صنایع غذایی خشنود 

تولید انواع کیک و کلوچه خشنود

صنایع غذایی:

⭕صنعت غذایی (به انگلیسی: food industry) یک شبکه پیچیده و جهانی از مشاغل گوناگون است که بیشتر مواد غذایی مصرفی مردم جهان را تأمین می‌کند. عبارت «صنایع غذایی» مجموعه‌ای از فعالیت‌های صنعتی را شامل می‌شود که در تولید، پخش، تبدیل، تهیه، نگهداری، ترابری، صدور گواهینامه، فرآوری و بسته‌بندی مواد غذایی فعالیت دارند. 

صنایع غذایی چیست؟

⭕صنایع غذایی یکی از بزرگترین صنایع در جهان است. منطقی است که چنین باشد، زیرا همه ما به غذا روزانه نیاز داریم. اما این صنعت به یکی از بزرگترین مشکلات ما نیز تبدیل شده است. تولیدکنندگان فشار زیادی را بر کمیت خود شروع کرده اند، در حالی که کیفیت محصولات تولیدی خود را نادیده می گیرند. خوشبختانه شرکت هایی وجود دارند که به سلامتی مصرف کنندگان خود اهمیت می دهند.

میزان تولید محصول:

⭕میزان تولید محصول غذایی جهان در حال افزایش است. بیشتر این افزایش را می توان ناشی از افزایش تقاضا برای مواد غذایی و نوشیدنی فرآوری شده، به ویژه در کشورهای در حال توسعه دانست که هنوز بازار اشباع نشده است.این افزایش در تولید محصولات غذایی و آشامیدنی، به دلیل تشدید رقابت، منجر به افزایش اشتغال نشده و منجر به کاهش اشتغال در بسیاری از صنایع غذایی، به ویژه در کشورهای صنعتی شده است.

استخراج:

⭕خرد کردن، کوبیدن و آسیاب کردن معمولاً کارهای مقدماتی است. به عنوان مثال، خرد کردن دانه های کاکائو و برش زدن چغندرقند.از گرما می توان به طور مستقیم به عنوان وسیله آماده سازی با استخراج استفاده کرد، مانند کباب کردن (به عنوان مثال کاکائو، قهوه و کاسنی).با ترکیب و مخلوط کردن میوه خرد شده با حلال هایی که بعداً با فیلتر و گرم شدن دوباره از بین می روند، می توان روغن ها را به همان اندازه استخراج کرد. جداسازی محصولات مایع با سانتریفیوژ (توربین در پالایشگاه قند) یا فیلتر با فشار دادن فیلتر در کارخانه های تولید روغن و چربی انجام می شود.

با مدیریت :صحبتی

 

 

 

 

صنایع غذایی در تهران ,  تولید کیک ,  تولید کلوچه ,  تولید محصولات غذایی ,  محصولات غذایی در تهران  , صنایع غذایی در تهران  , تولید محصولات غذایی ,