فروش انواع آکواریوم و ماهی زینتی کمیاب و لوازم جانبی آبتین

? فروش انواع لوازم پرنده 
? فروش انواع لوازم جانبی
? ارائه انواع آکواریوم
? غذای حیوانات خانگی

? ایجاد یک آکواریوم در محیطی که در آن کار یا زندگی می کنید شما را به آرامشی بی پایان متصل و از دغدغه های بی شمار زندگی دور می سازد. گروه خانه آبزیان همواره تلاش می کند تا این امکان را برای عموم به گونه ای فراهم سازد که از یک سو آبزیان، این مخلوقات زیبا در امنیت باشند و از سوی دیگر فرد دارنده آکواریوم بتواند با حداقل نگرانی در مورد نگهداری آکواریوم خود از آن لذت ببرد.

? در رابطه با دما لازم است به این نکته توجه داشته باشید که تغییرات دمایی می تواند استرس بسیار زیادی را برای آبزیان شما به همراه داشته باشد و لازم است دما به صورت دائم کنترل و به شکلی قابل تنظیم باشد که تغییرات دمایی در هر ۲۴ ساعت کمتر از ۱ درجه سانتیگراد باشد. در زمان درمان (در آکواریوم قرنطینه) می توانید میزان دما را تا ۳۰ درجه سانتیگراد افزایش دهید، به صورتی که تنها ۱ درجه در هر ۲۴ ساعت تغییر کند. ثابت نگهداشتن شرایط و حذف عوامل استرس زا در زمان درمان مهمترین و موثر ترین کاری است که می توانید برای ماهیان خود انجام دهید.

? در آکواریوم های آب شور فقط ماهی به دلیل کاهش فعالیت عوامل بیماری زا در شوری های پایین بهتر است آکواریوم خود را با پایین ترین چگالی ممکن یعنی در حدود ۱.۰۲۲ در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد نگهداری نمایید. البته در صورتی که صخره زنده در آکواریوم خود ندارید می توانید این میزان را تا حدود چگالی ۱.۰۲۰ در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد کاهش دهید. در گذشته چگالی هایی در حدود ۱.۰۱۸ نیز برای آکواریوم های فقط ماهی در نظر گرفته می شد که این موضوع می تواند سلامت ماهیان را در طولانی مدت دچار مشکل نماید.

? نیترات از جمله تست هایی است که انجام آن بسیار مهم و از طرف دیگر با توجه به شرایط آزمایش در کیت ها و دستگاه های مختلف بسیار می تواند با خطا همراه باشد. پس لازم است این تست با دستگاه و یا کیت تست بسیار مناسب و هچنین با دقت بسیار بالا انجام شود. توجه کنید اندازه گیری نیترات با استفاده از کیت های تست معمول برای آکواریوم های مرجانی ULNS با هیچ از دستگاه های معمول در بازار قابل انجام نیست و تنها با کمک تست هایICP می توان آن را اندازه گیری کرد. در اینگونه سیستم ها اندازه گیری دقیق پارامتر ها و همچنین تغذیه مرجان ها به دلیل پایین بودن منابع نیتروژن و فسفر بسیار اهمیت دارد و در صورت عدم توجه ممکن است باعث سفیدشدگی و مرگ کامل مرجان ها شود.

? توجه داشته باشید که در آکواریوم های مرجانی وجود فسفات بیشتر از ۰.۰۲ میلی گرم در لیتر می تواند جلوی تشکیل اسکلت آهکی مرجان ها را بگیرد.

? در آکواریوم های مرجانی با مرجان های نرم و در آکواریوم های فقط ماهی نیز وجود فسفات بیشتر از ۱ میلی گرم در لیتر می تواند باعث رشد بیش از حد جلبک ها در آکواریوم شما شود.

? مقدار سیلیکات در بیشتر آکواریوم ها بخصوص آکواریوم هایی که فاقد بی مهرگان مصرف کننده سیلیکات مثل اسفنج ها هستند بهتر است در حد امکان پایین نگهداشته شود. اما توجه داشته باشید که در آکواریوم های تپه مرجانی حاوی بی مهرگان خاص نباید میزان سیلیکات کمتر از ۰.۰۸ میلی گرم در لیتر شود زیرا امکان جذب ان توسط اینگونه موجودات از بین می رود و باعث مرگ آنها خواهد شد.

? عنصر بور از جمله عناصر بسیار کمیاب در آب دریا است که اصولا تنها در آکواریوم های مرجانی با گونه های مرجانی بسیار خاص و دارای رنگ دانه های قرمز و بنفش هستند بسیار پر اهمیت است. توجه داشته باشید که در آکواریوم هایی که قصد استفاده از ازن در آنها را دارید لازم است این عنصر از آب حذف شود زیرا ازن در ترکیب با این عنصر به بورمید تبدیل شده که بسیار کشنده است و لازم است قبل از مجاورت آن با سایر آبزیان حتما توسط ذغال فعال از آب حذف شود.

? مس از جمله عناصر بسیار نادر در آب دریا است که البته در آکواریوم های بسیار خاص مرجانی حاوی مرجان های SPS با رنگ های بسیار خاص مقادیر بسیار اندکی از آن لازم است برای تولید رنگ در اختیار مرجان قرار داده شود که در برخی از محصولات جدید عناصر نادر از جمله محصولات شرکت Aquaforest این موضوع در نظر گرفته شده است. البته با توجه به دقت تست کیت های موجود و فتومتر های معمول در دسترس اصولا در انواع آکواریوم های آب شور و تپه مرجانی نباید بتوانید آن را تشخیص دهید.

? این عنصر به عنوان یکی از مهمترین انتخاب ها در درمان انواع بیماری های پوستی می تواند در آکواریوم های قرنطینه و تحت کنترل خاص مورد استفاده قرار بگیرد که دوز درمانی می تواند متناسب با نوع داروی استفاده شده متفاوت باشد و در طول درمان لازم است مقدار آن با دقت بسیار بالا اندازه گیری شده و در محدوده مناسب قرار داشته باشد زیرا کاهش میزان آن اثر درمانی را از بین برده وافزایش آن می تواند باعث ایجاد آسیب در بافت های بدن ماهی بخصوص آبشش های آن و در نتیجه مرگ ماهی شود.

مدیریت:آقای وحید شادمان

ما را در اینستاگرام دنبال کنید
https://www.instagram.com/akvariom_abtin/

 

 

 

 

 

 

 

فروش ماهی اب شور  , فروش ماهی آکواریومی  , فروش ماهی آکواریومی اینترنتی , خرید ماهی آب شور خلیج فارس , قیمت آکواریوم آب شیرین , انواع ماهی آب شور آکواریومی , فروش آکواریوم آب شور دست دوم ,