نصب و فروش و نگهداری آسانسور دنیا آسانسور 

? نصب، راه اندازی، فروش ، بازسازی و نگهداری آسانسور

? مشاوره، طراحی و سرویس دهی انواع آسانسور

?ویژگی‌های یک آسانسور خوب:

✳️راحتی نخستین ویژگی مهم یک بالابر خوب است. مقصود از راحتی عدم بروز آلودگی صوتی، کم سر و صدا بودن و نلرزیدن کابین آسانسور است

✳️بازدهی مناسب دیگر ویژگی مهم یک بالابر خوب است. مقصود از بازدهی مناسب آن است که ساختار و طراحی بالابر بسته به موقعیت مورد استفاده به‌نحوی باشد که از نظر ظرفیت و سرعت جواب‌گوی نیاز افراد باشد. بازدهی مناسب بیش از هرچیز از هدررفت وقت جلوگیری می‌کند.

✳️در دسترس بودن ویژگی مهم دیگر یک بالابر خوب است. مقصود از دسترس بودن درواقع تأمین این اطمینان در کاربر است که می‌تواند در اوقات به‌هنگام نیاز از آن استفاده کند.

✳️ویژگی مهم دیگری که بی‌تردید یکی از ضروری‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌های هر آسانسوری به‌شمار می‌آید، ایمنی است. طراحی بالابر باید به‌نحوی باشد که تا جای ممکن از بروز هرگونه حادثه‌ی خطرناک ممانعت به‌عمل آید و احتمال بروز هرگونه پیش‌آمد ناگوار به حداقل برسد. هیچ‌چیز مهم‌تر از جلوگیری از بروز خسارت‌ها و صدمه‌های مالی و جانی نیست.

 

?انواع آسانسور

? آسانسور کششی

✳️ این آسانسورها بر اساس ماشین آت‌وود کار می‌کنند. این نوع آسانسور متشکل است از دو وزنه‌ بر دو سر یک نخ که از روی یک قرقره عبور می‌کند. در آسانسورهای کششی نیز بر یک سر سیم‌بکسل، کابین آسانسور و بر سر دیگر، کادر وزنه و سیم بکسل از روی فلکه موتور عبور می‌کند.

✳️در آسانسور کششی، از موتور آسانسور، برای بالا و پایین بردن کابین آسانسور و از کادر وزنه، برای کاهش فشار وارد بر موتور استفاده می‌شود. در ماشین آت‌وود همواره وزن وزنه‌ها ثابت و برابر هستند؛ به همین خاطر با وارد کردن نیروی بسیار کمی‌به هر طرف، سیستم جابه‌جا می‌شود. اما در این نوع از آسانسورها وزن کابین آسانسور همواره در حال تغییر است و اگر کادر وزنه هم وزن ظرفیت کابین آسانسور باشد برای بالا و پایین بردن کابین در زمان خالی بودن فشار بسیار زیادی به موتور وارد می‌شود، به همین خاطر وزن وزنه همواره نصف ظرفیت کابین است این امر باعث می‌شود که در زمان خالی و پر بودن کابین نصب نیروی مورد نیاز در حالت قبل به موتور وارد شود. به همین خاطر، در این نوع آسانسور به موتوری با قدرت حالت قبل نیاز خواهیم داشت و این امر باعث بهینه‌سازی در مصرف انرژی خواهد شد.

? آسانسورهای هیدرولیک

?آسانسور هیدرولیک یکی از انواع آسانسور است. در گذشته آسانسورهای هیدرولیک بر اساس قانون پاسکال کار می‌کردند؛ به گونه‌ای که ظرفی پر از روغن که در سمتی سطح مقطع کوچک و در سمت دیگر سطح مقطع بزرگتری داشت و با فشار آوردن به یک سمت، سمت دیگر دستگاه در جهت عمودی جابه‌جا می‌شد. اما آسانسورهای امروزی متشکل است از موتور الکتریکی پمپ فشار روغن و جک هیدرولیک که همه این وسایل در چاهک آسانسور و در زیر کابین قرار می‌گیرد.

?در آسانسورهای هیدرولیک به دلیل وجود نداشتن کادر وزنه تمام بار کابین آسانسور و مسافران توسط سیستم جک هیدرولیک جابه‌جا می‌شود این امر باعث نیاز به موتورهای قوی‌ترین نسبت‌به آسانسور کششی می‌شود؛ موتور این آسانسورها به همراه یک شیر الکتریکی مخصوص -که اصطلاحاً پاوریونیت نامیده می‌شود- در ظرف روغن غوطه‌ور هستند و وظیفه تامین فشار روغن برای جک هیدرولیک را دارند.

?در این انواع آسانسور تنها در حرکت رو به بالا نیاز به کار کردن موتور وجود دارد و حرکت رو به پایین آسانسور تنها با باز شدن شیر پاوریونیت صورت می‌گیرد. به صورت کلی، می‌توان گفت میزان انرژی مصرفی آسانسورهای هیدرولیک برابر با آسانسورهای کششی است

? آسانسورهای مغناطیسی

?همه ما تاکنون با آهنرباها بازی کرده‌ایم و زمان نزدیک کردن قطب‌های ناهمنام آهنربا شاهد فرار آهنرباها از هم بوده‌ایم. اساس کار آسانسورهای مغناطیسی نیز به همین شیوه است. در چاهک این آسانسورها، به‌جای قرار دادن ریل آسانسور در دیواره‌ها آهنربای مغناطیسی کار می‌گذارند در کف آسانسور نیز یک آهنربای مغناطیسی با قطب مخالف آهنربای واقع در دیواره‌ها وجود دارد، با اتصال برق نیروی رانش باعث بالا رفتن آسانسور می‌شود.

?این نوع آسانسورها بدون استفاده از کابل و موتور کار می‌کنند؛ حتی امکان حرکت چند کابین آسانسور در یک چاه وجود دارد. این تکنولوژی حتی امکان حرکت افقی را به کابل‌های آسانسور را می‌دهد. از آسانسورهای مغناطیسی می‌توان به‌عنوان انقلابی در صنعت آسانسور یاد کرد. چون با وجود این آسانسورها دیگر هیچ محدودیتی در طراحی ساختمان‌های بلند وجود نخواهد داشت.

?این آسانسورها بسیار امن‌تر از سایر آسانسورهاست. اما به علت قیمت بسیار بالای این آسانسورها نصب این آسانسورها به‌صورت عمومی‌رواج پیدا نکرده است.

? آسانسور پنوماتیک

?از این نوع آسانسورها برای جابه‌جایی بار و افراد به‌صورت محدود استفاده می‌شود و در بیشترین ظرفیت خود توانایی جابجایی وزنی حدود ۲۴۰ کیلوگرم را دارد.

?آسانسور پنوماتیک شامل یک استوانه وکیوم‌شده است که امکان عبور هوا از هیچ نقطه‌ای از آن به جز محفظه مشخص‌شده در بالای آسانسور را نمی‌دهد. برای بالا رفتن آسانسور موتور آسانسور شروع به خارج کردن هوا از درون محفظه بالای کابین آسانسور می‌کند و با ایجاد خلا کابین به سمت بالا کشیده می‌شود و برای پایین رفتن آسانسور، محفظه بالای آسانسور باز شده و اجازه ورود هوا به فضای بالای کابین را می‌دهد و در نتیجه آسانسور به سمت پایین حرکت می‌کند.

?آسانسور پنوماتیک برای خانه‌های ۲ تا ۴ طبقه‌ای مناسب است و بیش از ۲۴۰ کیلوگرم را نمی‌تواند حمل کتد. این نوع آسانسور از سیستم وکیوم هوا برای جابه‌جایی استفاده می‌کند.

?آسانسور پیچی

?این نوع آسانسورها بهترین انتخاب برای خانه‌های کم‌جا با حداکثر ارتفاع ۴ طبقه است. آسانسورهای پیچی را می‌توان هم با برق سه‌فاز و هم برق تک‌فاز نصب و راه‌اندازی کرد.

?آسانسورهای پیچی شامل یک پیچ بلند، یک مهره و یک تسمه است که توسط موتور به حرکت در می‌آیند و آسانسور را جابه‌جا می‌کند. این انواع آسانسورها دارای ایمنی بسیار بالایی هستند؛ به صورتی که می‌توان از این آسانسورها به‌عنوان آسانسورهای بدون سقوط یاد کرد. این امر به خاطر آن است که مکانیزم این آسانسور در حالت عادی بدون حرکت و قفل است و تسمه تنها عامل حرکت می‌باشد و در صورت پاره شدن تسمه آسانسور از کار می‌ایستد.

به مدیریت : جناب آقای سید مرتضی حسینی

https://www.instagram.com/hoseinmalekan.vila

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرکت آسانسور دنیا آسانسور در گرگان , آسانسور  , اجرای آسانسور , نصب آسانسور , نصب بالابر , قیمت آسانسور  , قیمت بالابر , سرویس دهی انواع آسانسور , آسانسور پیچی , آسانسور پنوماتیک , آسانسورهای مغناطیسی , آسانسورهای هیدرولیک , آسانسور کششی , انواع آسانسور ,