Address & Contact

Our Address

اهواز ، باهنر ، منطقه3خیابان دانش1 ، پلاک80

مرکز ترک اعتیاد سرای مهر

با توجه به این مسئله که محیط درمان نقش بسیار مهمی در درمان افراد دارد، مرکز اقامتی ترک اعتیاد سرای مهر با درنظر گرفتن همین مسئله ، در این حیطه درمان یکی از مجهز و مفرح و آرام ترین فضای درمانی مراکز اقامتی ترک اعتیاد وبا همکاری مجرب ترین تیم درمانی و مشاوره طبق پروتکل درمان سازمان بهزیستی و وسایل مدرن جهت رفاه حال متقاضیان جزء معدود مراکز مورد تائید سازمانهای بهزیستی است.

در این مرکز بیماران هنگام پذیرش جهت درمان توسط پزشک مرکز ویزیت میشوند.
پزشک مرکز هفته ای سه بار جهت ویزیت بیماران تازه وارد و در مواقع اضطراری و لزوم بیش از سه بار به مرکز سرکشی میکنند.
تیم درمان مرکز بهبودی اقامتی و ترک اعتیاد سرای مهر به درمان معتادین و افراد با اختلال سوءمصرف مواد یاری میرساند.
مواد مورد استفاده در ایران به شرح زیر است:
(کراک،هروئین،تریاک و شیره ،حشیش و گل) مواد محرک (شیشه،متافتامین و..)دارو و قرص(ترامادول یا بایومادول،متادون و بوپرنورفین یا بی دو) و الکل و مشروبات الکلی میباشد.

این کلینیک درمانی(مرکز ترک اعتیاد سرای مهر) دارای فضایی دوستانه و مملو از آرامش است.

محیطی امن و مطمئن جهت استراحت و تمدد اعصاب افراد تازه وارد

این مجموعه با برگزاری جلسات بهبودی و مشاوره گروهی گروه همتا و مشاوره فردی توسط روانشناس مرکز ، به چگونگی پاک ماندن پس از قطع مصرف مواد مشاوره میدهد.

مشاور و روانشناس مرکز و مددیار اعتیاد:

مشاوره و بررسی بیماران توسط روانشناس و مشاور مرکز و استفاده از تست آنلاین جهت روانکاوی مقیمان توسط مشاور مرکز و مددیار اعتیاد جهت شناخت موانع درمان و شناخت منابع حمایتی سالم برای مقیمان جهت جلوگیری و پیشگیری از لغزش آنان.

مشاوره گروهی ، خانواده و بیمار:

مشاوره فردی با افراد مقیم مرکز توسط مشاوره مرکز اعضاء خانواده بیماران توسط مددیار خانواده برای آگاهی از موانع درمان در چهارچوب اصول درمان و کشف آثار و نشانه های خشونت میان افراد خانواده و روش تأثیرگذاری فرد در حال بهبودی بر دیگر افراد و پیدا کردن راه مقابله مناسب با آن.

کلاس های آموزش و مشاوره گروهی و خانواده:

مشاوره هم زمان با اعضاء خانواده با حضور مشاور خانواده و مددیار اعتیاد جهت اطلاع روابط بین فردی بیمار و اعضای خانواده او و تهیه برنامه زمان­بندی شده درمانی برای استفاده جداگانه اعضاء خانواده و فرد بیمار پس از بهبودی و ترخیص

آموزش خانواده، توسط مشاورین و روانشناسان مرکز:

ما به بیرون پاک مانده و در اجتماع زندگی میکنن دلیلی بر خدمات مفید و ارزنده و کارساز در زمینه درمان اعتیاد بوده که مرکز اقامتی ترک اعتیاد میان مدت سرای مهر اهواز در استان خوزستان نمونه ای مطمئن از کمک و یاری به مصرف کنندگان مواد مخدر و محرک میباشد.

همچنین دارای فضایی روحانی انسانی ، دلباز و امن ,آرام و مطبوع جهت پذیرایی و و ارائه خدمات درمانی به بیمارانی است که قصد ترک مواد مخدر و محرک و مشروبات الکلی را داشته و میخواهند به زندگی سالم و بدون اعتیاد خانمانسوز برگردند.
لذا جهت حال روحی و روانی بیمار و بالابردن انگیزه ترک و زندگی سالم بدون مصرف مواد مخدر بهترین امکانات رفاهی و خدمات ارزنده ای چون روانکاوی و مشاوره افراد مقیم مرکز و تغذیه با کیفیت ، مناسب حال بیمار ارائه میشود.

با توجه به اینکه جنبه جسمی این بیماری کوتاه مدت بوده و پس از گذشت چندروز قابل درمان است، بیشترین انرژی و کار درمانی بر روی ابعاد روحی و روانی فرد بیمار متمرکز میباشد.
با برگزاری کلاسهای آموزشی و مشاوره های فردی و گروهی در کنار بازتوانی جسمی بیمار در طی دوره بستری
فرد بهبودیافته پس از ترخیص
آماده زندگی در کنار خانواده و جامعه می شود و با گذراندن کلاس ها درطول اقامت و آموزش های لازم آگاهی و دانش فرد بهبود یافته در زمینه چگونه پاک ماندن در دنیای بیرون افزایش می یابد و در نتیجه تداوم درمان ماندگاری بیشتری دارد.

موسسه آوای جویبار زندگی دارای شماره ثبت ۹۹۵ صاحب امتیاز مرکز درمان اعتیاد سرای مهر

به دلیل مشغله هموطنان عزیز و بنا به تصمیمات تیم درمان ، این مرکز هرساعت از شبانه روز آماده پذیرش افراد بوده و تمامی توان خود را برای نجات یک معتاد از دنیای سیاه اعتیاد بکار میگیرند.

بهترین خدمات در دوره سمزدایی به افراد داده میشود، برگزاری هرروزه کلاسهای مشاوره گروهی و جلسات مشاوره فردی در هر دوره اقامت در مرکز ترک اعتیاد سرای مهر ، بهترین مرکز درمان اعتیاد و ترک مواد مخدر و محرک و شیشه و افیون و مشتقات تریاک در شهر اهواز ، مرکز استان خوزستان می باشد.
مرکز بهبودی اقامتی میان مدت سرای مهر گلچینی از بهترین متد درمان اعتیاد به مواد مخدر و ترک مواد محرک و شیشه برای مقیمان پذیرش شده در این کلینبک درمانی بکار میگیرد و تیم درمان و کل مجموعه درمان سرای مهر ارزنده ترین و کاربردی ترین خدمات درمانی اعتیاد را برای هرچه بهتر کردن کیفیت درمان برای افراد مقیم در مرکز و حصول بهترین نتیجه از بدو ورود تا زمان بهبودی ارائه میکنند

تیم درمان مرکز ترک اعتیاد سرای مهر شامل پزشک ، دو مددکار تجربی و یک مددکار علمی در زمینه اعتیاد و آسیب و دو روانشناس اعتیاد و درمان و مشاور آقا برای مقیمان و همچنین یک مشاوره خانواده خانم میباشد.
مرکز ترک اعتیاد اقامتی سرای مهر با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی،با پرسنل و تیم درمان حرفه ای در عرصه درمان اعتیاد به انواع مواد مخدر ، محرک ، متافتامین ، مشروبات الکلی ، قرص و داروهای مخدر ، متادون ، ترامادول ،بایومادول ، بوپرنورفین یا بی۲ و قرص های خواب آور در شهر اهواز مشغول به خدمت رسانی است.

شیوه درمان مرکز سرای مهر ، ایمان مدار و پرهیزمدار بوده و با برگزاری کلاس های گروهی از افراد بهبودیافته  و برگزاری جلیات دوبار در روز صبح و عصر و تعدد جلسات گروهی یکی از کاربردی ترین شیوه درمان است.

روش درمانی مرکز اقامتی ترک اعتیاد سرای مهر یک برنامه گروهی بر اصل مشارکت افراد بهبودی است و از لطمات صدمات و ناخوشی ها و دردهای اعتیاد و عوارض روانی، معنوی، عاطفی و فکری آن، با استفاده از گروههای همتا و بکارگیری اصول دوازده قدمی و بهره گیری از گروه( خانواده دوم) میباشد که به ترمیم و بازسازی چهارچوب و ساختار شخصیت کاذب فرد بهبودیافته با برگزاری کلاس های آموزشی با اصول زندگی سالم و بدون مصرف مواد مخدر و مهارت های زندگی فردی و اجتماعی کمک میکند.

با بکار گیری این اصول که الگویی آشنا و ساده اما جدی نسبت به روش های درمانی غیر دارویی به شکل پرهیز از مصرف هرگونه ماده مخدر ماده محرک قرص و دارو و مشروبات الکلی و هرآنچه اعتیادآور میباشد ، صورت می گیرد.

جهت گیری و تاکتیک اصلی مرکز اقامتی ترک اعتیاد سرای مهر بر مشارکت گروههای همتا و خودیار بهبودیافته و همچنین مشاوره فردی توسط روانشناس به افراد مقیم در مرکز و مشاوره به خانواده بیمار توسط روانشناس و مشاور خانواده متمرکز است و خدمات آن توسط این افراد ارائه می شود.

این مرکز با داشتن پزشک، روانشناس و مشاور افرلد تحت درمان شده و مشاور خانواده و مددکار اعتیاد و ارائه خدمات تخصصی به بیماران، بصورت کاملا حرفه ای و با داشتن ساختار تعریف شده اقدام به درمان بیماران می نماید.

براساس گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر ، شیوع مصرف شیشه یا مواد محرک آمفتامینی در سال ۲۰۱۰ بین ۳/۰ تا ۳/۱ درصد جمعیت ۱۵ تا ۶۴ ساله در جهان یعنی معادل ۱۴ تا ۵۶ میلیون نفر است.

مصرف مواد محرک شیشه یا متافتامین و روانگردان علت بروز رفتارهای پرخطر و احتمال ابتلا به اچ.آی.وی بوده به‌خصوص در میان افراد مصرف کننده محرک با رفتارهای جنسی پرخطر و محافظت نشده.

براساس قوانین ارائه شده به مدیر و قانونمند بودن ایشان و باتوجه به بیماریهای شایع بین معتادین ، مدیریت کلینیک و تیم درمان و پرسنل مرکز ترک اعتیاد سرای مهر ، اصرار بر اجرایی شدن آزمایشات ایدز و هپاتیت و سل در هر دوره از تازه واردین و مقیمان ترددی بعمل آمد.در هر دوره بستری شدن و برای حفظ سلامتی همگان و امنیت روانی و بهداشتی و بالارفتن کیفیت درمان تازه واردین به مرکز و به منظور سلامتی جسمانی و کیفیت درمان و همچنین حفظ و امنیت سلامتی تیم درمان و پرسنل و بهبودیافتگان مستقر در مرکز و صحت سلامت جسمی و عدم بیماری های خطرناک واگیردار در بین افراد مجموعه درمان و اطمینان از سلامتی کل گروه و با هدف حفظ آرامش افراد مقیم مرکز و بیماران تازه وارد و بهم نخوردن نظم و آرامش هرروزه گروه برای گذران دوره درمان ، اصل بر این شد که پس از پذیرش افراد و ویزیت توسط پزشک ، در اولین فرصت و با مساعدت بهداشت منطقه در زمینه آزمایش هپاتیت ، ایدز و سل اقدامات لازم بعمل آید.

لازم به ذکر است همه مصرف کنندگان مواد مخدر و محرک که جهت سمزدایی و درمان به این مرکز مراجعه میکنند آزمایش ایدز هپاتیت و سل بعمل می آید.
از اینرو تیم درمان کلینیک اقامتی میان مدت سرای مهر با مساعدت دلسوزانه بهداشت منطقه برای بالا بردن کیفیت درمان و بهداشت و اطمینان به نبود بیماری های واگیردار بین افراد گروه و مقیمان مرکز اقامتی سرای مهر و به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی، در اسرع وقت آزمایشات ایدز و هپاتیت و سل بعمل آید. گفتنی است این آزمایشات چندسالی است جزء روال کار مرکز ترک اعتیاد سرای مهر میباشد.

“موسسه خیریه آوای جویبار زندگی
به مدیرعاملی مهرداد خسروکیانی
دارای شماره ثبت۹۹۵
صاحب امتیاز مرکز بهبودی اقامتی ترک اعتیاد سرای مهر

شماره پروانه فعالیت:۹۲۲/۹۲/۲۰۶۳۳
مدیریت مرکز درمان اعتیاد:کیانی

درمان بیماران و سیر صعودی بهبود آنها عموما با علائم محدودیت از مصرف مواد آغاز می گردد که حدودا این مرحله پنج الی هفت روز بطول می انجامد.
در این مرحله فرد از مصرف هر گونه مواد مخدر و یا محرک خودداری میکند و خود هر آنچه را که تا آن زمان مصرف میکرده احساس می کند.

مواد محرک یا مخدر به عنوان کارگزار تمامی نیازهای اساسی فرد را تا آن زمان تامین میکرد خلاء و حفره ای در او ایجاد میکند

ویزیت بیماران توسط آقای دکتر شهرام بینای مکوندی سه الی شش روز در هفته و درصورت نیاز همکاری لازم  و در صورت نیاز به ویزیت بیشتر تشریف می آورند.
روزهای ملاقات روزهای سه شنبه ساعت ۹:۳۰ الی ۱۲:۳۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۵:۰۰ الی ۱۸:۰۰
لازم به ذکراست اولین ملاقات درصورت مساعد بودن حال بیمار آنهم بعداز ۱۰ الی ۱۴ روز میباشد.
تعداد نوبت ملاقات در هر دوره دوبار جایز است.

 

آدرس محل کار

آدرس: اهواز ، باهنر ، منطقه۳ ، خیابان دانش۱ ،
درب بزرگ پلاک۸۰
………………….

و آدرس درب کوچک مرکز در بلوار اصلی صنایع فولاد :
اهواز ، سه راه باهنر ، فلکه نگهبانی ، بلوار فولاد ، پلاک۸۰ جنب تعویض روغن پارس
درب کوچک بین فلکه نگهبانی و فلکه فولاد در بلوار فولاد (ورودی دفتر مرکز)

مرکز ترک اعتیاد سرای مهر در اهواز,مرکز ترک اعتیاد در اهواز, کمپ ترک مواد مخدر در اهواز