول آن را افزایش و ضخامت آن را کاهش می دهد.

مقدار کم شدن ضخامت در طی نورد بستگی به میزان اصطکاک بین غلطک و سطح فلز دارد به نحوی که برای تغییر شکل زیاد غلتک ها به جای حرکت ماده روی آن می لغزند.

? مزایا و معایب نورد گرم عبارت است از
به نیروی کمتری در طی فرآیند نسبت به نورد سرد احتیاج است
تجهیزات و دستگاههای کمتری برای نورد گرم مورد نیاز است
کرنش سختی کمتری در طی فرایند روی قطعه انجام می شود .
قطعه ی فلزی تولید شده دارای استحکام کمتری نسبت به محصولات تولید نورد سرد است
نورد گرم برای شمش های بزرگ مناسب است

? نحوه تولید میلگرد :

نورد بر روي فولاد از متداول ترين كارهاست.یکی از روش های شکل دهی فلزات فرايند نورد می باشد به عبارت بهتر فرایند تغیر شکل مومسان فلز از طریق عبوراز بین غلتک ها به نورد موسوم است که به دو صورت گرم و سرد صورت می گیرد.

نورد سرد : تغییر شکل فلز در دمای محیط

نورد گرم : تغییر شکل در دمای بالاتر ازدمای محیط وکمتر از دمای ذوب فلز

نورد از متداول ترین فرایند های فلز کاری است زیرا تولید آن زیاد و کنترل محصول نهایی دقیق است.در تغیر شکل فلز بین غلطک ها ودر نتیجه اعمال فشار غلطک هاتنش های فشاری زیادی به قطعه وارد می شود.نیرو های اصطکاکی نیز مسبب کشش فلز به داخل غلطک ها هستند.اولین تبدیل شمش ها به شمشه و شمشال به طور کلی توسط نورد گرم آنجام می گیرد. با ادامه عمل نورد گرم صفحه ورق میلگرد مفتول لوله ریل یا دیگر اشکال ساختاری به وجود می آیند.

نبشی از مقاطع پرکاربرد فولادی در پروژه های صنعتی و ساختمانی میباشند. نبشی علاوه بر استفاده در پروژه های صنعتی و عمرانی در ساخت وسایل روزمره زندگی نیز کاربرد فراوان دارد. فرآیند تولید نبشی طبق کاربردی که در سازه دارد متفاوت است باید به این نکته توجه کنید که فرآیند تولید نبشی در قیمت نبشی تاثیر مسقتیم میگذارد.

? نبشی چیست؟

نبشی پروفیلی پرکاربرد در ساختمان سازی است که اضلاع آن برهم عمود هستند و به شکل L طراحی میشود. به ضلع های عمو شده بر هم بال میگویند. نبشی ها از لحاظ شکل ظاهری به دو دسته نبشی بال مساوی و بال نامساوی تقسیم میشوند و همانطور که از نام آن مشخص است اگر بال های نبشی مساوی باشند نبشی بال مساوی میگویند و اگر نامساوی باشند نبشی بال نامساوی میگویند. کاربرد نبشی در اسکلت های فلزی، خرپا، ستون، ساختن سازه های فلزی، اتصالات ستون ها، آسانسورها و … می باشد.

? فرایند تولید نبشی

نبشی از لحاظ روش ساخت به دو دسته نبشی پرسی و نبشی فابریک تقسیم میشوند که مراحل تولید این دوسته بسیار با یکدیگر متفاوت است.

آشنایی با فرآیند تیرآهن و انواع آن

نوشته شده توسط گروه صنایع فولاد امیرحسین

فرآیند تولید تیرآهن شامل مراحل گوناگونی می باشد. نورد یا Rolling به فرآیندی گفته میشود که در آن فلز به مرحله نرم شوندگی (شکل پذیری) رسیده و از میان غلطک ها گوناگونی عبور داده میشود و تحت فشار، شکل خروجی غلطک ها را به خود میگیرد. بسیار از مقاطع فولادی توسط فرآیند نورد گرم تولید میشوند. از بلوم یا شمشه ها به عنوان ماده اولیه در فرایند نورد گرم استفاده می شود. محصولاتی از قیبل تیرآهن، ریل، میلگرد، نبشی و ناودانی از بلوم به عنوان ماده اولیه در فرایند نوردگرم استفاده میکنند.

? تولید تیرآهن

در ابتدا شمش در ردیف های مشخصی به داخل کوره با درجه حرارت 1100 درجه سانتی گراد جهت نورد فرستاده میشود. سپس شمش های پخته شده به سمت مرحله رافینگ فرستاده میشود. در مرحله رافینگ از قطر شمش در سه مرحله کاسته و به طول آن افزوده میشود بعد از مرحله رافینگ قفسه های نورد قرار دارند که این مرحله متشکل از 10 تا 18 استند با کالیبر مشخص می باشد. محصول از سه قفسه نورد ابتدایی، میانی و پایانی عبور میکند تا شکل موردنظر را به خود بگیرید. در قفسه ابتدایی از سطح مقطع شمشه کاسته و به طول آن افزوده میشود. وظیفه تغییر شکل محصول به فرم مورد نظر در قفسه های میانی و پایانی انجام میشود و سرانجام تیرآهن در طول های مشخصی برش خواهد خورد و برای بسته بندی آماده میشود

به مدیریت:مهندس میرزایی

 

 

نورد گرم چیست , نورد سرد چیست , خط نورد فولاد , فروش ماشین آلات نورد میلگرد , ورق و غلطک نو و استوک , خط نورد نبشی , صنایع فولاد امیرحسین در تهران , سازنده آهن آلات و خط نورد در تهران ,