طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی ساختمان لوکس ویلایی ستاوند در اراک

?شرکت مهندسی معماری ستاوند?

?طراحی و اجرای نما و دکوراسیون داخلی?

?مرمت و بازسازی?

⚡️مشاوره،طراحی و اجرا:
⚡️ساختمان های لوکس و ویلایی – نماهای کلاسیک و مدرن 
⚡️دکوراسیون داخلی،بام سبز،محوطه سازی 
⚡️مدیریت پروژه و هزینه،مرمت و بازسازی،مشارکت در ساخت 
?تفاوت نمای مدرن و کلاسیک 

?تفاوت نمای مدرن و کلاسیک علاوه‌بر ظاهر از لحاظ کیفیتی نیز متفاوت است. این روزها برای اجرای نمای مدرن محصولات منحصر بفرد و چند منظوره‌ای همچون پروفیل چوب پلاستیک تولید شده است.

?این متریال کاربری‌های متنوع داشته ضمنا مختص فضای باز طراحی و تولید شده است. از دیگر مزیای آن می‌توان به استفاده همزمان در کنار دیگر محصولات اشاره نمود. بنابراین اگر بخواهید از محصولات نوینی همچون چوب پلاست در اجرای نما استفاده کنید، قطعا تفاوت‌های آشکاری در نمای مدرن و کلاسیک مشاهده خواهید کرد.

?سازگاری با محیط زیست تفاوت اصلی نمای مدرن و کلاسیک 

?نما مدرن همچنین به شدت بر تعامل بین انسان و محیط در یک فضای معین متمرکز است. معماری پایدار این روزها یکی از رویکردهای طراحان و معماران با کاربرد متریال‌هایی همچون پروفیل چوب پلاست است. یکی دیگر از جنبه‌های معماری مدرن ورودی‌های بزرگ هوا و نور است. سبک‌های مدرن معماری دارای پنجره‌های بزرگ، امکان نمایش پانوراما و نور طبیعی محیط هستند.

?اگرچه با توجه به محرمانه بودن، ترکیب این سبک‌های مدرن می‌تواند کمی پیچیده باشد. اما با طراحی‌های مدرن که امروزه رواج دارد، صاحبان خانه می‌توانند یک نمای سه بعدی قبل از اجرا داشته باشند. این امر به آنها امکان می‌دهد تا بتوانند تغییرات دلخواه بر روی نما را اعمال کنند.

?یک تصور غلط رایج در بین مردم این است که معماری مدرن سرد است. منظور آنها از این امر این است که تمام خطوط مستقیم، اشکال ساده و عناصر هندسی در طراحی‌های معماری مدرن به آنها نمای بالینی و احساس می‌دهد. تعداد زیادی از طراحی‌های مدرن شامل اجزایی مانند: چوب و سنگ است که به عنوان متریال‌های گرم و جذاب قلمداد می‌شوند.

?بام سبز چیست؟

?بام سبز بامی است که تمامی یا قسمتی از آن با پوشش گیاهی، درختان و کف سازی پوشانیده میشود . انتخاب انواع پوشش گیاهی وابسته به شرایط اقلیمی، میزان سایه اندازی و کیفیت آب منطقه می باشد تا بتوان در تمامی فصول سال پوشش گیاهی را حفظ کرد.

?بام سبز راه ایدآل و جایگزینی مناسب برای لذت بردن از باغبانی و پرورش گل و گیاه در فضای بیرون در تمام فصل های سال است. زمانی که هیچ فضایی در محیط های شهری وجود ندارد . برای بهرمندی از فضای سبز درمحیط جایگزینی مناسبی است.بام سبز به طور کلی به معنای پوششی از گیاهان بر روی پشت بام است که باعث بهبود مصرف انرژی در ساختمان می شود.

?مزایای بام سبز

?تمایل به ساخت ساختمان سبز در طی دهه گذشته به طور قابل‌توجهی افزایش‌یافته است چرا که صاحبان ساختمان و برنامه ریزان جامعه تمایل دارند هزینه‌های انرژی را کاهش داده و اثرات زیست‌محیطی عملیات‌های ساخت‌وساز را جبران کنند. ​

?یکی از مهم‌ترین مولفه‌های فرآیند ساختمان سبز، نصب زیرساخت بام سبز است. ​به طور کلی، بام‌ها نقش مهمی در استفاده از انرژی ساختمان ایفا می‌کنند.در حالی که سقف‌های دارای شیب‌ تند در انعکاس گرمای خورشیدی کارآمدترند، سقف‌ها یا پشت‌بام‌های مسطح ، یک چالش مهم برای افزایش بازتابندگی خورشیدی برای بهینه‌سازی عملکرد انرژی ارایه می‌دهند.

?با توجه به استاندارد طراحی انرژی و محیط ‌زیست (LEED)، یکی از استراتژی‌ها برای بهینه‌سازی انرژی برای بام‌ها، به ویژه آن‌هایی که مسطح هستند، اضافه کردن فضای سبز است. ​

?اگرچه بام های سبز یک جنبه نسبتا جدید در فرآیند ساخت و ساز مدرن هستند، اما شهرت آن به عنوان یک تکنیک ساخت‌وساز مدت‌ها ثبت شده‌است.در واقع، در قرن بیستم، پشت‌بام‌های سبز به عنوان یک عمل ساخت بومی در نظر گرفته می‌شد و برای پروژه‌های ساخت‌وساز مدرن مناسب نبود.

?با این حال، همانطور که رشد پراکنده شهری همراه با کاهش فضاهای سبز شهری افزایش یافت، سقف‌های سبز در ابتدا در سویس و آلمان محبوبیت پیدا کردند.با این حال، تا همین اواخر نبود که سقف‌های سبز نقش فزاینده‌ای در فعالیت‌های ساخت‌وساز سبز در سراسر جهان داشته‌اند، و به ویژه در مورد آمریکا، پشت‌بام‌های سبز تا حد زیادی در بخشی از استاندارد LEED محبوبیت پیدا کرده‌است. 

 

به مدیریت:یاسمن مجیدی

 

طراحی بام سبز در اراک , دکوراسیون داخلی در اراک , ساختمان لوکس , ساختمان ویلایی , نمای کلاسیک در اراک , نمای مدرن در اراک , محوطه سازی در اراک , بام سبز در اراک , مدیریت پروژه , مدیریت هزینه , شرکت مهندسی معماری ستاوند , مجموعه معماری ستاوند , مرمت و بازسازی ساختمان در اراک ,