سنگ نمای آپادانا 

? بورس انواع سنگهای ساختمانی تراورتن ،مرمریت ، صراحی و آنتیک و انواع سنگهای تیشه ای ،ورقه ای و جدول جهت محوطه سازی

? سنگ نمای آپادانا  مفتخر است با سالها تجربه در خصوص استخراج،تولید و فراوری انواع سنگهای ساختمانی و تزئینی(تراورتن،مرمریت،گرانیت، مرمر) با کادری مجرب متخصص آماده ارائه هرگونه خدمات مشاوره ای جهت انتخاب و پشتیبانی سفارشات شما انبوه سازان وسازندگان محترم می‌باشد.

? هدف ما جلب اعتماد شما میباشد اعتماد شما سرمایه ما می‌باشد?

???????????????????????????

? آشنایی با سنگ مرمر، ویژگی‌ها و کاربرد‌‌‌های آن و عوامل موثر بر قیمت آن?

✨ سنگ مرمر که نام علمی‌آن آلاباستر (alabaster) است، نوعی سنگ آهک نسبتاً متراکم می‌باشد که با ته نشین شدن کربنات کلسیم در حفره‌‌‌های لایم استون که غنی از بی کربنات می‌باشند تشکیل می‌شود. این سنگ دارای زیبایی خاصی است که نه تنها به رنگ و طرح آن مربوط است بلکه به درجه شفافیت آن نیز ارتباط دارد. سنگ مرمر نیز نظیر تراورتن محصول عملکرد چشمه‌های آبگرم قدیمی‌می‌باشد و معمولاً لایه هایی در میان لایه‌های تراورتن دیده می‌شود.

✨ در فرایند کارائی چشمه‌های آب گرم، اگر افت دمای آب کند باشد، آراگونیت بوجود می‌آید و اگر افت دما به تندی صورت گیرد، تراورتن تشکیل می‌گردد. در ایران به سنگ حاصل از آراگونیت مرمر می‌گویند. نام تجاری مرمر، انیکس می‌باشد و به رنگ‌های سبز, لیمویی، زرد کهربایی، سفید شیری، عسلی تیره و قهوه ای دیده می‌شود. میزان ذخایر این سنگ در کشور اندک می‌باشد.

✨ در روی سطح سنگ مرمر رگه هایی با رنگهای متفاوت وجود دارد که این موضوع بستگی به نوع ناخالصی و غلظت آن دارد. بیشترین ترکیبات تشکیل دهنده سنگ مرمر، کلسیت و پس از آن آراگونیت است. دیگر مواد معدنی موجود در سنگ مرمر، خاک رس و کوارتز می‌باشند. امکان دارد رنگ سنگ سفید و یا متفاوت مانند رنگهای بژ، نارنجی، قهوه ای، صورتی، قرمز، سبز، آبی آسمانی و زرد باشد که رنگ سنگ نیز به نوع ناخالصی و میزان غلظت آن در سنگ بستگی دارد، به ندرت رنگ سنگ مرمر یک دست می‌شود، رگه‌ها یا نقطه‌‌‌های قرمز متمایل به قهوه ای زیادی در این نوع سنگ دیده می‌شود و این به علت حضور اکسید آهن است.

✨ علت تنوع رنگ وجود املاح آهن و آلومینیوم و منیزیم و … می‌باشد اگر در آن اکسید آهن آبدار وجود داشته باشد رنگ آن قهوه‌ای و یا زرد می‌باشد، رنگ سرخ و یا صورتی آن به دلیل وجود اکسید آهن بی‌آب یا دهیدراته در آن می‌باشد. اگر دارای منگنز و مواد زغالی باشند رنگ آن‌ها کبود، خاکستری یا سیاه است.

✨ سنگ‌‌‌های مرمر در ضخامت‌‌‌های کم بسیار شکننده هستند که می‌توان با رزین‌‌‌های اپوکسی آن را تقویت کرد. همچنین مقاومت سنگ مرمر به آلودگی‌‌‌های جوی بسیار کم است، بنابراین می‌بایست از آن بیشتر در دکوراسیون داخلی و فضاهایی با میزان رطوبت کم استفاده کرد، حتی در مکانهایی مانند آشپزخانه و یا حمام که امکان وجود اسیدهایی ضعیف هست، از سنگ مرمر نباید استفاده کرد.

✨ سنگ مرمر سنگ یک دست و محکمی‌می‌باشد که بیشترین استفاده آن در ساخت لوازم تزئینی است و از قدیم مجسمه سازی یکی از پر کاربردترین موارد سنگ مرمر بوده، گلدانهایی در مصر یافت شده اند که پنج هزار سال پیش از میلاد مسیح با سنگ مرمر ساخته شده اند، در منازل نیز کاربرد دارند و برای کف سالن، قرنیز، دیوار و اپن آشپزخانه از آن استفاده می‌شود. باید توجه داشت که سنگ‌های مرمر در معرض نور آفتاب استفاده نشوند زیرا کدر شده و رنگ خود را از دست می‌دهند.

✨ مرمر در دکوراسیون داخلی ساختمان، مجسمه سازی، ساخت کاشی مرمر و به عنوان دیوارپوش سرویس‌‌‌های لوکس به کار میرود.

? سنگ تراورتن?

✨ سنگ تراورتن از جمله سنگ هایی است که مورد تایید برای استفاده در نمای بیرونی ساختمان می‌باشد. آن چه که آن را به نمونه ای مناسب برای اجرای نمای ساختمان تبدیل کرده است، وجود خلل و فرج در پشت آن می‌باشد. این امر سبب می‌شود، ملات به خوبی به پشت آن چسبیده و بر روی سطح مورد نظر قرار گیرد و در طول زمان از سقوط آن جلوگیری به عمل می‌آورد. از آن جایی که ساب پذیری این سنگ بالاست، از آن در ساخت راه پله نیز استفاده می‌شود.

✨ این سنگ نمونه ای از متریال‌‌‌های طبیعی است که در حمام، نمای بیرونی و داخلی ساختمان و محوطه سازی استفاده می‌شود. مدل پولیش نشده این محصول دارای بافت طبیعی بوده و سطح آن لیز نیست. از این رو گزینه ای مناسب برای استفاده در حمام می‌باشد. از این محصول می‌توان برای اطراف استخر نیز استفاده کرد.

مدیریت : آقای امیرعلی ترکاشوند

سنگ ساختمانی , سنگ تراورتن , سنگ مرمریت , صراحی , سنگ آنتیک ,  سنگ تیشه ای , سنگ ورقه ای ,