Address & Contact

Our Address

استان‌گلستان.شهرستان‌ترکمن

مرکز فروش‌ انواع‌ گوساله‌های‌ سمینتال‌

? خرید و فروش گوساله سیمینتال و هلشتاین نر و ماده

? هولشتاین ، بومی‌ محلی‌ در وزن‌ های‌‌ مختلف‌

? زیر نظر دامپزشک در وزن های مختلف جهت پروار بشرط سلامت دام

? باقیمت مناسب ومجوزدامپزشکی ارسال به تمام نقاط کشور

*******************************
خصوصیات ظاهری گاو سمینتال

گاو سمینتال دارای رنگ صورتی روشن و بدنی با لکه هایی به رنگ قرمز است و شاخ هایی با اندازه متوسط دارد. این نژاد دارای دست های جلویی قدرتمند و ماهیچههای موثر در پاهای عقبی است که تعادل و سلامت حیوان را حتی در دوران اوج شیرواری حفظ می کند. تناسب بدن هنگام ایستادن و یا هنگام حرکت هماهنگ است. دست ها و پاهای محکم و سالم از ویژگی های این نژاد بوده و کپلی پهن با اندکی شیب دارند. اتصالات پستان ها محکم است و افتادگی پستان ها حتی پس از چند دوره شیرواری بالاتر از سطح زانوی عقب قرار دارد. گاوهای فلکویه ماده بالغ به قد ۱۴۰ تا ۱۵۰ و نر بالغ ۱۶۵-۱۵۰ سانتی متر و دور سینه ۲۱۰ تا ۲۴۰ سانتی متر می رسند. وزن گاو نر بالغ حدود ۱۱۷۹-۱۰۴۳ کیلوگرم و وزن ماده بالغ حدود ۶۵۸-۸۱۶ کیلوگرم است.

خصوصیات گاوهای هلشتاین

این گاو دارای رنگ سیاه و سفید است و معمولا به دو دسته فریژن هلندی و هلشتاین فریژن تقسیم شده است. در واقع خاستگاه اصلی این گاو هلند است .

رنگ گاو فرژین هلندی سفید و سیاه است و ساق پا و دم آن سفید رنگ است اما گاو هلشتاین فریژن دارای درصد ترکیب متفاوتی است و برخی اوقات حتی ترکیب رنگ سیاه و سفید یا سیاه یکدست می باشد. اما به طور کلی تمامی گاوهای هلشتاین دارای پیشانی سفیدرنگ می باشد. و حتی به رنگ قرمز هم گاو هلشتاین در جهان نیز وجود دارد.
معمولا قد متوسط گاو بین ۱۴۵ تا ۱۶۵ سانتی متر است.
میزان زمان بارداری گاو هلشتاین ۹ و نیم ماه می باشد که نزدیک به ۲۸۰ روز است
اولین زایمان گاو هلشتاین بین سن ۲۳ تا ۳۶ ماهگی می باشد اما به طور کلی قابلیت بارداری در ۱۳ ماهگی را نیز دارد.

 

مدیریت: مجید کلته

 

 

مرکز فروش‌ انواع‌ گوساله‌های‌ سمینتال‌ در گنبد کاووس,