Address & Contact

Our Address

قزوین ، بلوار خیام شمالی ، نبش کوچه نسترن

Telephone

سیستم های حفاظتی دوربین و دزدگیر و آیفون تصویری رحمانی

✳️دوربین مدار بسته یکی از لوازمی است که می‌توانید برای امنیت محیط کار یا منزل خود استفاده کنید. قرار دادن دوربین مداربسته در ورودی منازل می‌تواند از خطرات زیادی جلوگیری کند و در صورت بروز مشکل هم برای حل آن کارآمد باشد. وجود این دوربین‌ها در کنار نصب دزدگیر در مغازه‌ها، مراکز کسب و مراکز اداری یا صنعتی هم می‌تواند امنیت بیشتری هم برای کارکنان و هم مراجعه‌کنندگان فراهم کند. سیستم‌های دوربین مداربسته در دنیای امروز تنوع بسیار زیادی دارند و می‌توانید انواع آنالوگ و دیجیتال آن‌ها را برای مکان‌های مختلف استفاده کنید. اما چطور باید یک دوربین مدار بسته‌ی خوب انتخاب کرد.

✳️ نکات مهم در انتخاب دوربین مدار بسته

انتخاب دوربین مداربسته بیشتر از هر چیزی به نیازهای شما بستگی دارد. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که چه نوع دوربین مداربسته‌ای می‌خواهید. این دوربین‌ها به دو دسته‌ی دوربین‌های انالوگ و دوربین‌های تحت شبکه که تصویر دیجیتالی ضبط می‌کنند تقسیم می‌شوند. دوربین‌های تحت شبکه تصاویر را به‌صورت بی‌سیم یا وایرلس منتقل می‌کنند و شما در ادامه می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید. همچنین هنگام انتخاب دوربین مدار بسته باید نقشه‌ی محیط را در نظر بگیرید و سیم کشی ها را به یک حرفه‌ای آموزش‌دیده بسپارید.

مکان نصب دوربین هم در انتخاب دوربین بسیار مهم است. برای محیط‌های بیرونی که ممکن است دوربین در معرض باد و باران باشد باید دستگاهی را انتخاب کنید که تا حد خوبی ضدآب باشد و پوشش هم داشته باشد. مدل‌های لامپی می‌توانند برای محیط‌هایی که نیاز به دید 360 درجه دارید مناسب باشند و مدل‌های استوانه‌ای هم برای زاویه دیدهای محدود مناسب‌اند. انواع دوربین مداربسته‌ی بسیار کوچک هم وجود دارند که برای مصارف خاص و با کسب مجوزهای لازم قابل‌استفاده هستند. اندازه‌ی لنز هم در برد دوربین کاملاً مؤثر است و قابلیت دید در شب یکی از قابلیت‌های مهم دوربین‌هاست که متناسب با محیط باید به آن توجه کنید. همچنین می‌توانید یک دوربین مدار بسته‌ی رم خور یا سیم کارت خور برای دسترسی به امکانات بیشتر تهیه کنید. بسیاری از دوربین‌های مداربسته‌ی امروزی قابلیت هشدار هم دارند.

✳️ برندهای معتبر تولید کننده دوربین مداربسته

شرکت‌های زیادی در ایران و سراسر جهان انواع دوربین مداربسته را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از میان این شرکت‌ها می‌توان به داهوا، شیائومی، پاناسونیک، دی – لینک، هایک ویژن و تکنوتل اشاره کرد.

✳️ویژگی های دوربین مداربسته با کیفیت:

?قابلیت دید در شب (IR) : یکی از قابلیت های لازم برای هر دوربین ، دید در شب است . توانایی دوربین در این مورد باعث می شود تا در شب دوربین در شب تصاویر مناسبی را تا شعاع مشخصی ثبت نمایند. (شروع از ۲۰ متر)

?کیفیت تصویر (رزولوشن) : دوربین های مداربسته در انواع مختلف و در کیفیت های متفاوت به بازار ارائه میشوند. تا این زمان شرکت های تولید کننده ی دوربین های مداربسته دوربین های خود را با رزولیشن های ۱ مگاپیکسل ، ۲ مگاپیکسل ، ۳ مگاپیکسل ، تعداد کمی ۴ مگا پیکسل ، ۵ مگاپکسل و ۸ مگاپیکسل به بازار عرضه می شوند.

?برابری تصویر دوربین با تصویر ضبط شده : یکی از ویزگی های مهم در نصب سیستم های نظارتی این است که برخی از دوربین های مدار بسته کیفیت مناسبی را در تصویر اولیه در اختیار شما می گذارند اما تصاویر ضبط شده در دوربین بر خلاف تصاویر دوربین از کیفیت لازم برخوردار نیستند. بسیار مهم است که در هنگام انتخاب دوربین های مدار بسته از برند هایی استفاده کنیم تا کیفیت مناسب را در تصاویر ضبط شده با کمترین حجم ممکن در اختیار ما قرار دهند.

?مقاوم در برابر گرد و غبار و بارندگی: برای نصب دوربین درمکان های باز لازم است تا دوربین در برابر هرگونه گرد و غبار و بارندگی مقاومت لازم را داشته باشد.

? انواع دوربین مدار بسته

?  دوربین مدار بسته دام
دوربین های دام یا گنبدی بیشتر برای مکان های بسته مورد استفاده قرار می گیرند که به شکل نیم دایره هستند، در واقع خود دوربین در داخل این پایه های نیم دایره ای قرار می گیرد تا زاویه ی دید آن مشخص نباشد.

? دوربین مدار بسته اسپید دام
دوربین مداربسته اسپید دام نوعی دیگر از انواع دوربین های مداربسته است که از نظر ظاهری دقیقا مشابه دوربین های دام می باشد ولی با این تفاوت که در دوربین مداربسته دام ، شما امکان چرخش 360 درجه را ندارید و دوربین دام به صورت ثابت نصب و راه اندازی میشود ولی در دوربین مداربسته اسپید دام امکان چرخش 360 درجه دوربین امکان پذیر است. در اماکنی که نیاز به زاویه دید بیشتری دارید می توانید از دوربین های اسپید دام استفاده کنید.

? دوربین مدار بسته بولت
دوربین مداربسته بولت یا تفنگی که به شکل استوانه ای و مخروطی می باشند بیشتر برای مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که فاصله ای طولانی دارند. این دوربین ها به دلیل قدرت دید و زوم بالا برای مکان هایی که نیاز به دید با فاصله بیشتری دارند مورد استفاده قرار میگیرد. لازم به ذکر است که این نوع دوربین ها به علت ظاهر خاص خود توانایی چرخش یا زوم ندارند به همین دلیل برای مکان هایی که نیاز به چرخش دارد از آن ها نمی توان استفاده کرد. این دوربین به علت شباهت به لوله تفنگ با نام بولت شناخته می شود. از دوربین مداربسته بولت در اماکنی که نیاز ضروری به امنیت بیشتر دارند استفاده میشود ، برای مثال میتوان به بانک ها ، مراکز دولتی و دیگر امکان مهم اشاره کرد. دوربین های بولت به عنوان یکی از برترین و با امنیت بالا در بین انواع دوربین مداربسته شناخته می شود.

? دوربین مدار بسته C-Mount
مهم ترین مزیت این دوربین این است که می توان لنز آن را تغییر داد به همین دلیل کاربردهای فراوانی نیز خواهد داشت. لنز این دوربین ها به قدری قوی است که می تواند تصاویر از فاصله 35 تا 40 فوتی ضبط کند. حتی گاهی با تعویض لنز می توان بیش از این فاصله را ضبط کرد.

? دوربین مداربسته روز و شب
همانطور که از نام آن پیداست می توانند هم در روز و هم در شب به ثبت و ضبط تصاویر بپردازند. جالب است بدانید دوربین های مدار بسته روز و شب در محیط هایی که نور کمتری دارند کارایی بیشتر خواهند داشت. در ساخت این نوع دوربین ها از نور مادون قرمز استفاده نشده است اما این تاثیری بر کاهش کیفیت برای محیط های کم نور را نخواهد داشت. از این دوربین ها برای مکان هایی استفاده می شود که سایر انواع مشابه نمی توانند به درستی تصاویر را دریافت کنند. مقاومت آن ها در برابر نور خورشید بسیار بالاست به نحوی که 24 ساعته می توانند کار کنند.

? دوربین مداربسته دید در شب یا فرو سرخ
برخلاف نوع قبلی که از نور مادون قرمز بهره نمی بردند ما این نوع از دوربین برای ضبط تصاویر از نور مادون قرمز استفاده می کنند. قدرت تصویر برداری آن ها در شب به گونه ای است که می توانند از فاصله 183 متری شخص را تشخیص دهند. از دو نوع تکنولوژی در این دوربین ها استفاده می شود که شامل آشکار سازی تصویر و تصویر برداری حرارتی است که در اولی مادون قرمز در قسمت پائینی وجود دارد و به گونه ای عمل می کند که شخص بتواند تصاویر را تشخیص دهد. در حالی که در دومی نور در قسمت بالایی است به همین دلیل طیف نوری منعکس نخواهد شد و انتشار آن به صورت گرما است.دلیل استفاده از نوع دوربین ها برای روشنایی و دید در شب می باشد به طوری که این دوربین با دارا بودن نور مادون قرمز محیط اطراف را روشن می کند و کاربر میتواند فیلم موجود در دوربین را در شب به راحتی مشاهده کند.

? دوربین مدار بسته شبکه ای و IP

? دوربین مدار بسته بی سیم

? دوربین مدار بسته با کیفیت HD

? دوربین مداربسته گردان یا PTZ

? دوربین مداربسته چشم ماهی یا fish eye

? دوربین مداربسته پین هول

? دوربین مدار بسته حرارتی یا ترمال

? دوربین مداربسته ایندور و اوتدور

? دوربین مداربسته لنز فیکس

? دوربین مدار بسته لنز وریفوکال

? دوربین مداربسته AL یا هوش مصنوعی

?دزدگیر

?سیستم های دزدگیر، برای حفظ ایمنی اماکن عمومی و خصوصی، از ساختار دوربین مداربسته، بهره قابل توجه ای برده اند. دوربین های مداربسته، با امکانات دید در شب، زوم دیجیتال و قدرت فوکوس، امکان نظارت همه جانبه را فراهم کرده اند.

?سیستم های هشدار و نظارت، به صورت سنسورهای حساس به حرکت و نور، سنسور اولتراسونیک ، دوربین های مدار بسته، خانه فایر وال ، دزدگیرهای سیم کارتی و بی سیم، دزدگیر تلفنی، قفل ضد سرقت و … عرضه و اجرا می شوند. انتخاب تجهیزات امنیتی و حفاظتی مناسب، با توجه به سطح ایمنی مورد نیاز در محل، صورت خواهد گرفت.

?کرکره برقی

?کرکره برقی یا کرکره اتوماتیک کنترلی را می توان یکی از ابزار هایی دانست که با وجود ساختار ساده اش توانسته در سهولت زندگی نقش مهمی ایفا کند. از دهه ها قبل افراد برای حفاظت و راحتی بیشتر محیط زندگی و محل کار خود، از کرکره استفاده می کردند؛ اما پیشرفت و حرکت انسان به سوی تکنولوژی باعث طراحی و ساخت دسته جدیدی از کرکره ها به نام درب برقی کرکره ای یا کرکره اتوماتیک گردید

?کاربرد کرکره برقی

?یکی از محصولات اتوماتیک پر کاربرد کرکره برقی است که جهت ایجاد امنیت و راحتی بیشتر در محیط های کاری ( کرکره سازی برقی برای مغازه و کرکره برقی برای فروشگاه ) و حتی نصب کرکره برقی منازل مسکونی از جمله کرکره برقی برای پنجره ، کرکره برقی درب آپارتمان و درب کرکره ای برقی پارکینگ لازم است. از کرکره برقی برای مغازه و یا پارکینگ استفاده می شود، مخصوصا پارکینگ هایی که می خواهند از فضای پشت درب هم برای پارک کردن خودرو استفاده کنند و یا نصب جک درب پارکینگی در آنجا امکان پذیر نیست.

?جک پارکینگ

?جک درب پارکینگ که با نام‌های جک پارکینگی، جک برقی درب، درب اتوماتیک پارکینگ و جک درب ریموت کنترلی پارکینگ شناخته می‌ شود، یکی از محصولاتی است که در حدود ۱۵ تا ۲۰ سال است، وارد بازار شده است. امروزه بیشتر درب‌ های پارکینگ‌ های اماکن عمومی، منازل و خصوصی دارای سیستم‌ های اتوماتیک می باشد. یکی از انواع متنوع درب‌های اتوماتیک، جک درب پارکینگ می باشد که بطور کلی جک پارکینگ وسیله ایست که باز و بسته شدن درب ورودی حیاط یا درب پارکینگ منزل یا درب ورودی محل کار را بطور اتوماتیک و تنها با فشردن یک دکمه روی ریموت انجام داده و راحتی و امنیت را به ارمغان می‌آورد.

به مدیریت:آقای فرشید رحمانی

 

 

 

دفتر فنی و نظارتی چشم سوم در مشهد , چشم سوم , فروش و نصب انواع دوربین مداربسته , دوربین مداربسته  , دزدگیر , کرکر برقی , جک برقی , کرکره اتومات  , قیمت دوربین مداربسته , نصب دزدگیر در مشهد ,