Address & Contact

Our Address

مرکزی ، محلات ، شهرک اصناف ، خیابان 5 ، فروشگاه تندیس

فروشگاه چوب و ام دی اف تندیس

? فروش ام دی اف ، صفحه کابینت ، هایگلاس ، سه میل
? ملامین نئوپان ، uv ضد آب 

⚜️ ‌ام‌دی‌اف چیست؟

? ‌ام‌دی‌اف یک ماده مرکب چوبی با جرم حجمی بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب ( به طور متوسط 750 کیلوگرم بر متر مکعب) محسوب می‌شود که از مواد مختلفی می‌تواند تهیه گردد. در جهان بیشتر MDF ها بر پایه چوب و از چوب‌های نرم مثل درخت کاج تهیه می‌شوند.

? اساس ترکیب MDF چوب و رزین است که تحت فشار و حرارت قرار گرفته و با افزایش استحکام، مقاومت در برابر آتش و نفوذ ناپذیری، خواص بهتری نسبت به چوب نرم خوا هد داشت. همچنین قابلیت ماشین کاری بالایی نیز دارد که قبل از این تنها چوب‌های سخت قابلیت کارهای مکانیکی و ماشین کاری را دارا بودند. MDF‌ها به طور معمول دارای ضخامتی از ۳ تا ۴۰ میلیمتر می‌باشند.

⚜️ هایگلاس چیست؟

? هایگلاس نوعی ‌ام‌دی‌اف است، با این تفاوت که روکش آن این بار به غیر از ملامینه با یک لایه پلکسی گلاس پوشانده می‌شود. پلکسی گلاس نوعی پلاستیک می‌باشد که ظاهری بسیار شفاف و شبیه شیشه دارد. جنس پلکسی گلاس از نوعی پلی کربنات شفاف است؛ این ماده نسبت به شیشه سبک‌تر و مقاوم‌تر است.

? تخته‌های ‌هایگلاس معمولا دارای یک رو می‌باشند که توسط یک لایه سلفون محافظت شده و نمای طرف دیگر سفید ساده از ملامینه و یا کاغذ است. ابعاد مورد استفاده ‌هایگلاس برای کابینت کاران 122*280 سانتیمتر به ضخامت 16 میلیمتر می‌باشد. در خرید این تخته‌ها باید بسیار دقت داشت تا نوع مرغوب آن را تهیه کرد چرا که اگر روکش UV خوبی نداشته باشند، در هنگام برش شروع به پریدگی لبه‌ها می‌کند. معمولا نوع مرغوب آن دارای پشت ملامینه سفید است و برای هر برگ بسته بندی مجزا در نظر گرفته می‌شود، تا هنگامیکه در پالت بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند آسیب نبیند.

⚜️ ویژگی‌های ‌هایگلاس:

? درخشندگی برجسته‌ترین خصوصیت‌ هایگلاس است و همین مشخصه باعث شده است در بازار محصولات چوبی یک سرو گردن در درجه بالاتری قرار بگیرد؛ زیرا‌ هایگلاس با انعکاس نور و خاصیت شیشه‌ای که دارد چشمان هر بیننده‌ای را می‌نوازد و با ایجاد رنگ‌های براق و زنده محیط آشپزخانه، سالن پذیرایی، اتاق خواب، دفتر کار و هرگونه دکوراسیون داخلی را تبدیل به محیطی زنده و حاکی از جریان زندگی می‌کند. ‌هایگلاس بخاطر داشتن لایه‌ای از UV سطحی هموار، همراه با بافت‌های گوناگون و یا طرح‌هایی از انواع نقش و نگار‌های گل و طبیعت، طرح‌های اسلیمی ، طرح‌های ورساچی ، طرح‌های مدرن و یا طرح چوب‌های جنگلی نیز دارا می‌باشد.

? پس بخاطر تنوع زیاد طرح و بافت می‌تواند مورد حسن انتخاب و محبوبیت مشتریان قرار بگیرد. نظافت‌ هایگلاس نیز بسیار آسان است زیرا UV سطحی صیقلی را ایجاد می‌کند و کافیست با یک دستمال نم‌دار تمام لکه‌ها ، چربی‌ها و خاک را از آن زدود و نیازی به صرف زمان و انرژی اضافه برای نظافت آن نیست.

⚜️ کابینت‌های ‌ام‌دی‌اف برای آشپزخانه:

? ‌ام‌دی‌اف‌ها از ضایعات دور ریختنی چوب‌ها به وجود می‌آیند و به همین دلیل دارای تنوع طرح و رنگ‌های زیادی هستند و همین مساله باعث می‌شود تا این جنس از کابینت‌ها طرفداران زیادی داشته باشد. البته باید گفت که ‌ام‌دی‌اف‌ها توانایی بالایی در هماهنگی با دیگر عناصر و قسمت‌های دکوراسیون خانه دارند و این به نوعی نقطه قوت‌شان محسوب می‌شود. ام‌دی‌اف در برابر حرارت فوق‌العاده مقاوم و عایقی مناسب در برابر صدا است.

⚜️ کابینت‌های‌ هایگلاس:

? این جنس از کابینت‌ها را می‌توان گونه‌ای متفاوت از ‌ام‌دی‌اف‌ها دانست. این نوع از کابینت‌ها بسیار شیک و زیبا هستند، سطح براق آن‌ها می‌تواند چشم هر کسی را به خودش خیره کند و البته تنوع رنگی بالای آن‌ها نیز از ویژگی‌هایی است که باید به آن اضافه کرد. سهولت در تمیزکاری نیز از دیگر مواردی است که باعث می‌شود این کابینت‌ها خواهان زیادی داشته باشد.

⚜️ ویژگی ورق‌های ‌ام‌دی‌اف :

1. تنوع محصول در طرح روکش ٬ نوع ٬ ضخامت ٬ چگالی و تراکم ذرات
2. به راحتی مانند چوب قابل برش ٬ سمباده زنی و ماشین کاری می باشد .
3. ورقه‌های آن دارای سطحی کاملا صاف و متراکم می باشند .
4. برخلاف چوب هیچ گونه گره ای در داخل انواع فیبر وجود ندارد .
5. قیمت بسیار مناسب نسبت به چوب طبیعی
6. پایداری ابعاد و مقاومت مناسب در برابر پوسیدگی ٬ رشد انواع قارچ ها و حشرات موذی
7. در تمامی سطوح ‌ام‌دی‌اف چگالی یکسان می باشد .
8. به راحتی می توان قطعات ‌ام‌دی‌اف را توسط چسب چوب به یکدیگر متصل نمود .
9. نسبت به نئوپان از مقاومت بیشتری نسبت به رطوبت برخوردار می باشد .

⚜️ انواع ورقه‌های ‌ام‌دی‌اف با توجه به خواص ویژه آن‌ها :
⚜️ ‌ام‌دی‌اف نازک Thin MDF :

? این نوع ‌ام‌دی‌اف بطور گسترده در ساخت دیوارپوش‌های ‌ام‌دی‌اف ٬ پوشش‌های متنوع سقف ٬ صنعت خودرو سازی ٬ طراحی و تولید تخته‌های منحنی ٬ انواع کفپوش ٬ سطح پشتی کابینت ها و کمد ها و همچنین ساخت رویه درب‌های چوبی مورد استفاده قرار می گیرد و بر اساس استاندارد
EN-622-5 در کلاسهای 1.8mm ٬ 2.5mm ٬ 2.5 – 6mm ٬ 4 – 6mm تقسیم می شوند .

⚜️ ام‌دی‌اف ضخیم – Thick MDF :

? بر اساس استاندارد EN-622-5 این نوع ‌ام‌دی‌اف در کلاس‌های 30 – 45mm و 45 – 60mm وارد بازار می شوند از آنجا که این محصولات دارای ضخامت بالایی هستند گزینه مناسبی جهت ماشینکاری بوده ودر ساخت رویه‌های نقش دار و ساده دکوراتیو ٬ ساخت سازه‌های چوبی و … مورد استفاده قرار می گیرند .

⚜️ ارزیابی مقاومت MDF نسبت به موریانه:

? ترکیب تخته تاثیر قابل توجهی بر حساسیت نمونه‌های MDF در مقابل حمله موریانه در مدت 4 هفته، نداشت. کاهش وزن در نمونه‌های MDF ساخته شده از راش و مخلوط گونه ها در مقایسه با نمونه‌های MDF ساخته شده از مخلوط کاج و بلوط کمتر بود.
? میانگین کاهش وزن در قسمت‌های بیرونی نمونه‌های MDF ساخته شده از چوب راش 2/15 % و مقدار موریانه‌های زنده مانده، 75% بود. علی رغم کاهش وزن کمتر در چوب ماسیو بلوط، موریانه کاهش وزن بیشتری در نمونه‌های ساخته شده از بلوط سبب شد. کاهش وزن در نمونه‌های MDF ساخته شده از چوب راش و در چوب ماسیو راش مشابه کاهش وزن در چوب ماسیو بلوط و MDF ساخته شده از بلوط بود.

? قسمت‌های بیرون MDF ساخته شده از مخلوط گونه ها در طی آزمایشات تخریب موریانه به رشد کپک حساس بودند، در حالیکه روی نمونه‌های MDF در آزمایشات در تماس با خاک بخاطر شرایط استرلیزه شده، کپکی رشد نکرد. درجه بندی ظاهری نمونه ها منعکس کننده کاهش وزن همه نمونه هاست .بجز در قسمت‌های بیرونی نمونه‌های MDF ساخته شده از چوب راش، مرگ موریانه ها در مخازن مربوطه رخ نداد.

? موریانه ها نمونه‌های MDF ساخته شده از بلوط و کاج را به عنوان منبع غذایی ترجیح دادند و سایر نمونه‌های MDF و چوب ماسیو کاج نیز تحت تاثیر تخریب موریانه قرار گرفتند. نتایج مطالعه حاظر نشان می دهد که اگر چه نمونه‌های MDF ساخته شده از بلوط و مخلوط گونه ها در مقابل قارچ‌های مخرب چوب مقاوم هستند، ولی مورد حمل موریانه ها قرار می گیرند.

⚜️ ‌ام‌دی‌اف ‌هایگلاس چیست ؟

? هایگلاس نوعی ‌ام‌دی‌اف است با این تفاوت که روکش آن با یک لایه پلکسی گلاس پوشانده می‌شود .پلکسی گلاس نوعی پلاستیک می باشد که ظاهری بسیار شفاف و شبیه شیشه دارد، جنس پلکسی گلاس از نوعی پلی کربنات شفاف است این ماده نسبت به شیشه سبکتر و مقاومتر است. تخته‌های‌ هایگلاس معمولا دارای یک رو می‌باشند که توسط یک لایه سلفون محافظت شده و نمای طرف دیگر سفید ساده از ملامینه و یا کاغذ است .

? ابعاد مورد استفاده‌ هایگلاس برای کابینت کاران 244*122 سانتیمتر به ضخامت 17 میلیمتر می‌باشد. در خرید این تخته‌ها باید بسیار دقت داشت تا نوع مرغوب آن را تهیه کرد چراکه اگر روکش UV خوبی نداشته باشند در هنگام برش شروع به پریدگی لبه ها می‌کند . معمولا” نوع مرغوب آن دارای پشت ملامینه سفید است و برای هر برگ بسته بندی مجزا در نظر گرفته می شود ، تا هنگامیکه در پالت بر روی یکدیگر قرار می گیرند آسیب نبیند.

⚜️ روکش‌ هایگلاس:

? روکش ‌هایگلاس با یک لایه پلکسی گلاس پوشانده می‌شود. پلکسی گلاس نوعی پلاستیک می‌باشد که ظاهری بسیار شفاف و شبیه شیشه دارد ، جنس پلکسی گلاس از نوعی پلی کربنات شفاف است این ماده نسبت به شیشه سبکتر و مقاوم‌تر است .

⚜️ ورق ‌ام‌دی‌اف‌ هایگلاس:

? ورق ‌‌ام‌دی‌اف‌ هایگلاس معمولا دارای یک رو می باشد که توسط یک لایه سلفون محافظت شده و نمای طرف دیگر سفید ساده ازجنس ملامینه ، پی وی سی –PVC یا کاغذ است. ابعاد مورد استفاده ورق‌های گلاس برای کابینت‌کاران 280*122 سانتیمتر به ضخامت 16 میلیمتر می‌باشد.

⚜️ دیوارپوش Mdf:

? یکی از پرکاربرد‌ترین دیوارپوش‌ها، دیوارپوش‌های ‌ام‌دی‌اف هستند که بسته به شرایط با ضخامت‌های 16میلیمتر ، 8 میلیمتر و 3 میلیمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. ‌ام‌دی‌اف هم به عنوان فینیشینگ و متریال نهایی و هم به عنوان متریال زیر کار بسیار پرکاربرد است ، برای مثال برای نصب شیشه دکوراتیو می‌بایست ابتدا دیوار را با ‌ام‌دی‌اف خام پوشاند و سپس شیشه دکوراتیو را بر روی آن نصب کرد، اما هنگامی که قرار است خود mdf متریال نهایی باشد، گزینه‌های زیادی پیش روست. برای مثال ‌ام‌دی‌اف با روکش ملامینه ، ‌ام‌دی‌اف با روکش‌هایگلاس، ‌ام‌دی‌اف با روکش چوب طبیعی ، ‌ام‌دی‌اف با رنگ پالیشی، ‌ام‌دی‌اف با روکش آگریلیک و…..

مدیریت:آقای رسول نظری 

 

ابعاد ورق ام دی اف سفید صابونی , ابعاد ورق ام دی اف پاک چوب , ابعاد ورق ام دی اف هایگلاس , ابعاد ورق ام دی اف ایزوفام , قیمت ورق ام دی اف در چهاردانگه , نحوه محاسبه ورق ام دی اف , قیمت ورق ام دی اف هایگلاس , هر ورق ام دی اف چند متر کابینت میدهد ,