طراحی و اجرای محوطه سازی،پاسیو،نورپردازی محوطه پورفاضل در تهران،دماوند و لواسانات کرج

?طراحی،نظارت و اجرای فضای سبز،روف گاردن و محوطه سازی 
?طراحی ،نظارت و اجرای پاسیو،تراس،نورپردازی محوطه و نگهداری فضای سبز در تهران و سراسر کشور 
?محوطه سازی چیست؟

?محوطه سازی در اصل خود یک بخش از معماری و طراحی است که عمدتاً تحت عنوان معماری منظر شناخته می‌شود اما اگر بخواهیم بحث را ساده کنیم محوطه سازی شامل استفاده از عناصر مختلف در یک محیط خاص برای شکل‌دهی به آن بر اساس طرح‌هایی از پیش مشخص شده است.

?استفاده از این عناصر باید که طبق اصول و قوانین خاصی صورت گیرد تا بتوان به نتیجه‌ای مطلوب رسید. در مورد عناصر مورد استفاده باید اضافه کنیم که این‌ها می‌توانند هر چیزی باشند. از انواع گل و گیاه بگیرید تا یک حوضچه کوچک در دل حیاط یک ویلا، همگی را می‌توان در محوطه سازی به کار برد.

?روف گاردن Roof Garden چیست؟

?روف گاردن Roof garden یا فضای سبز روی پشت بام در کل به مکانی گفته میشود که فضای سبز بر روی سقف (چه پشت بام، چه حیاط و …) اجرا شده باشد و بستر کشت گیاه، در ارتفاعی بالاتر از سطح خاک زمین بر روی بستر مصنوعی شکل گرفته باشد؛ مانند کف لابی ساختمان که سقف پارکینگ را تشکیل میدهد، یا کف حیاطی که بر روی پارکینگ شکل گرفته و امکان کاشت گیاه بر روی خاک طبیعی زمین محیا نباشد.

?روف گاردن میتواند از قراردادن چند گلدان روی پشت بام آغاز و به اجرای باغ و فضاهای سبزی همچون پارک ختم گردد. انتخاب نوع طراحی روف گاردن بستگی به عوامل مختلفی همچون، سازه ساختمان، کاربری، ویژگی های اقلیمی و حتی سلیقه شما دارد! عوامل ذکر شده در روش های گوناگون اجرایی به نام های روف گاردن گسترده، روف گاردن متمرکز و روف گاردن پرتابل و مدولار خلاصه میشوند.

?پاسیو در چه منازلی طراحی می‌شود؟

?هر چند فضای نورگیر ممکن است در هر جایی از خانه مورد نیاز باشد و به بهبود روشنایی طبیعی کمک شایانی کند ولی بیشتر در بخش‌های پشتی خانه‌ها که از پنجره‌ها دور هستند پاسیو و فضای نورگیر تدارک دیده می‌شوند.در برخی از منازل، بخش پشتی خانه را به نورگیر اختصاص می‌دهند و ممکن است فضایی برای پرورش گیاهان و حتی درخت میوه باشد

?هر چند نیاز به پاسیو برای خانه‌های آپارتمانی بیشتر احساس می‌شود، ولی حتی در یک خانه یک طبقه نیز طراحی پاسیو می‌تواند بسیار مؤثر باشد. این بخش نه تنها سبب می‌شود تا نور کافی به منزل برسد بلکه به طرق مختلف می توان برای زیباسازی خانه از این بخش استفاده کرد.

?معمولاً پاسیو به علت داشتن نور کافی، مکانی مناسب برای پرورش گل و گیاه است و در اکثر خانه‌ها از آن به نام گلخانه نیز یاد می‌شود.در این صورت از نظر تصفیه هوای خانه نیز گامی موثر برداشته است. از این‌رو می‌بینید که پاسیو دارای مزایای زیادی است.

به مدیریت:آقای پورفاضل

 

 

 

 

شماره های تماس:
09123435719
02122455402

http://poorfazeldesign.com/

روف گاردن
????????????
محوطه سازی و فضای سبز
????????????
پاسیو و تراس
????????????
آبنما و برکه
????????????
آلاچیق پرگولا طاق نصرت
????????????
باربیکیو

 

 

 

محوطه سازی در تهران , اجرای پاسیو در تهران , نورپردازی در تهران , نورپردازی محوطه در تهران , روف گاردن پورفاضل , اجرای روف گاردن در تهران ,  طراحی فضای سبز در تهران , فضای سبز , روف گاردن , محوطه سازی , پاسیو , نورپردازی محوطه ,