عرضه ی قوطی پروفیل،تیرآهن،میلگرد،گل نرده و فرفورژه مقدس نژاد در فومن

?آهن آلات صنعتی و ساختمانی مقدس نژاد 
?میلگرد

?میلگرد نوعی میله فولادی است که در سایزهای متفاوتی ساخته می ‌شود و برای بتن‌ ریزی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در اکثر سازه ­های دست بشر از بتن به منظور استحکام استفاده بنا می­ شود. اگرچه بتن مقاومت بالایی در برابر نیرو های فشاری دارد و برای خرد کردن این ماده به نیروی فشاری فوق العاده ­ای احتیاج است، اما یک نقطه ضعف نیز دارد.

?بتن مقاومت چندانی در برابر نیروهای کششی و چرخشی ندارد، همین جا است که میلگرد پا به میدان می­گذارد و از سازه ­ها در مقابل نیروهای کششی محافظت می­ کند. در واقع از این محصول فولادی برای تقویت بتن استفاده می ­شود.

?یکی از زمان­ هایی که افزایش مقاومت کششی بتن به لطف میلگرد ها ، از ما محافظت می­ کند، هنگام وقوع زلزله است. در این مواقع آنچه مانع از ترک خوردن و شکستن بتن می­ شود، میلگردهای به کار رفته در آن است. آنها همچون محافظان سازه ها عمل می­ کنند تا ساکنان در امنیت باشند.

? پروفیل چیست و چه کاربردی دارد ؟

? به طور کلی پروفیل به مقاطعی اطلاق می گردد که کاربرد بسیار زیادی در انواع صنایع دارند. از لحاظ لغوی کلمه پروفیل به معنای ثابت بودن مقطع در طولی معین می باشد و این قطعات با توجه به جنس و استحکام کاربرد فراوانی دارد. بخش زیادی از کاربرد این مقاطع در ساختن در و پنجره های آهنی می باشد. در ادامه قصد داریم شما را با انواع دسته بندی این محصول در صنعت آشنا سازیم.

? دسته بندی انواع پروفیل

? به طور کلی این محصولات به دو دسته صنعتی و ساختمانی تقسیم بندی می شوند. پروفیل های صنعتی به آن دسته از محصولات گفته می شود که در صنایع گوناگون اعم از نظامی و خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. این در حالی است که عمده کاربرد نوع ساختمانی در ساخت در و پنجره و سقف ساختمان ها می باشد. به جهت کاربرد بیشتر پروفیل های ساختمانی در ادامه به بررسی دسته بندی این محصولات خواهیم پرداخت.

? انواع ساختمانی را می توان از لحاظ شکل ظاهری و فرآیند ساخت به دسته های گوناگونی تقسیم بندی کرد. از لحاظ نحوه ساخت سه دسته پروفیل نورد سرد، نورد گرم و مرکب در بازار موجود است. این محصولات به طور معمول در طول های 6، 12 و 14 متر در بازار موجود بوده و با استانداردهای متفاوتی تولید می گردد. معروف ترین استاندارد این محصولات که در ایران نیز رعایت می گردد استاندارد اروپایی DIN می باشد.

دسته بندی پروفیل ها از لحاظ نحوه ساخت

? نورد سرد: این محصولات در مراحل ابتدایی تولید شکل دهی می شوند و پس از آن با خم کردن و پرس به مرحله پایانی می رسد و ناودانی تولید می شود. از این پروفیل ها اکثرا در قسمت های سبک ساختمان مانند سقف کاذب، چارچوب در و پنجره و ناودانی ها استفاده می گردد.

? نورد گرم: این محصولات از شمش و از طریق فرآیند نورد گرم تولید می شوند. شکل نهایی این پروفیل ها شبیه قوطی است.

? مرکب: این محصول ترکیبی از پروفیل سرد و گرم می باشد که در دو نوع باز و بسته موجود است.

دسته بندی پروفیل از لحاظ شکل ظاهری

به طور کلی از لحاظ شکل ظاهری پروفیل ها به دو دسته باز و بسته تقسیم بندی می گردند.

? پروفیل های بسته: این پروفیل ها به علت بسته بودن شکل ظاهری به پروفیل های بسته معروف می باشند.

? لوله و قوطی

? درب و پنجره ساختمانی

? درب های کرکره برقی

? پروفیل UPVC

? پروفیل باز: این محصولات به دلیل شکل ظاهری به این نام معروفند.

? تیرآهن، تسمه، میلگرد، چهارپهلو، ناودانی، نبشی، هاش در این دسته قرار می گیرند.

معرفی انواع محصولات فولادی براساس استاندارد اروپایی
? نیم رخ I شکل تیرآهن

این دسته از پروفیل ها جزو نیم رخ های تیپ I می باشند که از مهمترین نیم رخ های مصرفی در ساختمان های فلزی هستند. این نیم رخ ها در انواع IPB، IPE و INP در بازار موجود می باشند.

? تیرآهن IPB

این نوع تیرآهن در ساختمان سازی با نام مقطع I شکل بال پهن و یا H شکل شناخته می شود. عرض بال این محصول برای پروفیل هایی تا عمق 300 میلی متر که عمق مقطع یکسانی دارند برابر است. از این مقطع به صورت تکی برای ستون استفاده می کنند و در سه نوع سبک؛ متوسط و سنگین موجود است.

? تیرآهن IPE

این نوع تیرآهن پهنای بال بیشتری داشته و برای اتصالات پیچی و پرچی مناسب تر است. کاربرد اصلی این محصول به عنوان عضو خمشی بوده و خواصی مشابه تیرآهن INP دارد.

? تیرآهن INP

این محصول متداول ترین نوع تیرآهن است. با این حال استفاده از آن به صورت تکی برای ستون مناسب نبوده و باید به صورت مرکب استفاده گردد. همچنین به علت وجود شیب در بال ها برای اتصالات پیچی و پرچی مناسب نیست.

? نیم رخ ناودانی

این محصول تحت عنوان ناودانی در بازار شناخته شده و تنها دارای یک محور تقارن می باشد. بنابراین به صورت تکی ، مقاومت خمشی نداشته و بهتر است به عنوان یک عضو خمشی تیر و به صورت دوبل مورد استفاده قرار گیرد. موارد کاربرد این مقطع ستون های مرکب، تیرهای مشبک ، خرپا و بادبند می باشد. همچنین به صورت تکی جهت سقف های شیب دار مورد استفاده می باشد.

? نیم رخ L شکل نبشی

نبشی یکی از مهمترین پروفیل های ساختمانی بوده که به صورت بال مساوی و بال نامساوی در بازار موجود است. کاربرد اصلی آن برای تقویت ورق های فولادی و اتصالات در ساختمان سازی می باشد. به صورت تک و دوبل مورد استفاده بوده و در طول های 6، 12 و 15 متر در بازار موجود است. در نبشی با بال های مساوی پهنای بال ها برابر بوده و در نبشی با بال های نامساوی پهنای بال ها برابر نیست. در نقشه های ساختمانی این محصول با L نشان داده می شود و پس از این حرف دو عدد مربوط به پهنای بال ها و یک عدد مربوط به ضخامت آورده می شود.

? نیم رخ سپری T

این پروفیل های T شکل به سپری معروف می باشند و عمده کاربرد آن ها در ساخت اعضای مرکب و اتصالات سازه های فولادی است. سپری ها دارای اندازه های مختلف قاعده و ارتفاع می باشند و عیب اصلی این مقاطع مقاومت خمشی کم آن ها و سطوح مایل به بالاست که در اتصالات ایجاد مشکل می کنند. این مقطع اکثرا در ساخت خرپا ، در و پنجره، سقف شیروانی و اسکلت سقف کاذب مورد استفاده قرار می گیرد.

? نیم رخ Z

این پروفیل به شکل Z بوده و نیم رخ زد نیز نامیده می شود. عمده کاربرد آن در پوشش سقف های شیب دار و کشتی سازی می باشد. در نقشه های مهندسی با Z نشان داده شده و عدد نشان داده شده پس از این حرف ارتفاع پروفیل را نشان می دهد.

? ورق و تسمه

ورق های فولادی به دو نوع ساده و آجدار طبقه بندی شده و در ساخت مقاطع فولادی ، پوشش و اتصالات مورد استفاده می باشند. همچنین به ورق هایی که عرضی کمتر از 160 میلی متر داشته باشند تسمه گفته می شود. این محصولات معمولا در طول 12 متر و حتی 15 متر نیز مورد استفاده قرار می گیرند و در نقشه های مهندسی با علامت PL نشان داده می شوند. اعدادی که پس از این حروف آورده می شود نشان دهنده طول، عرض و ضخامت ورق و تسمه می باشد.

? مقاطع چهارگوش و میلگرد

میلگردها نیز از قطر 5 تا 220 میلی متر در بازار موجود می باشند و جزو پروفیل های ساختمانی بسیار با اهمیت در ساخت و ساز به حساب می آیند.

? لوله و قوطی

از این محصولات معمولا در ساخت ستون ها استفاده می گردد.

موارد مصرف پروفیل ها

همان طور که دیدید پروفیل ها در انواع مختلفی در بازار موجود می باشند بنابراین کاربرد آن ها نیز بسیار گسترده است. در ادامه به معرفی تعدادی از مصارف پروفیل های فلزی در بازار خواهیم پرداخت.

? پروفیل های مربع و مستطیل با مقطع کوچک به عنوان نرده های فلزی برای در و پنجره ساختمان؛ کناره راه پله ها و نرده کشی اطراف کارخانجات

? پروفیل های مربع و مستطیل با مقطع بزرگ برای ساختن اسکلت فلزی و ستون

? شاسی تریلرها و نفت کش ها

? صنایع خودروسازی

? ساخت پایه میز و صندلی

? پوشش سقف سوله

? ساخت چهارچوب های بزرگ آهنی و قالب های فلزی

 

به مدیریت آقای علی مقدس نژاد

 

قیمت آهن , آهن آنلاین , قیمت روز آهن آلات و میلگرد , قیمت آهن آلات , قیمت قوطی آهن , بنگاه آهن آلات , آهن آلات مقدس نژاد در فومن , آهن آلات مقدس نژاد , آهن آلات صنعتی , آهن آلات ساختمانی , خرید و فروش آهن آلات صنعتی و ساختمانی در فومن , عرضه ی قوطی پروفیل , عرضه تیرآهن , میلگرد , گلنرده , فرفورژه , عرضه ی گل نرده در فومن , آهن الات فومن, میلگرد فومن ,  پروفیل فومن ,  تیر آهن فومن , شهر فومن  , شهر صومعه سرا , آهن الات صومعه سرا , میلگرد صومعه سرا ,  پروفیل صومعه سرا ,  تیر آهن صومعه سرا ,