لوازم قنادی سلطانی

? ارائه لوازم قنادی و شیرینی پزی از مبتدی تا حرفه ای
? مواد اولیه قنادی
? انواع قالب های تفلون، سیلیکون، آلومینیوم و چدن
? ابزار طراحی فوندانت، میوه آرایی، ژله تزریقی، تزئین کیک و شیرینی

 

مدیریت: خانم سلطانی

 

 

 

****************************************************************************

لوازم قنادی

لوازم قنادی عبارتست از لوازم و مواد اولیه قنادی و کیک مورد نیاز جهت پخت انواع کیک و شیرینی.
لوازم قنادی را باید از فروشگاههای معتبر لوازم قنادی خریداری نمود.
برای پخت کیک و شیرینی خوب باید از لوازم قنادی مرغوب و با کیفیت استفاده نمود و هر گونه لوازم قنادی را نباید استفاده کرد.
لوازم قنادی طیف گسترده ای دارد و فقط شامل چند مورد نمیشود.به عنوان مثال انواع اسانس های خوراکی یا انواع وسائل لازم جهت پخت کیک و شیرینی را جزء لوازم قنادی و لوازم و مواد اولیه شیرینی میتوان دسته بندی کرد.
پس بنابرین وقتی صحبت از لوازم قنادی میشود فقط نباید به تعداد خاصی از آنها اشاره کرد.
آنچه در اینجا مهم است فقط کیفیت و کارایی مفید لوازم قنادی می باشد که حائز اهمیت میباشد.به عنوان مثال بکینگ پودر که نمونه ای از لوازم قنادی محسوب میشود باید تازه باشد تابتواند تاثیر خود را بخوبی اعمال کند.
در زیر به چند مورد از لوازم قنادی و فواید و ویژگی های این لوازم قنادی اشاره میکنیم:
-آرد:شاید بتوان گفت اصلیترین لوازم قنادی در پخت کیک و شیرینی میباشد.آرد موجب ایجاد ساختار اسفنجی کیک مخصوصا کیک اسفنجی میشود و عامل مهم در چسبیدن بقیه مواد به هم برای پخت کیک میباشد.اگر گلوتن آرد در لوازم قنادی بیش از حد مجاز باشد،موجب سفتی،خشکی و بی مزگی کیک میشود.
-شکر:قالبا تصور میشود شکر در لوازم قنادی فقط عامل شیرین کننده میباشد اما نقش های مهم دیگری در شکر می باشد.مثلا با جلوگیری از تشکیل گلوتن در آرد سبب ترد شوندگی میشود.ضمنا منظور از شکر در لوازم قنادی فقط شکر سفید نمی باشد و انواع موادی که مربوط به شکر هستند مانند پودر قند و یا شکر قهوه ای نیز جزء لوازم قنادی مربوط به شکر می باشند.
-چربی ها که شامل چربی های جامد و مایع میشوند و نقش مهم در لوازم قنادی ها دارند.به عبارتی میتوان گفت روغن ها یکی از بهترین ترد کننده ها محسوب میشوند و نقش مهمی در افزایش حجم کیک دارند.به روغن ها شورتنینگ یا کوتاه کننده نیز میگویند.
-یکی دیگر از مواد اولیه مهم لوازم قنادی،تخم مرغ می باشد.تخم مرغ باعث ورآوری و نیز ترد شدن میشود.ضمنا زرده تخم مرغ در طعم و رنگ کیک موثر است.
-لبنیات و مایعات نیز یکی از مهمترین لوازم قنادی محسوب میشود.از مهمترین لبنیات لوازم قنادی شیر می باشد که در آب دهی به مواد خشک و حل کردن آنها موثر میباشد.
-طعم دهنده ها نیز یکی از مواد اولیه کمکی مهم لوازم قنادی محسوب میشوند که در طعم کیک و شیرینی نقش مهمی دارند.این طعم دهنده های لوازم قنادی انواع مختلفی دارند که شامل انواع ادویه جات،عصاره ها،اسانس ها و… میشوند.
-نمک نیز یکی دیگر از لوازم قنادی می باشد که یکی از نقش آن تقویت طعم می باشد.
علاوه بر موارد بالا که جزء لوازم قنادی اصلی محسوب میشوند،یک سری مواد هستند که به عنوان مواد کمکی و تاثیر گذار نقش بسزایی در کیک ایفا میکنند.از جمله این لوازم قنادی ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
-ژل امولسیفایر ها که از لوازم قنادی محسوب میشوند که باعث افزایش حجم کیک و نرمی و لطافت کیک میشوند.بنابرین این لوازم قنادی میتواند نقش مهمی در کیک ایفا کند.
-کاهنده واتراکتیویته که از دسته لوازم قنادی می باشد که باعث به تاخیر انداختن فساد با عمل کاهش واتراکتیویته میشود و از مهمترین لوازم قنادی کمکی می باشد.
-روغن قالب نیز یکی از مهمترین لوازم قنادی مورد نیاز می باشد که به جای کاغذ روغنی میتوان از آن استفاده نمود و باعث سهولت در جدا شدن کیک از قالب میشود.
-بعضی مواد نیز مانند انواع صمغ ها،جوش شیرین،گوارگام و … جزء مواد و لوازم قنادی کمکی می باشد که هر کدام نقش بسزایی در کیک ایفا میکند.به عنوان مثال لوازم قنادی جوش شیرین در حجم دهی کیک نقش دارد.
پس همانطور که گفته شد لوازم قنادی ها طیف گسترده ای دارند و هر کدام از این لوازم قنادی ها نقش مخصوص و یا مکملی در پخت کیک و شیرینی مطلوب دارد.

شرکت الیاس سانیا تولید کننده انواع لوازم قنادی که شامل :انواع پودر آماده کیک،کاهنده واتراکتیویته،امولسیفایرها،روغن قالب یا روغن جداکننده،بهبود دهنده های کیک و … می باشد.
از جمله لوازم قنادی پودر کیک شرکت الیاس سانیا میتوان به پودر کیک شکلاتی،کیک وانیلی،کیک اسفنجی،کیک کاپوچینو،رولت اشاره کرد.
از لوازم قنادی که جزء امولسیفایرها میباشند نیز میتوان به انواع ژل امولسیفایرهای شرکت الیاس سانیا اشاره کرد که برای انواع کیک قنادی و صنعتی کاربرد دارند
میتوانید در قسمت محصولات تمام اطلاعات مربوط به این لوازم قنادی ها را ملاحضه نمایید.