فروش انواع پوکه های معدنی بوران

✨انواع پوکه معدنی در سایز مختلف

✨ارسال به تمام نقاط کشور

✨ارسال با کامیون ده چرخ و تریلی به صورت عمده و مستقیم از انبار قروه بدون واسطه

✨بهتر از پوکه سمنان و دماوند

✨محکم تر از پوکه تبریز و بستان آباد

❇️پوکه معدنی نوعی از سنگ‌‌‌های آذرین است که از گدازه‌‌‌های فوران آتشفشان به وجود می‌آید.

❇️زمانی که آتشفشان منفجر می‌شود و خاکستر و مواد مذاب به صورت مایع با دمای بسیار بالا که ماگما نام دارد بر روی سطح زمین جاری می‌شوند. ماگمای اشباع شده از گاز بلافاصله سرد می‌شود به طوری که کف حاصل از آن پر از حباب‌‌‌های گاز جامد می‌شود و این گدازه‌‌‌های سرد شده سنگهای آتشفشانی از جمله پوکه معدنی را تشکیل می‌دهند.

?خصوصیات پوکه معدنی

⚡️پوکه معدنی به طور کلی دارای رنگ روشن است و غنی از سیلیس سفید هستند.
⚡️آن دسته از گدازه هایی که دارای محتویات سیلیس متوسط باشند به رنگ زرد یا قهوه ای هستند.
⚡️حفره‌‌‌های موجود در پوکه، بسته به محلی که گدازه سرد شده باشد می‌تواند گرد، کشیده و لوله ای باشد.
⚡️در پوکه بلور‌‌‌های کوچکی از مواد معدنی مختلف وجود دارد.
⚡️هم چنین به دلیل تخلخل بسیار بالا، چگالی آن کم است.

?کاربرد پوکه معدنی

?این سنگ یک نوع سنگ منحصر به فرد است. چرا که با دارا بودن چگالی کم و وزن سبک، می‌تواند کاربردهای زیادی داشته باشد. و مهم ترین کاربرد پوکه در ساخت و ساز و ساختمان است. پوکه به دلیل تخلخل زیاد در ساخت بلوک‌‌‌های سیمانی و بتنی و بتن سبک کاربرد دارد. هم چنین به دلیل غیر قابل احتراق بودن و بدون ترک خوردگی از آن در ساخت دیوار و پلاستر نیز استفاده می‌شود.

?سنگ پوکه هم چنین می‌تواند به عنوان زیرلایه مورد استفاده قرار گیرد. یا با خاک گیاهان مخلوط شود زیرا می‌تواند هنگام آبیاری گیاهان، رطوبت را ذخیره کند و با خشک شدن خاک به تدریج آن را آزاد کند.

?علاوه بر این، خاصیت متخلخل آن باعث می‌شود گردش آب و گاز در خاک بهبود یابد و گیاهان به راحتی به مواد مغذی مورد نیاز دسترسی پیدا کنند. این امر به ویژه در خاک‌‌‌های فشرده با مقدار زیادی رس، برای هیدروپونیک بسیار مهم است.

?زمین‌‌‌های گلف با وجود ترافیک سنگینی که مشاهده می‌کنند، اغلب از سنگ پوکه برای حفظ پوشش چمن و شکل منظره استفاده می‌کنند.

به مدیریت:حمید بوران

 

 

پوکه معدنی , انواع پوکه معدنی , فروش انواع پوکه های معدنی بوران در قروه , کاربرد پوکه معدنی , مزایای پوکه معدنی , استخراج پوکه معدنی در قروه , انواع پوکه معدنی در سایزهای مختلف , خصوصیات پوکه معدنی , پوکه معدنی بوران ,