تولید و ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی در اردبیل

?شرکت آرتا ایرانیان طب پارس با هدف تولید انواع تجهیزات پزشکی با برند تجاری ایرانیان فعالیت خود را از تاریخ 24/9/99 آغاز نموده این شرکت با استفاده از تکنولوژی های نوین روز ابتدا شروع به تولید ماسک سه لایه جراحی و پرستاری و سپس شروع به تولید ماسک فیلتردار5 وگان های جراحی نموده است امیدوار است با تلاش روز افزون مهندسان و متخصصین در راه خدمات رسانی به ملت شریف ایران پیشرفت حاصل نماید

با تشکر رئیس هیئت مدیران :امیر حسین حسن زاده

شماره تماس :

09147789358?

04533429611☎️

04533429457☎️

????????????

?ماسک نوعی وسیله پوششی است که در زمان شیوع بیماریهای مسری و یا برای جلوگیری از ورود ذرات معلق به درون دستگاه تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

⭕️چرا باید از ماسک استفاده کنیم؟

?دستگاه تنفسی دستگاه بسیار مهمی در بدن است. مطالعات نشان داده‌اند انسان تنها سه دقیقه می‌تواند بدون اکسیژن دوام بیاورد. همین امر لزوم مراقبت از دستگاه تنفسی را نشان می‌دهد.

?اگر ویروسها و یا آلودگی‌ها وارد دستگاه تنفسی شوند عملکرد این سیستم را تحت تاثیر قرار می‌دهند و همین موضوع سبب می‌شود اکسیژن به خوبی به بدن نرسد. اگر اکسیژن به بدن نرسد بدن به زودی فرسوده می‌شود و در معرض ابتلا به بیماریهای مختلف قرار می‌گیرد.

?بنابراین سازمانهای سلامتی مانند سازمان بهداشت جهانی لزوم استفاده از ماسک و وسایل پوششی را در زمان شیوع بیماریها و یا آلودگی هوا گوشزد می‌کنند.

شماره تماس :

09147789358?

04533429611☎️

04533429457☎️

????????????

⭕️معرفی انواع ماسک

?این وسیله پوششی که برای مراقبت از دستگاه تنفسی و جلوگیری از ورود آلودگی به درون ریه مورد استفاده قرار می‌گیرد انواع متفاوتی دارد که شرح زیر است:

?ماسک پزشکی: این وسیله برای جلوگیری از ورود ذرات معلق عفونی و یا ترشحات به بدن از طریق دهان و یا بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته توجه داشته باشید که گوشه‌های این وسیله باز است و امکان ورود آلودگی وجود دارد. پس بهتر است در هنگام استفاده از این وسیله پروتکلهای دیگر بهداشتی را نیز رعایت کنید.

?ماسک‌های سری FFP: این وسایل پوششی بر طبق استاندارد اروپایی EN149:2001 تولید شده‌اند و به سه دسته FFP1، FFP2 و FFP3 تقسیم می‌شوند و به ترتیب ۸۰، ۹۰ و ۹۴ درصد از ورود ذرات ۵ میکرون و یا کوچکتر به درون دستگاه تنفسی جلوگیری به عمل می‌آورند.

?ماسک‌های سری N: این وسایل پوششی بر طبق استاندارد آمریکایی تولید شده‌اند و به سه دسته N95، N99 و N100 تقسیم‌بندی می‌شوند. عددی که در مقابل هریک آمده است میزان فیلتر شدن ذرات معلق موجود در هوا را نشان می‌دهد.

?ماسک‌های سری P: این وسایل پوششی بر طبق استاندارد آمریکایی تولید شده‌اند و به سه دسته P95، P99 و P100 تقسیم‌بندی می‌شوند. عددی که در مقابل هریک آمده است میزان فیلتر شدن ذرات معلق موجود در هوا (بزرگتر از ۰٫۳ میکرون) را نشان می‌دهد. مدل ۹۹ و ۱۰۰ این وسیله به شدت در برابر روغن مقاوم است.

شماره تماس :

09147789358?

04533429611☎️

04533429457☎️

????????????

?زمانی که هنوز ماهیت و رفتار ویروس کرونای تازه (SARS-CoV-۲) به‌خوبی مشخص نشده بود، پژوهشگران چینی بر مفید بودن استفاده از ماسک N۹۵ برای پیشگیری از سرایت عفونت کرونا تاکید کردند. همان موقع این پرسش مطرح شد که ماسک N۹۵ چیست؟ در ادامه، درباره انواع ماسک‌های پزشکی و موارد استفاده هر یک بیشتر می‌خوانیم و سپس به چند پرسش‌ متداول در این زمینه پاسخ می‌گوییم.

?ماسک‌های پزشکی و یا جراحی برای پوشاندن دهان و بینی در نظر گرفته شده‌اند. آنها از موادی تهیه شده‌اند که می‌توانند ذرات بزرگ، ترشحات و … را مسدود کنند.

شماره تماس :

09147789358?

04533429611☎️

04533429457☎️

????????????

?ماسک‌های معمولی دولایه کشدار

ماسک‌های معمولی بینی و دهان را می‌پوشانند، اما به صورت نمی‌چسبند و در شرایط عمومی پزشکی استفاده می‌شوند. این ماسک‌ها برای محافظت یک طرفه، برای جلوگیری از پخش شدن مایعات بینی و دهان و همچنین ورود هوا، به عنوان مثال برای افرادی که سرفه یا عطسه می‌کنند، مناسب است.
 

?ماسک‌های جراحی سه لایه بنددار

ماسک‌های جراحی در برابر خون، ترشحات و ۹۵% باکتری‌ها نفوذناپذیر هستند. این ماسک‌ها بیشتر از ماسک‌های دیگر به صورت می‌چسبند.
بر‌اساس مطالعات انجام‌شده، به‌طور متوسط افراد ۱۹ تا ۲۳ بار در ساعت صورت خود را لمس می‌کند. ماسک‌های جراحی مانع تماس‌های مکرر دست‌های ما با صورت، به ویژه دهان و بینی می‌شوند.
 

?ماسک‌های فیلتردار برای حفاظت فردی (N۹۵ و ffp۲ و امثال آنها)

ماسک‌های فیلتردار محکم هستند و به منظور پوشش‌دهی کامل صورت طراحی شده‌اند. این ماسک‌ها کاملا به صورت می‌‌چسبند و ضمن تصفیه هوای تنفس‌شده، با حفاظت دوطرفه، در برابر خون، ترشحات و ذرات غیرروغنی، مقاوم هستند.
این ماسک‌ها یکبار مصرف هستند و استفاده از آنها برای افرادی که با شخص بیمار ارتباط نزدیکی ندارند، توصیه نمی‌شود. شایان ذکر است که استفاده ۴ ساعت مداوم از ماسکN۹۵  می‎تواند سبب بروز مشکلات جدی ریوی گردد. استفاده از این ماسک‌ها در  افراد دارای علایم تنفسی، به دلیل افزایش فشار بر ریه‌ها و دشوارتر کردن تنفس توصیه نمی‌شود.
 

شماره تماس :

09147789358?

04533429611☎️

04533429457☎️

????????????

?تاریخ انقضا و عمر مفید استفاده از ماسک فیلتردار

?به طور کلی، عمر مفید ماسک فیلتردار تا ۸ ساعت است، اما در حالات زیر باید ماسک فیلتردار حتی زودتر تعویض گردد:

?اگر قالب کاسه‌ای شکل ماسک، فرم خود را از دست داده باشد و کامل به صورت نچسبد.

?در صورت آغشته شدن ماسک به خون، ترشحات یا هر عامل عفونی دیگر از بیمار.

?دقت کنیم که استفاده از ماسک‌های بدون فیلتر بیش از ۲ ساعت پی‌در‌پی توصیه نمی‌شود.

 

شماره تماس :

09147789358?

04533429611☎️

04533429457☎️

????????????

?ماسک ها در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا چه نقشی دارند؟

?از آنجا که راه اصلی انتقال ویروس کرونا به صورت فرد به فرد و از راه ریزقطرات تنفسی ناشی از سرفه و عطسه فرد مبتلا است، استفاده از ماسک توسط فرد آلوده می‌تواند از پخش شدن ویروس توسط او جلوگیری کند.

شماره تماس :

09147789358?

04533429611☎️

04533429457☎️

????????????

?چه کسانی باید ماسک بزنند؟

?افراد سالم و بدون علایم شبه‌سرماخوردگی نیاز به ماسک زدن ندارند.

?افراد سالمی که از یک فرد مشکوک به کرونا مراقبت می‌کنند، لازم است از ماسک استفاده نمایند.

?افراد سالمی که در ارتباط نزدیک با تعداد زیادی از مراجعه‌کنندگان در روز هستند (مانند شاغلان در داروخانه، فرودگاه، بانک و …)، لازم است از ماسک استفاده نمایند.

?افرادی که علایمی مثل سرفه یا عطسه دارند برای جلوگیری از انتشار بیماری احتمالی به دیگران، لازم است از ماسک استفاده نمایند.

?از چه ماسکی استفاده کنیم؟

?با توجه به نوع انتقال ویروس، نیازی به استفاده از ماسک برای عموم افراد جامعه نیست. اگر خودمان علایم تنفسی داریم از ماسک های ساده استفاده کنیم. اگر علامت تنفسی نداریم و از فرد مشکوک به کرونا مراقبت می‌کنیم یا در مشاغلی با معاشرت زیاد با افراد در طول روز مشغول به کار هستیم، لازم است از ماسک ساده استفاده نماییم.
اگر جزو کادر درمان هستیم یا از بیمار مبتلا به کرونا مراقبت می‌کنیم، توصیه می‌شود از ماسک‌هایN۹۵  استفاده نماییم.

 

شماره تماس :

09147789358?

04533429611☎️

04533429457☎️

????????????

?چگونه ماسک پزشکی را به صورت بزنیم؟

?دستان خود را با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه بشوییم.

?از یک حوله کاغذی تمیز برای خشک کردن دستان خود استفاده نماییم.

?ماسک جدید را از جعبه خارج نموده و از جهت وجود هرگونه نقص، پارگی و سوراخ آن را بررسی کنیم.

?قسمت بالای ماسک دارای لبه خمیده‌ای ا‌ست که می‌تواند اطراف بینی قرار بگیرد.

?قبل از قرار دادن ماسک روی صورت، از بالا بودن لبه خمیده آن مطمئن شویم.

?چگونه ماسک پزشکی را از صورت برداریم؟

?دستان خود را به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشوییم.

?ماسک را از قسمت بندها یا کش بگیریم و از صورت برداریم. به قسمت جلویی و فیلتر آن دست نزنیم؛ زیرا امکان انتقال آلودگی به بدن ما وجود دارد.

?ماسک آلوده را در یک کیسه جداگانه قرار دهیم و سپس داخل سطل زباله بیندازیم.

?در پایان مجددا دست‌ها را با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه بشوییم.

 
?دقت کنیم که هرگز از ماسک مخصوص بزرگسالان برای کودکان استفاده نکنیم، ماسک باید کاملا بر روی صورت کودکان قرار گیرد. بهتر است پیش از قرار گرفتن در محیط آلوده، چند بار داخل ماسک نفس بکشیم تا از نفوذ نکردن هوا از جداره‌های آن مطمئن شویم.

شماره تماس :

09147789358?

04533429611☎️

04533429457☎️

????????????

? استفاده از ماسک در مواردی که توصیه نشده و ضروری نیست، چه اشکالی دارد؟

?ماسک‌ها به تنهایی نمی‌توانند از گسترش ویروس جلوگیری کنند و با استفاده غیر ضروری، تنها باعث افزایش هزینه و ایجاد کمبود ماسک در موارد ضروری می‌شویم.

?استفاده از ماسک حس امنیت کاذب ایجاد می‌کند که می‌تواند به غفلت از سایر موارد اساسی مانند شستشوی دست‌ها منجر شود.

?استفاده غلط و طولانی‌مدت از ماسک می‌تواند باعث افزایش احتمال ابتلا به عفونت شود؛ زیرا تجمع و تکثیر باکتری‌ها و میکروب‌ها در محیط مرطوب بیشتر است.

شماره تماس :

09147789358?

04533429611☎️

04533429457☎️

?????????

? انواع گان های اتاق عمل

? انواع گان های اتاق عمل را حتما در بیمارستان ها دیده اید. گان اتاق عمل لباسی استریل است که از پشت با بند بسته می شود و برای هر کس که میخواهد وارد اتاق عمل شود پوشیدن آن ضروری است. همه ی پزشکان و بیماران برای رفتن به اتاق عمل باید از این لباس استفاده کنند و بدون این لباس حق ورود به اتاق عمل را نخواهند داشت.

?گان های اتاق عمل برای پزشکان و بیماران متفاوت است و هرکدام باید گان مخصوص به خود را بپوشند. دو مدل گان اتاق عمل وجود دارد. مدل اول قابلیت استفاده چند باره را دارد و پزشکان از آن استفاده می کنند. مورد دوم گان های یک بار مصرف است که بیشتر برای بیماران استفاده می شود زیرا در حین عمل با خون ریزی کثیف شده و دیگر قابل استفاده نیست. گان های چند بار مصرف معمولا از جنس پنبه هستند اما گان های یک بار مصرف بافت خاص و ویژه ای ندارند.

شماره تماس :

09147789358?

04533429611☎️

04533429457☎️

?????????

? به‌ طور کلی دو دسته گان جراحی وجود دارد: یک بار مصرف و چندبار مصرف

?گان‌های چند بار مصرف معمولاً از جنس‌های پنبه، پلی استر، ویسکوز مخلوط آن‌ها می‌باشد.

گان‌های یک بار مصرف معمولا از جنس اسپان است و در محیط های آلوده به عفونتهای ویروسی از اسپان های لمینت شده استفاده می‌شود و عموما فاقد دوخت و به شکل پرس شده هستند و در برخی موارد ممکن است دارای الگوهای دوختی هم باشند اما هر چقدر درز کمتر داشته باشد در مقابل نفوذ ویروس مطمئن تر و محفوظ تر می‌باشد.

?قابلیت حفاظتی

?راحتی

?قابلیت تنفس

?هزینه

?مسایل محیط زیستی

?لباس اتاق عمل سبز، آبی کمرنگ یا خاکستری کمرنگ می‌باشد. این رنگ‌ها چشم را کمتر خسته می‌کنند. لباس‌ها و پوشش‌های بیمارستانی تولید شده به رنگ سبز یا آبی بوده و عمدتاً از جنس پنبه می‌باشند. پنبه باعث می‌شود که هوا از آن عبور کند که این اتفاق از عرق کردن جراح نیز جلوگیری می‌کند و باعث آرامش و راحت بودن پزشک در زمان عمل می‌شود. با توجه به اینکه لباس‌های جراحی را با مواد، شستشو می‌دهند. رنگ پارچه لباس جراح باید ضدآب ژاول باشد. ضدآب ژاول بودن لباس باعث می‌شود که مواد شوینده هیچ تأثیری در رنگ لباس نداشته باشد و باعث تغییر در رنگ لباس نشود. جنس لباس‌های جراحی قابلیت چند باره استریل دارند و از الیاف طبیعی می‌باشند.

?نگاه کردن به رنگ آبی و سبز می‌تواند باعث تقویت دید جراح به اشیای قرمز از جمله احشای خون‌آلود شود.

به‌طور کلی رنگ و مدل لباسهای اتاق عمل باید به‌گونه‌ای باشد که افراد استریل را از افراد غیراستریل مشخص سازد.

?لباس بیمار نیز یکی دیگر از پوشش‌های بیمارستانی محسوب می‌شود که باید به صورت فرم و یکسان باشد و با توجه به بخش‌های مختلف رنگ و مدل نیز تغییر می‌کند مدل لباس‌های بیمار نیز مانند لباس‌های جراحی باید متناسب با نوع عمل باشد و برای بیماران مشکل ایجاد نکند.

شماره تماس :

09147789358?

04533429611☎️

04533429457☎️

?????????

?روش پوشیدن گان در اتاق عمل

?گان بالا گرفته شده و از ناحیه گردنی نگه داشته شود.

?گان با وارد کردن دست‌ها به درون آستین‌ها پوشیده شود.

?از حرکات زیاد یا تکان دادن گان، جلوگیری شود. (به دلیل عدم نفوذ میکروارگانیسم‌های احتمالی در محیط)

?پس از آن که سیرکولر (Circular) (فرد سیار در اتاق عمل) گان را از پشت به آرامی کشید، دست‌های جراح و کمک آن، از آستین بیرون آورده نشود.

?????????

مدیرعامل :رفیع حسن زاده
رئیس هیئت مدیره : امیرحسین حسن زاده
مسئول فنی : مریم ارمغان

شماره تماس :

09147789358?

04533429611☎️

04533429457☎️

artiranianteb@gmail.com

 

 

 

 

شرکت آرتا ایرانیان طب پارس در اردبیل , شرکت آرتا ایرانیان , تولید و ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی در اردبیل , ماسک , تجهیزات پزشکی , تولید ماسک سه لایه جراحی در اردبیل , ماسک سه لایه پرستاری در اردبیل ,