Address & Contact

Our Address

کرج ، بلوار باغستان ، روبروی بانک تجارت ، پلاک 1007 ، طبقه دوم ، واحد 4

شرکت پیمانکاری ساخت سوله هونام

? سابقه طراحی شرکت هونام در زمینه طراحی سازه های صنعتی و در زمینه طراحی سازه های فلزی و بتنی و التزام به مدیریت کیفیت و معیارهای فنی و مهندسی در ارائه محصول و خدمات به ‌منظور صیانت از سرمایه‌های ملی و ارزش‌آفرینی مستمر برای جامعه مهندسی کشور، آمادگی خود را برای همکاری در زمینه مشاوره و طراحی و نظارت پروژه‌های صنعتی اعلام می‌کند. تعهد ما به مشتری تلاش در جهت ارائه بهترین مشاوره های لازم در روند تهیه سایت پلان و طراحی معماری و انجام طراحی بهینه برای سازه ها و نظارت دقیق بر ساخت می‌باشد. مهندسان جوان این مجموعه در کنار باتجربه تر ها جمع شده اند تا به هر گونه نیاز تولید کنندگان و صنعتگران کشور در حوزه مهندسی عمران پاسخگو باشند.شایان ذکر است؛ محاسبات فنی و طراحی سازه ها در شرکت هونام در واحد مهندسی و با استفاده از نرم‌افزار سوله پرداز و بر اساس استانداردهای (M.B.M.A )(A.I.S.C )انجام می‌گیرد.

? قابلیت های منحصر به فرد طراحی توسط کلینیک تخصصی مباحث طراحی سوله

? نکاتی در مورد طراحی سوله

? مراحل اخذ پروانه ساخت و پایان کار

? طراحی آنلاین سازه

? تهیه طرح معماری

? نمونه کارهای طراحی

? سفارش طراحی سوله

? سفارش طراحی اسکلت فلزی

? طراحی سوله کاریست تخصصی و بسیار دقیق ، فاکتورهای مهمی در طراحی دخیل هستند که بی توجهی به آنها می تواند هزینه گزافی را به سازنده تحمیل کند که صرفه اقتصادی را زیر سؤال می برد و یا ممکن است نتیجه معکوس داده و استحکام و پایداری سازه را تضعیف نماید و موجب ایجاد حوادث جبران ناپذیر گردد.

? مهم‌ترین وظیفه یک طراح خوب سازه سبک‌سازی سازه و کاهش قیمت تمام‌شده پروژه ضمن رعایت کلیه استانداردهای ملی و بین‌المللی می‌باشد که بسیار به دانش و تجربه طراح برمی‌گردد. اینکه از چه مصالحی و سیستمی استفاده شود، بتنی یا فلزی، سوله یا خرپا یا سازه فضاکار، سوله معمولی یا قوسی، یک یا چندطبقه، ابعاد دهانه‌ها و ارتفاعات و شیب سقف‌ها و…!

? تاکنون صدها پروژه صنعتی کوچک و بزرگ در این شرکت طراحی‌شده است. شامل انواع سوله‌های سبک، نیمه سنگین و سنگین با انواع جرثقیل‌ها و دهانه‌های مختلف و فونداسیون‌های مربوطه بوده است. قابل‌ذکر است این گروه به‌عنوان مبدع نرم‌افزار تخصصی سوله پرداز قابلیت‌های منحصربه‌فردی در طراحی سازه‌های صنعتی دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

? ارائه سبک‌ترین طرح ازنظر مصرف فولاد و بتن و با حداقل دورریز ورق
ارائه طرح‌های معمولی در کمتر از ۲۴ ساعت
ارسال نقشه‌ها و دفترچه محاسبات و فایل‌های محاسباتی توسط ایمیل یا پست به سراسر نقاط کشور
ارائه جدول لیستوفر قطعات فولادی سوله و حجم بتن و وزن آرماتور مصرفی و حجم دیوارچینی و غیره و برآورد ریالی پروژه شما
ارائه فایل‌های محاسباتی سوله و فونداسیون
ارائه نقشه پل و حماله های جرثقیل و شاپ تیر و ستون
ارائه نقشه‌های شاپ و برش از نرم افزار تکلا
دقیق‌ترین و ایمن‌ترین طراحی مطابق با آخرین استانداردهای ملی ایران و بین‌المللی
ارائه چند سری نقشه شامل طراحی‌های متفاوت برای یک سوله به کارفرما جهت انتخاب
ارائه طرح‌های سبک‌سازی برای طرح‌های قبلی شما
بررسی و ارائه طرح‌های مقاوم‌سازی برای سوله‌های اجراشده تهیه نقشه، طراحی و کنترل محاسبات با اخذ تائید و دفاع در مراجع ذیصلاح، متناسب با وضعیت اقلیمی پروژهتقویت و مهندسی مجدد سازه‌های موجودبرآورد وزن متناسب با طرح
طراحی انواع سازه‌های صنعتی و غیر صنعتی
طراحی سازه‌های خاص
مباحث طراحی سوله

? بخش اول : کسب اطلاعات مورد نیاز سوله مورد نظر

? بخش دوم : طراحی و محاسبه سوله مورد نظر

? بخش سوم : تهیه ی دفترچه محاسبات و نقشه های اجرایی

بخش اول : کسب اطلاعات مورد نیاز سوله مورد نظر

در این قسمت مهندس محاسب جهت طراحی سوله نیازمند اطلاعاتی مانند : نوع تیپ زمین ساختگاه ، نتایج آزمایش های بتن و مکانیک خاک ، سایت پلان سوله مورد نظر ، شهر محل احداث ، تناژ جرثقیل و…. می باشد.

بخش دوم : طراحی و محاسبه سوله مورد نظر

در این قسمت با داشتن اطلاعات مورد نیاز محاسبه سوله طبق مراحل زیر انجام می شود.

۱٫محاسبه بارهای وارد بر سوله اعم از بار باد ، برف ، زلزله ، بار مرده و بار جرثقیل (که به صورت یک بار زنده در نظر گرفته می شود) با استفاده از آیین نامه مبحث ۶ مقررات ملی ساختمان-بارهای وارد بر ساختمان

۲٫مدل سازی سوله در نرم افزار های طراحی مانند Sap 2000

۳٫بارگذاری سوله مورد نظر در نرم افزار Sap 2000 با استفاده از مقادیر بدست آمده در بند ۱

۴٫تنظیم پارامترهای تحلیل و طراحی در نرم افزار Sap 2000

۵٫آنالیز و طراحی سوله مورد نظر و بدست آوردن بهینه ترین حالت ممکن

۶٫کنترل جابجایی های مجاز سوله

۷٫استخراج عکس العمل های تکیه گاهی از نرم افزار Sap 2000 جهت طراحی فونداسیون سوله

۸٫طراحی فونداسیون سوله به صورت دستی یا به وسیله ی نرم افزار Safe

بخش سوم : تهیه ی دفترچه محاسبات و نقشه های اجرایی

دفترچه محاسبات شامل: نحوه ی محاسبه بارهای باد ، برف ، زلزله ، جرثقیل و … ، کنترل های کمانش موضعی و … ، طراحی ورق های اتصال فلنجی ، طراحی کف ستون ها ، ستون های باد ، پرلین ها ، استرات ها ، کنترل کفایت بادبندهای سقف و در راستای طول سوله ، کنترل واژگونی سوله ، طراحی و کنترل کفایت بولت ها ، طراحی سینه بندها و …. بر اساس مبحث ۱۰ مقررات ملی ساختمان- طرح و اجرای ساختمان های فولادی و نشریه ۳۲۵- ضوابط طرح و محاسبه ی ساختمان های صنعتی فولادی می باشد.

پس از تهیه ی دفترچه ، مهندس محاسب نقشه های اجرایی را در قالب فایل اتوکد یا نرم افزار تکلا استراکچر به انضمام تمامی جزئیات مورد نیاز تیم ساخت و اجرا تهیه می نماید.

نکاتی در مورد طراحی سوله

در صورتی که زمین ساخت از نظر ابعادی محدود باشد ، استفاده از فونداسیون منفرد با احتساب برون محوری ستون ، نسبت به فونداسیون نواری به دلیل اقتصادی تر بودن توصیه می شود.
پیشنهاد می شود که از روش طراحی تنش مجاز استفاده شود. تجربه نشان می دهد که در مبحث طراحی سوله استفاده از روش حالات حدی اقتصادی نمی باشد.
بدیهی است هرچه شیب بام کمتر شود سطح بارگیر آن بیشتر شده در نتیجه سازه سنگین تر خواهد شد.
در صورت جوابگویی ، ستون های تک شیب یکسره نسبت به سایر انواع ستون ها اقتصادی ترند.(این فرضیه ممکن است در بعضی موارد برقرار نباشد.)
با توجه به عرض ورق ۱۵۰ سانتی متر ، توصیه می شود که برای داشتن کمترین پرت ورق ، از عرض بال های ۱۵ ، ۱۶٫۶۶ ، ۱۸٫۷۵ ، ۲۰ ، ۲۱٫۵ ، ۲۵ و ۳۰ سانتی متر در طراحی استفاده شود.
در صورتیکه جابجایی سوله در کنج سوله جوابگو نباشد باید ارتفاع جان مقطع ستون یا رفتر یا هر دو در محل چشمه اتصال بیشتر شود.
در صورتیکه جابجایی سوله در تاج تحت اثر بار برف بیش از حد مجاز باشد ، جهت اضافه کردن ارتفاع مقطع رفتر در محل تاج ، می توان از ماهیچه ی تاج استفاده کرد و در محل تاج مقطع را غیر منشوری درنظر گرفت.
در صورتیکه جابجایی سوله در تراز جرثقیل بیش از حد مجاز باشد ، می توان ارتفاع جان ستون در تراز جرثقیل را افزایش داد.
هنگامی که آپلیفت (بالا کشندگی) فونداسیون جوابگو نباشد ، در صورتی که دور تا دور سوله آجرچینی شود ، می توان به جای آجرکاری با آجر مجوف و ملات ماسه سیمان با جرم واحد حجم ۸۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب ، از آجرکاری با آجر سفال و ملات ماسه سیمان با جرم واحد حجم ۲۱۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب استفاده کرد. (به شرطی که سوراخ ها با ملات پر شوند.)
در صورت وجود جرثقیل یا طبقه در سوله ، به دلیل احتمال غلبه زلزله در ترکیبات بار ، توصیه می شود در راستای طول از بابندهای دوبل نبشی یا دوبل ناودانی استفاده شود و از استفاده میلگرد در این نوع سوله ها خودداری گردد.

مراحل اخذ پروانه ساخت و پایان کار:

۱- تهیه سایت پلان: توسط طراح یا خود مالک با مقیاس دقیق ترسیم می‌شود و ترجیحاً در برگه A3 پرینت می‌گردد. در نقشه سایت پلان علاوه بر ابعاد اطراف زمین و حریم‌های آتش‌نشانی، محل درب ورودی و موقعیت املاک مجاور و خیابان‌های اطراف و جهت شمال و مقیاس نقشه بایستی موقعیت، کاربری و متراژ، ابعاد و فواصل کلیه مستحدثات زمین که مالک به‌عنوان طرح فعلی یا طرح توسعه در نظر دارد، مشخص می گردد. ازجمله: سالن‌های تولید، ساختمان‌های اداری یا کارگری، انبار محصولات یا مواد اولیه دپوها یا تجهیزات و مجتمع‌های روباز، نگهبانی، باسکول، فضای سبز، پارکینگ، محل بارانداز، کنسول ساختمان‌ها، پست برق، تصفیه‌خانه یا سپتیک تانک، مخازن زیرزمینی یا هوایی و جرثقیل‌های روباز.

۲- تائید سایت پلان: پس از تحویل به امور فنی شرکت شهرک‌های صنعتی (ساختمان شماره ۱ باجه ۶) در صورت تائید توسط کارشناس مربوطه مهر و امضا می‌گردد و به همراه دو نامه خطاب به سازمان نظام‌مهندسی به مالک بازگردانده می‌شود.
۳- تحویل نامه‌ها: مالک باید بعد از گرفتن حداقل ۴ سری کپی، نامه‌ها را به همراه سایت پلان به دبیرخانه سازمان نظام‌مهندسی واقع در بزرگراه شهید چمران ابتدای خیابان اشراق تحویل داده و شماره اخذ شده را نزد خود نگه دارد. همچنین مالک باید با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر به واحد اشتغال سازمان نظام‌مهندسی مراجعه و نامه‌ها را ممهور به مهر ۱۳۵ کند.
۴- طراحی سازه: مالک به همراه سایت پلان تائید شده و نامه‌های مهرشده به دفتر مهندسی انتخابی خود مراجعه می‌کند و اسناد را به آنجا تحویل می‌دهد. توضیحات مکمل در مورد نوع تولید و مشخصات سالن‌هایی که نیاز دارد ازجمله جنس مصالح، فواصل ستون‌ها، ارتفاع سقف‌ها، تناژ جرثقیل‌ها و احتمالاً مسیر خط تولید یا درهای ورود و خروج، شیوه تهویه و تأمین نور سالن‌ها و… با طراحان مطرح می‌شود. طراح سازه اقدام به طراحی سازه‌های مختلف بتنی یا سوله و …، شامل اسکلت، فونداسیون، پوشش و … تهیه می‌کند.
۵- کنترل نقشه‌ها: این مرحله معمولاً توسط خود واحد طراحی انجام می‌گیرد. به‌این‌ترتیب که پس از مهر کردن نقشه‌ها و سایر برگه‌های لازم توسط مهندس محاسب پروژه، نقشه‌ها و سی دی فایل محاسباتی و دفترچه محاسبات و… به یکی از دفاتر کنترل سازه‌های صنعتی که از سازمان مجوز دارند ارسال و توسط کنترلر بررسی می‌گردد. در صورت عدم نقص فنی نقشه‌ها تائید و پاکت و به دفتر طراحی عودت می‌گردد.
۶- امضای قرارداد طراحی و نظارت: مالک و مهندس محاسب پس از تسویه‌حساب مالی، به سازمان مراجعه و پاکت را به واحد ایستایی سازمان می‌برند و نقشه‌ها پس از پرداخت هزینه کنترل سازه به سازمان، ممهور به مهر ایستایی می‌گردد. سپس به واحد ظرفیت اشتغال به کار مهندسان رفته و قرارداد طراحی را در سه نسخه باهم و با نظارت سازمان امضا می‌کنند. همچنین در همان روز می‌توان پس از تعیین مهندس ناظر توسط مالک یا طراح یا سازمان، قرارداد نظارت را نیز با مهندس ناظر امضا نمود. البته بایستی هزینه نظارت طبق تعرفه سالانه نقداً به‌حساب سازمان نظام‌مهندسی واریز گردد.
۷- اخذ پروانه ساخت: مالک سه نسخه قرارداد امضاشده در سازمان را به شرکت شهرک‌های صنعتی برده و پس از امضا و مهر توسط شرکت شهرک‌ها دو نسخه را پس می‌گیرد که بایستی یکی را به سازمان نظام‌مهندسی برگرداند و یکی را به مهندس محاسب و ناظر تحویل دهد. در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت مجوز احداث بدون هیچ هزینه‌ای از سوی شرکت شهرک‌ها صادر می‌گردد. اعتبار مجوز احداث برای زیربنای زیر ۲۰۰۰ متر، یک سال است.
۸- شروع به اجرا: مالک قبل از شروع به اجرا، شروع عملیات را بایستی کتباً به ناظر گزارش دهد. مهندس ناظر بایستی راهنمایی‌های لازم جهت ساخت و انتخاب مجری به مالک بدهد و به‌موقع جهت بازدید از پروژه حاضر شود. مالک قبل از شروع بایستی به واحد کنترل نظارت سازمان نظام مهندسی مراجعه نماید و پرونده نظارت تشکیل دهد. نظارت در سه مرحله فونداسیون، ساخت و نصب در مورد سوله‌ها فرم‌های مربوط به خود را دارد. هرچند معمولاً مراحل بازدید ناظر از پروژه چندین بار بیشتر از سه مرحله خواهد شد. پس از تائید هر مرحله توسط مهندس ناظر در فرم‌های مربوطه مالک بایستی جهت بازدید ناظرین عالی سازمان به واحد نظارت سازمان نیز مراجعه کند و نوبت بازدید بگیرد. ضمناً بایستی از عملیات بتنی، آزمایش بتن و از عملیات فلزی، آزمایش جوش با هزینه مالک گرفته شود. در صورت تخلف مالک یا مجری از طرح‌های تائید شده و ساخت کمتر از متراژ نقشه یا اضافه متراژ یا عدم رعایت استانداردهای اجرایی و فنی و ایمنی و… مهندس ناظر می‌تواند گزارش تخلف را به سازمان و شرکت شهرک‌ها بدهد و حتی عملیات را متوقف کند؛ و یا پایان کار را تائید نکند. لذا هرگونه تغییری یا ابهامی باید با هماهنگی مهندس محاسب و ناظر صورت گیرد.
۹- پایان کار: پس از اتمام پروژه سوله‌ها و ساختمان‌های اداری و تائید توسط مهندس ناظر و سازمان نظام‌مهندسی در فرم پایان کار مالک با این فرم به شرکت شهرک‌ها مراجعه نموده و مجوز تولید برای او صادر خواهد شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

? مقاوم سازی :

۲-۱) تخریب :

تخریب محل های لازم جهت اجرای دتایل های طرح تقویت مطابق نقشه های ابلاغی و مصوب با هماهنگی دستگاه نظارت. محل تخریب ها قبل از شروع کار بطور دقیق علامت گذاری شود.
استفاده از ابزارآلات تخریب همانند دستگاه هیلتی و سنگ فرز و برس سیمی و کاتور پمپ باد و… الزامی است و پیمانکار می بایستی از تخریب به روش سنتی و دستی خودداری نماید.
استفاده از نیروی کار ماهر جهت تخریب الزامی است.
پیمانکار موظف است که از آسیب رساندن به محوطه ، درب ورودی و درب محوطه به هنگام تخلیه مصالح خودداری نماید و درصورت آسیب رساندن به آنها هزینه بازسازی به عهده پیمانکار است.
تخریب آسفالت و ایزوگام بام نبایستی با چکش بادی و یا کلنگ و تیشه صورت گیرد. بلکه جهت تخریب از دستگاه کاتر استفاده شود .
پیمانکار موظف است کلیه مصالح حاصل از تخریب را در محل هایی که دستگاه نظارت مشخص می نماید دسته بندی و تخلیه نماید و نخاله ناشی از تخریب با مجوز دستگاه نظارت از کارگاه خارج و صورتجلسه شود.
مصالح حاصل از تخریب که ارزش بازیافت را داشته باشند در تملک آموزش و پرورش بوده و پیمانکار حقی برای فروش و یا خارج نمودن آنها از کارگاه را ندارد و می بایستی طی صورتجلسه ای تحویل نماینده آموزش و پرورش نماید.
در حین تخریب رعایت موارد ایمنی مطابق مبحث۱۲ مقررات ملی الزامی است.
انجام عملیات تخریب پس از حصول اطمینان کافی پایداری سازه و با مجوز دستگاه نظارت صورت گیرد.

۲-۲) بتن پاشی (شاتکریت) :

تمیزکاری و زدودن گچ و خاک باقی مانده روی دیوارها و بندها پس از عملیات تخریب با برس زن برقی الزامی است.
شستن محل های تخریب پس از برس زنی قبل از مش گذاری با دستگاه جت آب الزامی است.
پیش بینی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از پخش شدن مصالح شات به اطراف و پوشاندن روی تجهیزات و سطوح حساس الزامی است.
استفاده از دستگاه بتن پاش (دستگاه شاتکریت) مورد تأیید اداره کل نوسازی مدارس الزامی است و اجرای عملیات شات پاشی با دست و یا دستگاه های دست ساز بدلیل بر هم زدن دانه بندی ممنوع می باشد.
درصورت وجود کلاف قائم فلزی در نقشه ها نوار لرزه ای از جنس شاتکریت به عرض ۵۰ سانتی متر جایگزین آن می شود.
قبل از اجرای عملیات شاتکریت بایستی کرم بندی صورت گیرد و سپس شات پاشی اجرا شود و پس از اتمام عملیات شات پاشی بایستی بایستی بدنه شمشه کش و کاملاً شاقولی شود. لازم به توضیح است هرگونه اضافه ضخامت ناشی از اجرای غیراصولی و ناشاقولی شاتکریت به عهده پیمانکار است و حداقل ضخامت شاتکریت با رعایت کاور ۵/۲ سانتی متری ۷ سانتی متر می باشد.
پیمانکار موظف است کلیه مقدمات لازم جهت عمل آوری بتن شاتکریت پس از اجرای آن را بعمل آورد.
ابعاد دانه بندی ۸-۰ می باشد با مصالح استاندارد و مورد تأیید آزمایشگاه مکانیک خاک.
عیار مصرفی بتن شاتکریت ۳۵۰ کیلوگرم در هر مترمکعب.
مقاومت ۲۸ روزه نمونه مکعبی حداقل ۲۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد. نحوه نمونه گیری مطابق دستورالعمل بتن شاتکریت و در حضور ناظر صورت می گیرد.
استفاده از سیمان پاکتی استاندارد و مورد تأیید اداره کل الزامی است. پیمانکار موظف است که از مصرف سیمان های فله ای و دست پر اجتناب نماید.
جهت جلوگیری از ترک خوردگی و کاهش پرت مصالح استفاده از الیاف پروپیلن به ازای هر مترمکعب بتن یک کیلوگرم الزامی است.
آب مصرفی مطابق مقررات ملی (مبحث ۹) .
استفاده از فاصله نگهدار پلاستیکی (اسپیسر) جهت رعایت کاور در شاتکریت الزامی است.
پیمانکار موظف است جهت اجرای بتن شاتکریت دستورالعمل بتن شاتکریت که ضمیمه پیمان می باشد را رعایت نماید.
حداکثر اسلامپ بتن شاتکریت ۸ سانتی متر می باشد.
استفاده از شبکه جوش آماده در عملیات شاتکریت توصیه می شود.
عبور لوله و تأسیسات از ضخامت بتن شاتکریت یا قطع شبکه میلگرد ممنوع است.
وصله میلگردهای شبکه شاتکریت دقیقاً مطابق نقشه های اجرایی انجام گردد. عموماً برای وصله شبکه میلگرد از اتصالات جوشی استفاده می شود. در این حالت به منظور جلوگیری از صدمه دیدن میلگردها از جوش منقطع با شدت آمپر پائین استفاده شود.
زنجاب نمودن دیوارها قبل از شروع عملیات شات پاشی الزامی است.
حداقل فشار لازم جهت پاشش بتن ۳ اتمسفر می باشد و فاصله نازل از سطح پاشش بتن با توجه به خروجی بتن متفاوت می باشد. این فاصله باید بگونه ای تنظیم شود که کمترین برگشت مصالح در حین اجرای عملیات را داشته باشد.
جهت جلوگیری از تشکیل حفرات خالی در پشت آرماتورها هنگام پوشش آرماتورها توسط شاتکریت ، نازل را در نزدیکی آرماتورها با زاویه بسیار کم نسبت به دو محور قرار گیرد.
بتن پاشیده باید از پایایی لازم برخوردار بوده و الزامات ویژه شرایط محیطی را برآورده نماید.
استفاده مجدد از مصالح برگشتی یا Rebound مجاز نمی باشد. بدلیل به هم خوردگی دانه بندی و پوشش دانه ها با سیمان.
حداقل یک نمونه برداری از هر ۱۵۰ مترمربع دیوار لازم است. تعداد کل نمونه برداری از سازه نباید کمتر از ۸ نمونه باشد.

۲-۳) چسب مصرفی و سوراخکاری :

استفاده از چسب اپوکسی دو جزئی جهت کاشت میلگردهای اتصال (کف و سقف) با گیرایی متوسط در بتن و استفاده از گروت جهت کاشت میلگردهای دوخت در دیوارهای آجری الزامی است (نوع آن به تأیید اداره کل برسد).
قبل از کاشت میلگرد بایستی عمق سوراخ ، اطمینان از تمیز بودن و بادگیری سوراخ ها و تمیزکاری آنها توسط دستگاه نظارت کنترل و تأییدیه لازم اخذ شود.
تزریق چسب با دستگاه الزامی است.
هر نوع خم کاری میلگردها می بایست قبل از کاشت این میلگردها انجام شود.
عمل آوری و انتظار به مدت کافی برای حصول مقاومت مورد نیاز.
کاشت میلگردهای دوخت به دیوار آجری حتماً بعد از اجرای شبکه آرماتور انجام شود.
قطر سوراخ جهت میلگرد کاشت حداقل ۳ میلی متر از قطر میلگرد کاشت بیشتر باشد.

۲-۴) تسمه کشی زیر سقف :

درصورت وجود تسمه کشی زیر سقف در نقشه ها موارد ذیل رعایت شود:

اجرای ضدزنگ روی تسمه ها قبل از اجرا.
استفاده از روش پیش گرمایش قبل از استفاده از تسمه ها به نحوی که تسمه های مورد استفاده کاملا صاف و بدون انحنا و شکم دادگی باشند.
جوشکاری اتصالات تسمه کشی مطابق طرح و جزئیات نقشه های اجرایی باشد.
تسمه ها بایستی یکپارچه بوده و از وصله کردن آنها خودداری شود.
پوشانیدن تسمه ها با توری سیمی و سپس ترمیم نازک کاری صورت گیرد.
حتی المقدور فقط محل اجرای تسمه ها تخریب شود.

۲-۵) کامپوزیت نمودن سقف های طاق ضربی :

درصورت وجود طرح کامپوزیت در نقشه ها موارد ذیل رعایت شود:

تخریب عایقکاری و شیب بندی سقف با دستگاه کاتر (دقت شود سقف طاق ضربی تخریب نمی شود و بعنوان قالب مورد استفاده قرار می گیرد).
تمیزکاری سقف قبل از اجرای کامپوزیت سقف.
نصب برش گیر مطابق نقشه های ابلاغی.
اجرای پلاستیک سفید و ضخیم روی سقف قبل از اجرای مش.
اجرای شبکه میلگرد مطابق جزئیات ابلاغی.
پرکردن انحنا و فاصله بیشتر از مقدار در نظر گرفته شده جهت دال بتنی با بتن سبک با پوکه معدنی.
پیش بینی لازم جهت عبور کانال ها و لوله های تاسیسات.
بتن ریزی دال و عمل آوری آن.

۲-۶) کارهای فولادی سنگین :

تمامی اجزای فولادی می بایستی قبل از اجرا ضدزنگ زده شوند
سوراخکاری ورق ها و نبشی ها می بایست با دریل انجام شود و از سوراخکاری با شعله پرهیز شود
کلیه ورق ها و نبشی های مورد استفاده در کلافهای فولادی باید بدون هرگونه انحنا و تابیدگی و درتماس کامل با سازه باشند. بدین منظور زیر کلیه تسمه ها ونبشی ها و لقمه های فلزی مورد استفاده می بایستی با پلاستر سیمانی پر شوند.
هیچ یک از کلاف ها و اجزاء فولادی نبایستی در تماس مستقیم با گچ باشند. بدین منظور قبل از شروع سفیدکاری بایستی برداشته شود یا با توری گالوانیزه و پلاستر سیمان پوشانده شوند.
کلیه کارهای جوشکاری می باید بوسیله موتور جوش رکتیفایر و توسط افراد دارای صلاحیت فنی صورت گیرد.
نوع و مشخصات مهره و واشر یا بولت های بازشونده مورد استفاده بایستی به تایید دستگاه نظارت برسد.
کلیه مهره ها بایستی کاملا سفت شوند و پیش بینی های لازم درخصوص جلوگیری از شل شدن یا بازشدن آنها خصوصا اگر بصورت نمایان باشند، صورت گیرد (استفاده از خال جوش بعد از اتمام عملیات نصب بصورت کامل پیشنهاد می شود)
بیرون زدگی بولت ها از مهره طبق نقشه و مشخصات فنی می باشد. درصورت عدم تعیین آن، این مقدار حداقل به اندازه ضخامت مهره می باشد.
نوع الکترود مصرفی جهت عملیات جوشکاری و سایز و نحوه جوشکاری با هماهنگی دستگاه نظارت صورت گیرد.

۲-۷) قالب بندی :

استفاده از قالب بندی فلزی با قالب های بدون اعوجاج و تابیدگی الزامی است.
قالب ها قبل از نصب با روغن مناسب چرب شود.

۲-۸) بتن ریزی :

مقاومت فشاری نمونه استوانه ای ۲۸ روزه بتن ریزی ها ۳۰۰ کیلوگرم بر سانتی مترمربع می باشد. (به استثناء بتن شات)
نوع شن و ماسه و سیمان مصرفی بایستی به تأیید آزمایشگاه مکانیک خاک اداره کل برسد.
پیمانکار موظف است قبل از بتن ریزی برای نمونه برداری از بتن با آزمایشگاه مکانیک خاک اداره کل هماهنگی لازم را بعمل آورد.
سیمان مصرفی ، سیمان پرتلند معمولی می باشد. درصورت سولفاته بودن خاک با هماهنگی آزمایشگاه از سیمان تیپ II و یا IV در فنداسیون یا بتن های مدفون استفاده شود.
استفاده از ویبراتور در هنگام بتن ریزی الزامی است.
عمل آوری از بتن بایستی حداقل به مدت ۷ روز صورت گیرد.
رعایت کلیه مشخصات فنی بتن براساس مبحث۹ مقررات ملی الزامی است.

۲-۹) ایجاد درز انقطاع در سازه :

درصورتی که ایجاد درز انقطاع در نقشه های مقاوم سازی پیش بینی شده باشد پس از اطمینان از پایداری سازه نسبت به تخریب های لازم اقدام شود.
ایجاد درز با دستگاه کاتر با عرض لازم صورت گیرد.
درز انبساط بایستی با پلاستوفوم (یونولیت) پر شود.
دتایل های اجرایی درز انقطاع از دفتر فنی اخذ شود.

? بهسازی :

درصورت وجود پنجره های معمولی کلیه پنجره ها بایستی مجدداً از نوع UPVC دوجداره با رنگ سفید و پروفیل مورد تأیید اداره کل نوسازی مدارس (پروفیل بوتیا صنعت کرمان) اجرا شود.
اسپیسر مورد استفاده در پنجره ها بایستی مورد تأیید اداره کل نوسازی مدارس باشد.
شیشه دو جداره مورد استفاده بایستی به روش صنعتی تولید شده و دارای استاندارد باشد.
در مدارس روستایی کف راهرو وکلاسهااز نوع موزاییک طرح گرانیتی به ابعاد ۴۰X40 وکف قسمت اداری سرامیک پرسلانی ۴۰X40 مرد تایید اداره کل استفاده شود.
در مدارس شهری کف را هروهاوفضاهای اداری با سنگ گرانیت زاهدان ویا سنگ مورد تایید اداره کل به ابعاد ۴۰X40وکف کلاسها موزاییک طرح گرانیتی به ابعاد ۴۰X40اجرا شود.
اجرای عملیات گچ و خاک روی شاتکریت بایستی کاملاً شمشه کش و با حداقل ضخامت ۵/۲ سانتیمتر اجرا شود. لازم به توضیح است هرگونه اضافه ضخامت ناشی از اجرای غیراصولی به عهده پیمانکار است.
اجرای سفیدکاری روی گچ و خاک.
نقاشی بدنه ها از نوع مولتی کالر پایه روغنی و نحوه پرداخت آن روی دیوارهایی که عملیات شاتکریت اجرا شده و یا دیوارهایی که نیاز به زیرسازی دارند بصورت کامل و در بقیه دیوارها که نیاز به زیرسازی ندارند ۵۰ درصد آیتم پرداخت خواهد شد. (زیرسازی مطابق توضیحات فهرست بهاء می باشد)
رنگ آمیزی سقف بصورت نیم پلاستیک سفید می باشد.
اصلاح و ترمیم آسفالت یا پیاده روی موجود در اطراف ساختمان با هماهنگی دستگاه نظارت.
رعایت ایمنی در کلیه مراحل از تخریب تا پایان کار مطابق مبحث۱۲ مقررات ملی الزامی است.
تهیه عکس و فیلم از کلیه مراحل مقاوم سازی و بهسازی الزامی است (ارائه ۴۰۰ عدد عکس و۲ ساعت فیلمبرداری با کیفیت مطلوب)
کارگاه پس از انجام عملیات اجرایی و برچیدن کارگاه باید به صورت کامل تمیزکاری و نظافت گردد.

پیمانکار موظف است از محل پروژه بازدید و آیتم های تکمیل شده و باقیمانده را مشاهده و نسبت به ارائه پیشنهاد قیمت تا مرحله پایانی اقدام نماید. بدیهی است هیچگونه اضافه کاری بابت نواقص احتمالی موجود و کارهای باقیمانده که در مشخصات خصوصی منظور نشده پرداخت نخواهد شد. ولی چنانچه دستورکاری مازاد بر نقشه و مشخصات و وضع موجود ابلاغ شود مشمول اعمال کسر کار و اضافه کار خواهد شد. ( این توضیح مقدم بر مشخصات خصوصی می باشد)

 

 

مدیریت : آقای مجید دولتی

 

 

 

 

 

ساخت سوله , هزینه ساخت سوله دو طبقه , قیمت ساخت سوله , ساخت سوله با کمترین هزینه , مشاور ساخت سوله , هزینه ساخت سوله مرغداری , هزینه ساخت سوله برای تالار , فرمول محاسبه وزن سوله , شرکت پیمانکاری , اجرای سوله , احداث اسکلت ساختمان , اسکلت بتنی , اسکلت فلزی , اسکلت فلزی , اسکلت فلزی جوشی , اسکلت فلزی در تهران , اسکلت فلزی پیچ و مهره ,  جوشکاری , خدمات سوله سازی , ساخت سازه , سازه بتنی , سازه فلزی , سازه فلزی در کرج , سازه های فلزی , سازه های فولادی , سالن ورزشی , سرعت سوله ,  سوله سازی , سوله سازی از پی تا کلید , سوله سازی در تهران , سوله سازی در کرج , صرفه جویی , طراحی سوله , هزینه ساخت سوله ۱۰۰ متری , هزینه ساخت سوله ۱۰۰۰ متری , هزینه ساخت سوله ۲۰۰ متری , هزینه ساخت سوله ۲۰۰۰ متری , هزینه ساخت سوله ۳۰۰ متری , هزینه ساخت سوله ۳۰۰۰ متری , هزینه ساخت سوله ۵۰۰ متری , هزینه ساخت سوله ۵۰۰۰ متری , پل پیاده رو , کنترول کیفیت یکنواختی ,