شرکت آسانسور دایان صنعت 

? طراحی ،نصب و راه اندازی آسانسور

? دارای تاییدیه استاندارد

? خدمات رسانی وپشتیبانی ۲۴ساعته

? اجرای آهن کشی آسانسور توسط گروه مجرب

? طراحی ، مشاوره ، نصب و راه اندازی آسانسور کششی و هیدرولیک

? سرویس و نگهداری

? بازدید و بررسی موتورخانه

? بازدید تجهیزات داخلی و خارجی کابین

? استانداردسازی

? بازدید داخل چاه

? مونتاژ

? فروش و نصب آسانسورهای تجاری و مسکونی

? تامین قطعات انواع آسانسور

? از برندهای معتبر ایرانی و خارجی

? بازسازی کلیه قسمت های آسانسور

? اخذ گواهی استاندارد

? با کادری مجرب و متعهد و سابقه ای درخشان در صنعت آسانسور، با استفاده از بهترین متریال و محصولات آماده ارائه خدمات و محصولات به شما عزیزان هستیم

 

 

مدیریت : آقای عبدالله کشاورزی

 

 

 

 

✅آسانسور یا بالابر اتاقک محرکی برای جابه‌جایی مسافر، بار یا هر دو به‌طور عمودی می‌باشد. از آسانسور در مکان‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ اما عمده استفاده‌ی آن‌ها در ساختمان‌ها است. در آسانسور یک کابین تعبیه شده است. کابین آسانسور میان حداقل دو ریل راهنمای صلب که به‌طور عمودی قرار گرفته‌اند، حرکت می‌کند. این اتاقک متحرک می‌تواند در ترازهای معینی متوقف شود.

✅تقسیم‌بندی آسانسورها

بالابرها در یک تقسیم‌بندی کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ بالابرهایی که اشخاص مجاز به سوار شدن در آن‌ها هستند و بالابرهایی که اشخاص مجاز به سوار شدن در آن‌ها نیستند. طراحی ساختار آسانسور بر اساس همین تقسیم‌بندی صورت می‌پذیرد و تغییر پیدا می‌کند.

✅راحتی نخستین ویژگی مهم یک بالابر خوب است. مقصود از راحتی عدم بروز آلودگی صوتی، کم سر و صدا بودن و نلرزیدن کابین آسانسور است. بازدهی مناسب دیگر ویژگی مهم یک بالابر خوب است. مقصود از بازدهی مناسب آن است که ساختار و طراحی بالابر بسته به موقعیت مورد استفاده به‌نحوی باشد که از نظر ظرفیت و سرعت جواب‌گوی نیاز افراد باشد. بازدهی مناسب بیش از هرچیز از هدررفت وقت جلوگیری می‌کند.

✅در دسترس بودن ویژگی مهم دیگر یک بالابر خوب است. مقصود از دسترس بودن درواقع تأمین این اطمینان در کاربر است که می‌تواند در اوقات به‌هنگام نیاز از آن استفاده کند. ویژگی مهم دیگری که بی‌تردید یکی از ضروری‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌های هر آسانسوری به‌شمار می‌آید، ایمنی است. طراحی بالابر باید به‌نحوی باشد که تا جای ممکن از بروز هرگونه حادثه‌ی خطرناک ممانعت به‌عمل آید و احتمال بروز هرگونه پیش‌آمد ناگوار به حداقل برسد. هیچ‌چیز مهم‌تر از جلوگیری از بروز خسارت‌ها و صدمه‌های مالی و جانی نیست

✅به‌طور کلی دو شیوه‌ی حرکت در بالابرها تعبیه شده است. شیوه‌ی اول رانش مثبت یا Positive Service Lift است؛ در این نوع از حرکت، بالابر به‌طور مستقیم با اتصال به زنجیر یا طنابی فولادی آویزان می‌شود و به‌واسطه‌ی نیروی رانشی حرکت می‌کند.
شیوه‌ی دوم حرکت بالابر اصطلاحاً سیستم محرکه‌ی کششی یا Lift Traction Drive نامیده می‌شود. در این حالت برقراری اصطکاک میان فلکه‌ی رانش و طناب‌های فولادی به حرکت بالابر می‌انجامد.

✅آهن‌کشی آسانسور

پیش از نصب بالابر آهن‌کشی آن ضروری است. آهن‌کشی درواقع ساختاری ضروری برای تثیت موقعیت ریل‌های کابین و نیز وزنه می‌باشد. این ساختار همچنین به‌منظور تحمل نیروهای استاتیکی و دینامیکی وارده از طرف آسانسور طراحی می‌شود.
از جمله عوامل تاثیرگذار در تامین استحکام مدنظر در آهن‌کشی جوش‌کاری مناسب است. در آهن‌کشی آسانسور از جوش‌های سربالا استفاده می‌شود. به همین خاطر جوش‌کاری باید با دقت فراوانی انجام بپذیرد و جز به دست کاردان سپرده نشود.

✅موتور آسانسور

در بالابرها موتورهای مختلفی تعبیه می‌شود. موتورهای محرکی که ساختار آن‌ها به‌کار گرفته می‌شود عمدتاً موتور گیربکس و یا گیرلس هستند. این موتورها امکان حرکت و نیز توقف آرام بالابر را فراهم می‌آورند. معمولاً می‌توان از آن‌ها چه برای تأمین سرعت‌های تند و چه سرعت‌های کند استفاده کرد.

✅ترمز آسانسور

ترمز از دیگر اجزای اصلی بالابرها می‌باشد. طراحی سیستم ترمز باید بادقت و حساب‌شده باشد تا امنیت بالابر تأمین شود. سیستم ترمز روی موتور نصب می‌شود؛ این سیستم به‌طور معمول شامل یک سیم‌پیچ، هسته‌ی فلزی متحرک، بازو، لنت ترمز و… است.

✅سیستم توقف مکانیکی

سیستم توقف مکانیکی یکی از پراهمیت‌ترین بخش‌های تعبیه‌شده در بالابرهاست که ارتباط مستقیم با تأمین ایمنی در آن‌ها دارد. این سیستم از دو بخش گاورنر یا کنترل‌کننده‌ی مکانیکی سرعت و پاراشوت یا ترمز اضطراری تشکیل شده است.

 

 

 

نصب و تعمیر آسانسور , تعمیر گیربکس آسانسور , تعمیر اسانسور , تعمیرات آسانسور در گچساران , تعمیر آسانسور در گچساران ,