سقف وافل دوطرفه بتنی جنرال دک 

وافل بتن در سایزهای مختلف
مشاوره تخصصی | طراحی و محاسبات، اجرا،  آموزش

سقف وافل چیست ؟

دالهای وافل از مجموعه ای از تیرچه های موازی با فاصله های برابر و دال فوقانی با ضخامت ۵ سانتی متر و قالب های غیر ماندگار تشکیل شده است که بصورت بتن ریزی درجا اجرا می شوند و مقطع این سقف ها بصورت T شکل می باشد. قالبهای وافل که بصورت مربعی شکل هستند در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می شوند که با توجه به نوع پروژه و نظر طراح از آنها استفاده می شود. قالب ها پس از بتن ریزی از زیر سقف باز شده و می توان از آنها در پروژه های دیگر استفاده کرد. جنس این قالب ها ترکیبی از مواد کامپوزیتی و پلی اتیلن می باشد.

سیستم سقف وافل یکی دیگر از انواع دال های مجوف می باشد که به دو صورت یک طرفه و دو طرفه ساخته و اجرا می شوند که امروز بدلایلی که در ادامه ذکر می شود مورد توجه بسیاری از طراحان و پیمانکاران قرار گرفته است. از این نوع سقف ها اغلب در فرودگاهها، پارکینگ ها، ساختمانهای تجاری و صنعتی، پل ها، خوابگاهها و دیگر سازه هایی که نیاز به ثبات بیشتری دارند استفاده می شود.

دالهای وافل را بصورت پیش ساخته یا بتن ریزی درجا اجرا می شوند. این سقف ها قابلیت اجرای سقف ها با دهانه های بیش از ۱۵ متری را فراهم می سازد که این موضوع یکی از مهمترین ویژه گی های این نوع دال ها می باشد.

نمای زیرین سقف وافل شامل حفره های منظمی می باشد که خود از منظر زیبایی مورد استقبال معماران می باشد و در بسیاری از موارد از همین سطوح بتنی به عنوان سطح نهایی کار استفاده می شود. همچنین می توان از این حفرات برای نورپردازی و تزیینات معماری استفاده نمود. سقف های وافل هم از منظر اقتصادی و هم از منظر فنی دارای مزایای زیادی نسبت به دیگر سیستم های سقف می باشند و برای انواع کاربری ها مطلوب و می تواند جایگزین مناسبی برای روش های سنتی ساخت سقف ها مانند سقف تیرچه بلوک باشد. سقف های وافل دارای ایمنی بسیار بالا در اجرا، حریق و زلزله می باشند که مورد استقبال بسیار خوب مهندسان و کارفرمایان قرار گرفته است.

سقف وافل یک المان سازه ای می باشد که سطح فوقانی آن تخت و سطح تحتانی آن شامل شبکه ای از تیرچه های متعامد می باشد. دال فوقانی عموما نازک و تیرجه های تحتانی در هر دو جهت متعامد با عمق یکسان وجود دارند. سقف های وافل در هر دو جهت متعامد دارای آرماتوربندی می باشند. در سقف های وافل ضخامت سقف عموما هم ضخامت با تیرها و یا کلاهک ستون ها در نظر گرفته می شود.

************

مزایای سقف وافل

✅حذف تمامی تیرهای میانی از سازه و کاهش ارتفاع تمام شده ساختمان

در سقف های وافل با توجه به یکپارچگی سقف و مقاومت و سختی قابل توجه می توان تیرهای میانی را از سازه حذف نمود و سقفی با ضخامت یکسان ایجاد نمود. حذف تیرها منجر به کاهش ضخامت تمام شده سقف ها می شود و در نتیجه می توان با حفظ ارتفاع مفید طبقات ارتفاع کلی بنا را کاهش داد.

✅صرفه جویی در مصرف مصالح کلیه اعضای سازه

این سیستم نسبت به دیگر سیستم های مشابه همچون سیستم سقف یوبوت، سقف تیردال، سقف دال تخت معمولی و پیش تنیده صرفه جویی قابل توجهی در مصرف بتن خواهد داشت. کاهش مصرف بتن در دال منجر به کاهش قابل توجه بار مرده ساختمان و به تبع آن کاهش مصرف مصالح و کوچک شدن ابعاد در دیگر بخش های اسکلت مانند فنداسیون و ستون ها نیز می گردد.

✅امکان اجرا در سازه های بتنی و فلزی

سقف های وافل قابلیت اجرا در انواع اسکلت های بتنی و فلزی را دارا می باشد.

✅عدم نیاز به نیروی کار متخصص و کاهش هزینه قالب بندی و آرماتوربندی

در سقف های وافل با توجه به سادگی آرماتور بندی و مدولار بودن قالب بندی و همچنین حذف تیرهای میانی از سقف به تجهیزات اجرایی کمتری نسبت به دیگر سیستم های سقف همچون سقف های تیردال، سقف یوبوت و یا سقف های پیش تنیده نیاز می باشد. همین امر موجب افزایش سرعت اجرا و کاهش هزینه های اجرای اسکلت می گردد. همچنین مقدار آرماتور مصرفی در ساختمان های با سیستم سقف وافل کمتر از سیستم های مشابه می باشد و این مسئله موجب کاهش هزینه اجرای اسکلت می شود.

✅کاهش هزینه اجرای تاسیسات به جهت عدم وجود آویز تیرها

حذف آویز تیرها از سقف موجب دست یابی به سطح صاف زیرین می گردد. این مزیت منجر به سهولت در اجرای تاسیسات در سقف های وافل می گردد. همچنین در سقف های وافل امکان عبور تاسیسات از داخل ضخامت سقف نیز فراهم می باشد.

✅بهبود عملکرد لرزه ای به دلیل کاهش وزن سازه و نیروی زلزله

کاهش وزن سقف ها منجر به کاهش بار مره سازه و تبع آن کاهش تقاضاهای لرزه ای می گردد. این امر موجب بهبود عملکرد لرزه ای و صرفه جویی در مصرف مصالح آرماتور و بتن می گردد.

✅ایمنی در برابر آتش و کاهش ضریب انتقال صوت و حرارت

اسکلت های بتنی از ایمنی بالاتری نسبت به اسکلت های فلزی در برابر آتش سوزی برخوردار می باشند. همچنین در سقف های وافل به سبب عدم استفاده از یونولیت امکان گسترش حریق در ساختمان وجود ندارد. همچین وجود حفرات در سطح زیرین دال منجر به ایجاد عایق مناسب صوت و حرارت می باشد.

✅حذف انواع بلوک و تیرچه های پیش ساخته

در سقف های وافل قالب های وافل جایگزین انواع بلوک سیمانی یا پلی استایرن می شود و به علت اجرای تیرچه ها بصورت درجا و عدم محدودیت در استفاده از سایز میلگرد در تیرچه ها، نیازی به استفاده از تیرچه های پیش ساخته یا دوبل نمی باشد. در نتیجه هزینه ساخت، حمل، انبار کردن و انتقال تیرچه ها به طبقات نیز حذف می گردد.

✅نظارت دقیق به مصرف و آرایش میلگردها تا لحظه قبل از بتن ریزی

با توجه به اجرای درمحل میلگرد سقف، مشکلات روش های مرسوم ساخت سقف ها مانند کیفیت پایین تیرچه و یونولیت و ایجاد درز سرد اجرایی منتفی و امکان نظارت دقیق بر کیفیت اجرای سقف میسر می باشد

تولیدات مجموعه ما:

تولید کننده متنوع ترین و پرکاربرد ترین سایزهای وافل( دوطرفه) از بهترین مواد اولیه(پتروشیمی)

انواع سایز ها

۱۸*۶۰*۶۰
۲۵*۶۰*۶۰
۳۰*۶۰*۶۰

تمام تولیدات از مواد اولیه پتروشیمی بوده و در برابر ضربه های ناشی از پرتاب از ارتفاع مقاوم و در مقابل نور خورشید مقاوم می باشد.

قابل توجه همکاران محترم و مهندسین گرامی با توجه به اطمینان نسبت به نوع مواد مصرف شده در محصولات، قالبهای وافل ، یکسال گارانتی تعویض بوده و در صورت شکستن قالب نو و سالم تحویل خریدار محترم می گردد و رضایت و اعتماد شما جلب می گردد.

ضمناً با توجه به تهیه محصولات از مواد پتروشیمی در پایان کار و در صورت عدم نیاز به این قالبها ، عودت قالبها و یا ضایعات و همچنین تعویض آن امکان پذیر می باشد.

 

تولید بدون واسطه