Address & Contact

Our Address

تهران،خیابان دماوند،ایستگاه وحیدیه

Telephone

تولید وایر شمع در تهران

شماره تماس :

09365943672

فروش و تولید وایر شمع خودرو

✅تولیدکننده وایر شمع سیلیکونی

🔴وایر شمع چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

🔹وایر شمع وظیفه مهم انتقال برق خروجی از سیستم جرقه زنی به شمع های موتور را دارد. در واقع وظیفه وایر‌ها (به انگلیسی Spark Plug Wire) در خودرو، رساندن برق از کویل ‌در خودرو‌های جدید‌تر‌‌ یا دلکو ‌در خودرو‌های قدیمی ‌تر‌ به سر شمع ‌هاست.

🔹وایرها در سه نوع دسته بندی می‌شوند که عبارتند از: وایرهای سیمی، وایرهای ابریشمی و وایرهای ترکیبی. هر کدام از این سه دسته مزایای و معایب مختص به خود را دارا هستند.

⚡️علائم خرابی وایرها

🔰خرابی یا عدم عملکرد وایر می‌تواند باعث بد کار کردن موتور و همچنین افزایش مصرف سوخت خودرو شود. همچنین ممکن است نشتی احتمالی بنزین در سیستم سوخت رسانی خودرو و به صورت همزمان نشتی برق از وایرها باعث آتش سوزی و خطرات جانی و مالی بسیار جدی شود.

⚡️ساختار و جنس وایر شمع

🔰وایر شمع یک سیم یا کابل است که در دو سمت خود ساختار مشخصی به منظور انجام وظیفه‌اش دارد. دو سر آن درپوش‌های پلاستیکی با توجه به فرم هر طرف تعبیه می‌شود که وظیفه‌ عایق برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به محل اتصال وایر به کوئل یا شمع را برعهده دارد. چرا که هرگونه نفوذ آب به اتصالات وایر منجر به مختل شدن عملکرد وایر و حتی روشن نشدن موتور می‌شود. یک سر آن ساده و منتهی به فیشی فلزی برای اتصال به کوئل یا دلکو است. درپوشی لاستیکی پس از اتصال روی این فیش کاملا ثابت می‌شود به نحوی که همه‌ منافذ را می‌پوشاند. جنس لاستیک درپوش در سری متصل به شمع کیفیت و قابلیت‌های عایق‌بندی بیشتری دارد چرا که این قسمت از اهمیت بیشتری برخوردار است. این درپوش که بزرگتر نیز طراحی می‌شود از پلاستیک‌های ارتجاعی ساخته شده است.


🔰در داخل این درپوش، یک مفتول فلزی دیده می‌شود که به شمع متصل می‌گردد. بخش انتهایی این مفتول برای جلوگیری از استهلاک و کاهش تاثیر ارتعاشات و حرارت کمی‌ برجسته‌تر طراحی می‌شود. این مفتول به بخش رسانای کابل وایر متصل می‌شود. بنابراین وایر شمع در شکل ظاهری دارای بخش‌های زیر است:

🔸کابل میانی (کابل انتقال)

🔸درپوش‌های لاستیکی

🔸مفتول اتصال به شمع

🔸فیش اتصال به کوئل یا دلکو

🔴انواع وایر شمع

انواع وایر در ساختار کلی خود مشابه هستند و بخش متغیر آن‌ها جنس کابل آن و در واقع جنس بخش‌های درونی کابل است. به طور کلی ۳ نوع وایر داریم که به این ترتیب هستند:

💠وایر شمع‌های سیمی

🔸رسانا در این وایرها از نوع مس یا فولاد است. در نتیجه در برابر خم‌شدگی مقاومت بیشتری دارند. اما به دلیل جنس رسانا، ایجاد نویز و پارازیت در انتقال برق بیشتر اتفاق می‌افتد. این پارازیت می‌تواند در عملکرد ECU ایجاد اختلال کند. ساختار آن‌ها تنها شامل یک لایه عایق روی رسانا، بافت تقویت‌کننده و لایه‌ سیلیکونی می‌شود. استفاده از این نوع وایر در خودروسازی منسوخ شده است.

💠وایر شمع‌های ابریشمی

🔸رسانا در این نوع از جنس لاتکس و سیلیکون است که قابلیت انتقال انرژی برق را دارند. درون این دو لایه که روی هم قرار دارند لایه‌ کاهنده‌ پارازیت قرار دارد که از رشته‌های به هم‌تنیده‌ ابریشم است. این نوع وایر که در صنعت خودروسازی بیشترین مصرف را تا امروز داشته به دلیل مقاومت بالا، برق کافی با ولتاژ مناسب به شمع نمی‌رسانند و باعث کاهش بازده موتور و به دنبال آن افزایش مصرف سوخت می‌شود. این معضل با کارکرد بیشتر و جذب رطوبت بیشتر تشدید می‌شود. مزیت این وایرها عدم ایجاد پارازیت و نویز های اضافه است.

💠وایر شمع‌های بوبین‌دار

🔸این نوع که در حال حاضر پرمصرف‌ترین و بهترین نوع وایر است دارای رسانا از جنس نیکل یا کروم است. این رسانای سیمی بسیار نازک به صورت فنری به دور لایه‌ای از جنس بوبین یا فریت می‌پیچد با درصد ۵۰ دور در هر سانتیمتر. ترتیب لایه‌های کابل این نوع وایر به ترتیب، الیاف کاهنده‌ پارازیت، فریت یا بوبین نویز‌گیر، لایه‌ فنری نیکل یا کروم، لایه‌ عایق سیلیکونی، بافت تقویت کننده و لایه‌ سیلیکونی خارجی است. مقاومت پایین رسانای این کابل‌ها سرعت انتقال برق را به شمع افزایش داده و مشکل افت ولتاژ را ایجاد نمی‌کند. همینطور معضل جذب رطوبت را هم ندارد. علاوه‌بر اینکه نویزگیر های فعال آن اختلال در عملکرد ecu را کنترل می‌کنند.

⚡️طول عمر وایر شمع چقدر است؟

🌀عمر مفید وایر شمع‌ها بسته به کارخانه تولیدی آن و نوع خودرو تعیین می‌شود. معیار تشخیص پایان عمر وایر کیلومتر کارکرد خودرو است که سازنده‌ وایر آن را هنگام فروش مشخص می‌کند. به این ترتیب که کیلومتر عمر مفید آن را روی بسته درج می‌کند. این طول عمر بر اساس جنس‌های مختلف وایر تغییر کرده و کمتر یا بیشتر می‌شود. به طور کلی دو عامل در طراحی و ساخت و طول عمر وایر شمع تأثیرگذار است:

۱. حرارتی که موتور به وایر منتقل می‌کند.

۲. میزان ولتاژ برقی که از وایر عبور می کند.

🔻نحوه نگهداری از وایرها چگونه است؟

✅شایع‌ترین نوع برق‌دزدی در خودرو‌ها تحت تاثیر نقص وایر‌ها است. پیشتر توضیح دادیم که این معضل چگونه می‌تواند کارکرد کل موتور را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین رعایت نکات ایمنی درباره‌ وایرها از اهمیت خاصی برخوردار است. نگهداری مناسب از آن‌ها باعث می‌شود که در طول زمان مشخص شده از سوی سازنده به عنوان عمر مفید آن‌ها، بدون نیاز به تعویض یا تعمیر، برای خودرو بخوبی انجام وظیفه کنند. برای نگهداری از وایرشمع‌ها بهتر است به موارد زیر دقت کنیم:

۱. از خم کردن و شکستن آن‌ها خودداری کنیم.

۲. از بریدن سر کابل وایر و سوار کردن دوباره‌ روکش روی آن اجتناب کنیم.

۳. مراقبت از ایجاد سوختگی در وایر، هرچند که دارای عایقی نسوز است. چرا که دمای موتور هنگام فعالیت بسیار بالا می‌رود و ممکن است در طولانی مدت منجر به سوختن این عایق شود، البته اگر عایق طولانی مدت در مجاورت قطعه‌ با حرارت بالا قرار گیرد. پس بهتر است مراقب باشیم این مجاورت و تماس اتفاق نیفتد.

۴. ممانعت از برخورد جسمی تیز با کابل وایر و آسیب دیدن آن که می‌تواند باعث برق‌دزدی ش

به مدیریت:آقای حسین فرامرزی

شماره تماس :

09365943672

 

 

 

 

 

 

 

خودرو ,  خدمات خودرو ,  وایر شمع ,  انواع وایر شمع ,  وایر شمع سیلیکونی ,  بهترین وایر شمع خودرو ,  قیمت وایر شمع ,  فروش وایر شمع ماشین در تهران , فروش و تولید وایر شمع فرامرزی در تهران  , قیمت وایر شمع , وایر شمع چیست , وایر شمع سیلیکونی در تهران , تولیدکننده وایر شمع در تهران  , فروش و تولید وایر شمع در تهران , قیمت وایر شمع  , انواع وایر شمع , خرید وایر شمع در تهران , مرکز فروش وایر شمع در تهران , تولید کنندگان وایر شمع در ایران , مونتاژ وایر شمع , کابل وایر شمع , کابل وایر شمع متری , تولید وایر شمع  , قطعات وایر شمع , بهترین مارک وایر شمع , علائم خرابی وایر شمع , ساخت وایر شمع  ,