نهالستان موسی پیوندی 09115118437

✨انواع نهال های پیوندی و مثمر 
✨بهترین ارقام نهال در کشور 
✨بزرگترین تولیدکننده نهال در کشور 
✳️نهالستان چیست؟

💠نهالستان به مکانی گفته میشود که حداقل به مدت چند سال متوالی با توجه بـه منـابع آب و خـاک و شـرایط آب وهوایی که دارای اقلیم مناسب برای تولید و تکثیر نهال و اندامهای تکثیـری سـالم و اصـیل کـه منطبـق بـا ضـوابط قرنطینه ای است مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

✳️یک نهال استاندارد بایستی ویژگی‌‌‌های خاصی داشته باشد. نهال باید دارای بالاترین کیفیت باشد. هنگام خرید نهال به نکات اشاره شده در زیر توجه داشته باشید:

🔻🔺برای خرید نهال مورد نیاز خود، دقت کامل داشته باشید و نهال‌‌‌های مرغوب و مطمئن را از نهالستان‌‌‌های دارای مجوز تهیه کنید. (نهال هایی که به روش سنتی کشت می‌شوند و در دکه‌ها و حاشیه خیابان‌ها فروخته می‌شوند، شناسنامه نداشته و سلامت و اصیل بودن آنها، بررسی و تأیید نشده است.)

🔻🔺کاشت نهال در زمین اصلی با انجام امور ذیل ازسالم بودن گیاه مطمئن گردید:

الف)ریشه‌ها: دچار پیچ خوردگی، تابخوردگی و گره خورده نباشند، ریشه‌ها را از نظر سوختگی، سرما زدگی، پوسیدگی و یا بیماری مورد بررسی قرار گیرند

ب) اندام هوایی: پوست نهال صدمه ندیده باشد، آلوده به بیماری و حشرات نباشد و نهال‌ها سالم با الگو‌‌‌های رشد طبیعی و پربنیه و خوب باشند.

ج)نهال انتخابی باید پرریشه و چند شاخه بوده و ظاهری صاف و کشیده داشته باشد. نهالی که چند شاخه باشد، بهتر و زودتر بار می‌دهد.

🔻🔺نهال پیوندی باید دارای پایه و پیوندک مشخص باشد. عدم تطابق پایه و پیوندک نهالی نامتناسب را به‌وجود آورده و از بین رفتن آن را در پی خواهد داشت.

🔻🔺از نظر سن نهال پیوندی باید یکساله (از زمان پیوند) و یا دو ساله (از زمان کاشت بذر در خزانه) سن داشته باشد. نهال‌‌‌های خیلی جوان و کمتر از یک سال و یا نهال‌‌‌های مسن و بیشتر از دو سال سن برای احداث باغ مناسب نیستند ولی گاهی برای واکاری درختان خشکیده در باغ احداث شده می‌توان از نهال‌‌‌های دو ساله نیز استفاده نمود.

🔻🔺جوانه‌‌‌های روی تنه نهال به خصوص در دوسوم قسمت پایین تنه نهال بایستی سالم و قوی باشد تا بتواند پس از کاشت نهال در زمین اصلی و سربرداری آن شروع به فعالیت کرده و تعداد شاخه‌‌‌های لازم را در جهات مختلف تنها درخت تولید کند. معمولاً در نهال‌‌‌های مسن جوانه‌‌‌های قسمت پایین تنها نهال این حالت خود را از دست داده و پا به اصطلاح کور شده که باید از خرید آنها خودداری شود.

🔻🔺نهال پیوندی باید ساقه ای عمودی داشته باشد و از محل پیوند به طور مستقیم به طرف بالا رشد کرده باشد و گره یا زاویه ای با پایه پیدا نکرده باشد به عبارت دیگر تنها نهال نسبت به سطح زمین عمود باشد.

🔻🔺همچنین نهال مرغوب نهالی عاری از هرگونه آفت، بیماری، نماتد و علف‌های هرز انگل می‌باشد و از هر نظر مورد تأیید کمیته فنی نظارت بر تهیه و توزیع نهال سازمان جهادکشاورزی بوده و دارای گواهی سلامت و بهداشت و کنترل کیفیت باشد.

🔻🔺باید توجه داشت که باغی که نهال سالم وبه دور از آلودگیها و بیماریها در آن کاشته شده باشد کود و سموم کمتری را نیاز دارد و مشکلاتش کمتر است. پس سعی کنیم با انتخاب نهال سالم و اصیل و رعایت مسائل فنی در احداث باغ، درآمد بیشتری را کسب کرده و دوره برگشت سرمایه خود را کوتاه تر کنیم.

به مدیریت : آقای زکریا

 

https://wa.me/qr/FZXY547ZQ5QLH1

 

 

 

 

انواع تولید نهال سیاه ریشه نهال باغی نهال خزانه ای بصورت کلی جهت ثپت سفارش با شمار های نهالستان موسی پیوندی در ارتباط باشین باتشکر

مدیریت نهالستان مهندس موسی پیوندی پیشرو در کسب رضایت مشتری همراه (09115118437)(09367180321)واتساپ (09398224463)

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

بهترین ارقام نهال در شمال کشور نهالستان موسی پیوندی پیشرو در کسب رضایت مشتری جهت اطلاع بیشتر تماس بگیرید

 

ارقام نهال های موجود در نهالستان موسی پیوندی گردو خوشه‌ای اسراییلی کاغذی گیلاس آلبالو گلابی سیب هلو شلیل به کندس خرمالو آلو آلو گوجه زردآلو بادام پالونیا زرشک پلویی ازگیل نارنج انجیر انار فندق عناب زیتون تلخ و زیتون خوراکی شاه توت توت سفید توت کاکوزا صنوبر تبریزی چنار بید مجنون نهال باغی گلابی خرمالو آلو موجود

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

نهالستان مهندس موسی پیوندی بزرگترین تولید کننده نهال در شمال کشور گلستان علی آباد کتول

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

نهالستان موسی پیوندی بزرگترین تولید کننده نهال در کشور بارگیری انواع نهال برا شهرستان

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

بهترین کیفیت نهال وارتفاع بالا تا پنج متر

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

انواع نهال در نهالستان موسی پیوندی بارگیری شد برای شهرستان با بهترین اکیپ مجرب و بهترین ماشین های سنگین و سبک برای شما عزیزان

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

نهالستان موسی پیوندی بزرگ‌ترین تولیدکننده نهال در شمال کشور

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

انواع نهال بارگیری شد نهالستان موسی پیوندی ارسال برا شهرستان با بهترین کیفیت

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

افتخار نهالستان موسی پیوندی شما همکاران گرامی و عزیز هستین چرا که با اعتماد خود به ما ثابت کردین نهالستان موسی پیوندی برای همه شما عزیزان بهترین ها در نظر گرفته نهالستان موسی پیوندی پیشرو در کسب رضایت مشتری

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

 

 

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

 

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خرید اینترنتی نهال میوه , قیمت نهال میوه گلدانی , فروش نهال میوه های کمیاب , مرکز خرید نهال میوه , خرید درخت میوه چند ساله , کانال فروش نهال , خرید نهال از جهاد کشاورزی , نهال میوه های جدید , آدرس نهالستان موسی پیوندی , نهالستان زکریا , نهالستان گلستان , لیست قیمت نهالستان موسی پیوندی , بهترین نهالستان در گلستان , نهالستان موسی پیوندی ,