کارشناسی و نظارت گلخانه مزارع و باغات

?تهیه و توزیع بهترین و معتبرترین برندهای کود و سم در دنیا

?تهیه و توزیع ادوات و تجهیزات گلخانه و فضای باز

?انواع بذرهای گلخانه ای و فضای باز

?مشاوره و کارشناسی گلخانه، مزارع و باغات

?عرضه انواع کود و سم ارگانیک و عوامل بیولوژیک

❇️کود شیمیایی چیست؟

?طبق گزارش سازمان جهانی غذا، کودهای شیمیایی مهمترین عامل افزایش تولید جهانی کشاورزی است. کود های حاوی نیتروژن، فسفر و پتاسیم به عنوان گردانندگان کشاورزی مدرن مورد توجه می باشند. استفاده از آنها در سراسر جهان از زمان آغاز به اصطلاح “انقلاب سبز” افزایش یافته است.
استفاده و استفاده از کودهای نیتروژن و کودهای فسفری در کشاورزی به علت غل و زرق و غرور، منجر به شناخت شناخته شده یونیتی تمام انواع آب های سطحی شده است. استفاده غیر علمی از کودهای نیتروژن و کودهای فسفری در کشاورزی، منجر به شناخته شدن یونیتی تمام انواع آب های سطحی شده است.

?کود باعث افزایش رشد گیاهان می شود. این هدف با دو روش مواجه شده است، مواد سنتی که حاوی مواد مغذی هستند. حالت دوم که بعضی از کود ها عمل می کنند، افزایش اثربخشی خاک با اصلاح نگهداری آب و هوای آن است.

?سه ماده مغذی اصلی عبارتند از:

نیتروژن (N): رشد برگ
فسفر (P): توسعه ریشه ها، گل ها، دانه ها، میوه ها؛
پتاسیم (K): رشد قوی ساقه، حرکت آب در گیاهان، پیشرفت گلدهی و باروری

?سه ماده مغذی ثانویه: کلسیم (کلسیم)، منیزیم (Mg) و گوگرد (S)؛

?مواد مغذی: مس (Cu)، آهن (Fe)، منگنز (Mn)، مولیبدن (Mo)، روی (Zn)، بور (B)، سیلیکون (سی)، کبالت (Co) و وانادیوم (V)

?مواد مغذی مورد نیاز برای زندگی سالم گیاهان بر اساس عناصر طبقه بندی می شوند، اما عناصر به عنوان کود استفاده نمی شوند. در عوض ترکیبات حاوی این عناصر پایه کودها هستند. مواد مغذی کلسیم در مقادیر بالاتری مصرف می شوند و در بافت گیاهی در مقادیری از 0.15 تا 6.0 درصد در ماده خشک (DM) (رطوبت 0٪) موجود است.

?گیاهان از چهار عنصر اصلی ساخته شده اند:

?هیدروژن، اکسیژن، کربن و نیتروژن. کربن، هیدروژن و اکسیژن به طور گسترده به عنوان آب و دی اکسید کربن در دسترس هستند. اگر چه نیتروژن بیشترین اتمسفر را تشکیل می دهد، اما در شکلی است که برای گیاهان قابل دسترس نیست. نیتروژن مهمترین کود است زیرا نیتروژن در پروتئین، DNA و دیگر اجزای (مانند کلروفیل) موجود است. نیتروژن باید برای تغذیه گیاهان در فرم ثابت قرار بگیرد. فقط برخی از باکتریها و گیاهان میزبان آنها (به ویژه حبوبات) می توانند نیتروژن موجود در اتمسفر (N2) را با تبدیل آن به آمونیاک ثابت کند. فسفات مورد نیاز برای تولید DNA و ATP، حامل انرژی اصلی در سلول ها، و همچنین برخی از چربی ها مورد نیاز است.
مواد مغذی میکرونی در مقادیر کمتری مصرف می شوند و در بافت گیاهی، از 15 تا 400 ppm DM یا کمتر از 0.04 درصد DM وجود دارند. این عناصر اغلب در سایت های فعال آنزیم هایی هستند که متابولیسم گیاه را انجام می دهند.

?کود به روش های مختلف طبقه بندی می شود. آنها براساس اینکه آیا آنها مواد مغذی منفرد (مثلا K، P، یا N) را ارائه می دهند، طبقه بندی می شوند، در این صورت آنها به عنوان “کودهای مستقیم” طبقه بندی می شوند. کودهای چند ملیتی “(یا” کودهای پیچیده “) دو یا چند ماده مغذی را به عنوان مثل N و P ارائه می دهند. کود نیز گاهی به عنوان معدنی (موضوع بیشتر این مقاله) در مقایسه با ارگانیک طبقه بندی می شود. کودهای معدنی مواد حاوی کربن را به جز اوره حذف می کند. کودهای آلی معمولا ماده (ماده بازیافت شده) گیاهی یا حیوانی هستند. مواد معدنی به دلیل اینکه استفاده از مواد شیمیایی برای تولید آنها ضروری هستند بعضی اوقات کودهای مصنوعی نیز نامیده می شود.

مدیریت دپارتمان خرید:مهندس اسماعیلی
مدیریت دپارتمان اداری و مالی:مهندس رضامنش
09134323440
09132312682
09120664820
03142222453☎️

http://negin-gharb.com/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فروشگاه توزیع سم و کود , انواع سم و کود و نهاده های کشاورزی , مجموعه نگین غرب اسپادانا در اصفهان , بهترین نوع کود و سم , انواع بذر گلخانه ای , مشاوره و کارشناسی مزارع و باغات , فروشگاه توزیع کود و سم و نهاده های کشاورزی نگین غرب اسپادانا در اصفهان , نحوه عملکرد کود و سم , انواع کود شیمیایی , ابزار و ادوات کشاورزی ,