Address & Contact

Our Address

اهواز، خیابان طالقانی، بین شریعتی و مسلم، ساختمان سفیر، طبقه 4، واحد10

دندانپزشکی دکتر حمید رضا علیزاده عطار

جراح دندانپزشك
ايمپلتنولوژيست -ليزرتراپيست
فلوشيپ ايمپلنت از ICOI آمريكا
مستر شيپ ليزر از آخن آلمان

وبلاگ رسمی دکتر حمیدرضا علیزاده عطار

http://drattar.persianblog.ir

 

ایمپلنت چیست؟

دانش اصلی ایمپلنتهای دندانی در حقیقت توسط یک ارتوپد سویدی به دنیای دندانپزشکی عرضه گردید. به بیان دیگر پروفسور برانمارک برای اولین بار طی تحقیقاتی نشان داد که ایمپلنتهای دندانی که از جنس فلز تیتانیوم ساخته شده اند به استخوانهای فکین توانایی پیوند خوردن دارند. به این پدیده اصطلاحا استیواینتگریشن یا جوش خوردن با استخوان گفته می شود که در طی آن پس از جایگزاری ایمپلنت در استخوان فک سلولهای استخوان ساز به طرف آن مهاجرت پیدا کرده و یا استخوان سازی در سطح بدنه ایمپلنت سبب جوش خوردن استخوان فک به ایمپلنت می شوند. بهمین دلیل درمانهای مبتنی بر قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک جهت جایگزینی دندانهای از دست رفته ایده آل ترین نحوه درمان این نوع مشکلات محصوب می شوند.

ایمپلنت ، دندانی مصنوعی است که همانند دندان طبیعی به کمک یک ریشه (پایه‌ای از جنس مغز تیتانیوم) به استخوان فک جوش خورده، متصل می‌شود. ایمپلنت‌های دندانی به دلایلی جایگزین‌های مناسبی برای دندان‌های مصنوعی محسوب می‌شوند.

زیبایی: ایمپلنت‌ها مانند یک دندان طبیعی هستند. از آنجا که این دندان‌ها به استخوان فک پیوند زده می‌شوند، ظاهری کاملا شبیه دندان طبیعی خواهند داشت، از طرفی از تحلیل استخوان فک و تحلیل لثه‌ها نیز جلوگیری خواهد شد.

حفظ دیگر دندان‌ها: برای جایگزین کردن دندان‌ها به کمک بریج‌ها، دندان‌های سالم دو طرف نیز تراشیده شده و به زیر روکش خواهند رفت؛ اما ایمپلنت‌های دندانی بدون ارتباط به دندان‌های کناری مستقیم به استخوان فک متصل خواهند شد.

اطمینان و آرامش: دست دندان‌های مصنوعی که به کمک ایمپلنت‌ها به فک متصل می‌شوند، دیگر تکان نخواهد خورد و با هر عطسه از دهان بیرون نمی‌پرند.

 

دندانپزشک در اهواز، دندانپزشکی دکتر علیزاده عطار در اهواز