Address & Contact

Our Address

بناب

Telephone

فروشگاه بذر ایران آذر کلینیک بذر هویج

? کلینیک تخصصی انواع بذر هویج 

? هویج یکی از معروف‌ ترین و پُرمصرف‌ ترین سبزیجات د رسرتاسر جهان است. تقریبا همه‌ کشور ها در غذاهایشان از هویج استفاده می‌کنند.

? هویج یا زردک گیاهی خوراکی و دوساله از خانواده چتریان است. معمولاً به رنگ نارنجی یا سفید، یا مخلوطی از قرمز و سفید است و تازهٔ آن بافتی خشک و ترد دارد.

? هویج یک سبزی ریشه‌ دار یا غده ای خوراکی است که می‌توان آن را خام یا خرد شده یا رنده‌ شده در سالاد خورد. بیشتر در پخت سوپ‌ ها و خورشت ها کاربرد دارد.

? بتاکاروتن، ویتامین آ، در هویج به فراوانی یافت می‌شود و رنگ نارنجی خاص این سبزی نیز به همین خاطر است. به‌ علاوه هویج منبعی غنی از فیبر خوراکی، آنتی‌اکسیدان‌ ها و مواد معدنی به‌ شمار می‌رود. هویج پخته بیشتر از هویج خام آنتی اکسیدان دارد.

? بسیاری از مطالعات از نقش بتاکاروتن در تقویت سیستم ایمنی، مراقبت از پوست، سلامت چشم و مبارزه با رادیکال‌ های آزاد حکایت دارند. رادیکال‌ های آزاد در بروز انواع بیماری‌ های مزمن مانند سرطان و بیماری‌ های قلبی نقش دارند.

? روش کاشت بذر هویج 

یک ظرف بزرگ تهیه کرده و آن را در یک منطقه آفتاب‌گیر در خانه خود قرار دهید. لازم است که بوته‌های هویج میزان زیادی آفتاب دریافت کنند. گودال‌هایی کم عمق در خاک حفر کنید. این گودال‌ها باید حدود ۱ سانتیمتر عمق داشته و حدود ۵ سانتیمتر از هم فاصله داشته باشند.بذر هویج را داخل گودال‌ها قرار دهید. خاک را به آرامی بر روی بذرها بریزید. خاک را فشار ندهید. خاک باید صرفاً روی بذرها را بگیرد

? شرایط نگهداری هویج

? دما: این گیاه در دمای ۱۶ الی ۱۸ درجه رشد مناسبی خواهد داشت.
? خاک: هویج در هر نوع خاکی رشد می‌کند اما خاک با زهکشی مناسب و PH خنثی برای رشد بهتر آن مناسب است ترجیحا از خاک بدون سنگ برای تولید ریشه بهتر استفاده نمائید.
? آبیاری: در زمان رشد باید رطوبت گیاه حفظ شود به همین دلیل قبل از خشک شدن سطح خاک مجدداً بذرها را آبیاری نمائید.
? نور: این سبزی به نور زیادی نیاز ندارد و می‌توانید در محلی که نیم سایه است هم بذرها را بکارید زیرا هویج گیاهی ریشه‌ای است و به نور مستقیم نیاز ندارد.

 

 

عکس بذر هویج , بهترین نوع بذر هویج , قیمت بذر هویج نانتس , بذر هویج زودرس , قیمت بذر هویج نانکو , خواص بذر هویج ,