Address & Contact

Our Address

ساری،جاده گوهر باران،روستای طدق ده

Telephone

نهالستان سیدی

❇️فروش انواع نهال سیاه ریشه :

?شلیل سانکینگ

? هلو  گرین

?هلو داوودی

?هلو رد تاب

?با بهترین کیفیت و با ضمانت پس از فروش همچنین با نازلترین قیمت در خدمت همشهریان عزیز می باشد

?همچین فروش به صورت عمده هم پذیرفته میشود با تخفیف ویژه

?نهال شلیل سان کینگ – سایکینگ

نام: شلیل سان کینگ – سایکینگ
کشور سازنده:چین
عمر اقتصادی:۱۲سال
زمان رسیدن:اواخرشهریور ماه
تحمل خشکی: نیمه متحمل
تحمل سرما:۳۰الیc25
پایه: GN-GF-آلو وحشی- شفتالو
رنگ میوه: قرمز با زمینه زرد
باردهی:از سال دوم
فاصله کاشت:۳*۳
آبیاری:۱۰ لیتر در در هفته
انبارداری۲ماه
نوع مصرف:تازه خوری
توضیح : فانتزیا گرده افشان این واریته است است

?نهال هلو گرین استار(هلو سبز):

هلو سبز یکی از ارقام دیررس می باشد که مرداد ماه محصول آن به ثمر می نشیند و رنگ پوست آن سبز و بافت داخل آن زرد رنگ است

فاصله کاشت :
3متر

تحمل سرما :
-15

زمان رسیدن میوه :
اواخر تابستان

نیاز سرمایی :
400-800ساعت0تا7c

?نحوه پرورش و عمل آوری نهال هلو داودی

نهال هلو داودی از ارقام زودرس هلو است که بیشترین سازگاری را با مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری دارد، که، باغداران می تواننند میوه آن را در اواخر خرداد ماه و یا اوایل تیرماه از روی درخت برداشت کنند. میرسد. از لحاظ اندازه میوه آن جزو هلو های درشت است از مهمترین خصوصیات آنها می توان به ادرارآور بودن آن و مواد قندی و نشاسته‌ای و نیز انواع ویتامین های موجود در آن اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر با نهال هلو داودی سعی می کنیم در این مطلب به دو بخش اصلی یعنی مهمترین خصوصیات این نهال و در بخش دوم به نحوه رسیدگی و عمل آوری این درخت اشاره کنیم تا بهره لازم را از این مطلب ببرید.

?عمر مفید
در بهترین حالت ممکن نهال هلو داودی می توانند ۲۵ سال عمر کند و مقدار عمر مفید آن ۶ تا ۱۰ سال است. اما با توجه به عدم رسیدگی مناسب و موقعیت آب و هوایی و نیز هرس به موقع درختان هلو در ایران عمر کمتری دارند.

?رنگ میوه
نهال هلو داودی با داشتن رنگ قرمز پر رنگ جزو زیباترین ارقام هلو است، و خیلی از افراد به دلیل زیبایی و نیز خواص فوق العاده این میوه همواره آن را در سبد خرید خود دارند. گوشت هلو داودی در رنگ های سفید یا زرد وجود دارد.

?تاریخ رسیدن میوه
باغداران می توانند میوه آن را در اواخر خرداد ماه و یا اوایل تیرماه از روی درخت برداشت کنند، جزو درختان زودرس و میان رس به شمار می رود و بهتر است آن را در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیر کاشت نمود.

?ارتفاع درخت
در بهترین حالت خود ارتفاع آنها به ۸ الی ۱۰ متر می رسد. اما حدود ارتفاع آن ها در کشور ما ۳ تا ۸ متر است. این عدد به عواملی زیادی بستگی دارد مانند، نوع خاک، میزان آبیاری، هرس، و نیز کود دهی

?میزان باردهی نهال هلو داودی
به طور متوسط از هر هکتار باغات هلو می توان ۷۵ الی ۸۰ تن هلو برداشت نمود. با رسیدگی و عمل اموری مناسب این مقدار می تواند افزایش یابد.

?تحمل سرمای زمستانی و تحمل گرمای تابستان
از عوامل مهمی که بر محصول نهال هلو داودی تاثیر زیادی می گذارد سرما است و این قضیه به علت شکوفه دادن زود هنگام این درخت می تواند باعث محدودیت کشت آن در مناطق کوهستانی شود. بهترین مناطق برای کاشت آنها مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیر است. این گونه از ارقام هلو در دمای زیر ۲۰- یا ۳۰- درجه سانتیگراد عملکرد بهتری ندارد و باعث آسیب رسیدن به درخت می شود.

?نحوه رسیدگی و عمل آوری
شرایط محیط کاشت
این نوع درخت به ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ساعت درجه حرارت زیر ۷ درجه سانتیگراد نیاز دارد تا محصولی با کیفیت و خوب تحویل باغدار دهد. این نوع نهال در خاک های با زهکشی مناسب بهتر رشد می کند، این ارقام از هلو در انواع خاک ها قابلیت رشد را دارد. و مناسب ترین خاک برای آنها خاک های لومی شنی است.

?فواصل کاشت
فواصل کاشت نهال هلو داودی نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند، شرایط و موقعیت زمین و همچنین بارندگی. بهترین فاصله برای کاشت آنها ۳*۳ است و در هر هکتار می توان حدود ۴۰۰ اصله نهال هلو را کاشت.

?نیاز به آبیاری
معمولا ۲۵ تا ۲۰۰ لیتر در روز برای هر اصل نهال هلو داودی کافی است. اگر بتوانید میزان آبیاری این نوع درختان را به مراتب تامین کنید می تواند باردهی خوبی داشته باشد.

?نیاز به سمپاشی
شته ها عمومی ترین و زیان بارترین آفت نهال هلو داودی محسوب می شود برای پیشگیری از آن بهترین و مناسب ترین راه حل، استفاده از کود ۱۰-۱۰-۱۰ است. این کار باعث قطع تخم گذاری این نوع آفات می شود و می توان آن را به راحتی کنترل نمود.

?هرس
مناسب ترین روش برای هرس نهال هلو داودی استفاده از چهار نوع هرس به نام های:

هرس باردهی
جوانسازی
تنک کردن
فرم دهی
است. این کار باعث رشد و نیز افزایش باردهی این نوع نهال می شود.

?گرده افشان
نهال هلو داودی خود بارور بوده، یعنی دانه های گرده یک گل این قابلیت را دارند تا همان گل را بارور کنند.

?خصوصیات نهال هلو ردتاپ

این نهال هلو قدرت بسیار زیادی برای باردهی و محصول‌دهی دارد و به راحتی می‌تواند باغدار را به سود بسیار خوبی برساند. این درخت میوه‌های بسیار مطبوع و خوشمزه‌ای دارد که از بازار پسندی نسبتا مناسبی نیز برخوردار است.

گفته شده که درخت هلو ردتاپ نسبت به اکثر ارقام هلو مقاومت بیشتری دارد؛ مقاومت در برابر آفات، آب و هوا و عوامل محیطی این نهال، بالاتر از بسیاری از نهال‌های موجود در کشور است و این نهال به راحتی در برابر آفات و سرما و گرما آسیب نخواهد دید.

?مشخصات درخت هلو ردتاپ

این نهال جزء ارقام وارداتی می‌باشد و از کشور آمریکا و ایالت کالیفرنیا، به کشورهای دیگر صادر می‌شود. میوه این درخت پررنگ‌تر از دیگر میوه‌های هلو می‌باشد که همین امر موجب شده است تا از نظر ظاهری، این میوه در سطح بالاتری نسبت به دیگر ارقام هلو قرار بگیرد.

این نهال در مناطق گرمسیری رشد بسیار خوبی دارد و یکی از مناسب‌ترین ارقام هلو برای کشت در مناطق گرم می‌باشد. هسته این میوه به راحتی قابل جدا شدن است و گوشت آن بافت نسبتا سفتی دارد.

?فاصله کاشت
فاصله مناسب برای کاشت درخت هلو ردتاپ بستگی به نوع و سطح زمین دارد؛ برای مثال فاصله مناسب برای کاشت این رقم در زمین‌هایی با شیب ملایم، به صورت 3 متر در 4 متر می‌باشد؛ در حالی که فاصله مناسب برای کاشت این نهال در زمین‌هایی با سطح صاف، به صورت 4 متر در 4 متر خواهد بود.

اگر این فاصله را رعایت نکنید، نهال در آینده به مشکلات جدی بر خواهد خورد؛ از جمله این مشکلات عدم تغذیه صحیح ریشه‌ها در زیر خاک و همچنین عدم نورگیری صحیح نهال‌ها می‌باشد.

?شکل میوه
میوه این نهال دایره و بیضی شکل است و همانطور که گفته شد، این رقم از نظر ظاهری، پررنگ‌تر از بقیه ارقام هلو می‌باشد و رگه‌های سفیدی را نیز می‌توان بر روی پوست آن، مشاهده کرد.

?حداکثر ارتفاع
ارتفاع درخت هلو ردتاپ بین 3 تا 4 متر خواهد بود؛ ارتفاع یک درخت میوه علاوه بر ژنتیک، به کوددهی و میزان آبیاری باغدار نیز بستگی خواهد داشت.

?نیاز سرمایی
نیاز سرمایی ذرخت هلو ردتاپ و دیگر ارقام هلو برای بیرون آمدن از خواب، 500 تا 1000 ساعت در دمای کمتر از 7 درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

?عمر اقتصادی
عمر اقتصادی درخت هلو ردتاپ و دیگر ارقام هلو و برخی از ارقام شلیل، بین 10 تا 15 سال است و تقریبا از عمر اقتصادی زیادی برخوردار نمی‌باشند. لازم به ذکر است که عمر اقتصادی به سال‌هایی گفته می‌شود که شما می‌توانید از درخت، محصولات با کیفیتی را در حجم بالا برداشت کنید.

?وزن میوه
هر 8 الی 10 عدد از میوه‌های هلو ردتاپ، در حدود یک کیلوگرم می‌باشد؛ به طور کلی هر میوه، حدودا بین 100 تا 150 گرم وزن خواهد داشت.

?مقاومت در برابر آفات
همانطور که گفته شد، این نهال در برابر آفات مقاومت خوبی را از خود نشان می‌دهد و به راحتی آسیب نمی‌بیند. در صورت ابتلای این درخت به انواع امراض، سمپاشی اصولی می‌تواند بهترین روش برای از بین بردن آفات این درخت باشد.

?حداکثر عملکرد میوه در هکتار
به طور کلی حداکثر عملکرد میوه در هکتار ارقام هلو و شلیل، مانند یکدیگر است؛ نهال هلو ردتاپ در یک هکتار می‌تواند چیزی در حدود 40 تن محصول دهد که مقدار قابل توجهی برای ارقام هلو و شلیل می‌باشد.

?شروع محصول دهی
درخت هلو ردتاپ و دیگر ارقام هلو، معمولا در سال سوم یا چهارم پس از کاشت، محصول دهی خود را آغاز می‌کنند. برطرف کردن نیاز آبیاری این نهال یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در کیفیت محصول دهی آن است.

?قدرت رشد درخت
همانطور که گفته شد، حداکثر ارتفاع درخت هلو ردتاپ، در حدود 4 متر می‌باشد که این قضیه نشانگر قدرت رشد مناسب و متوسط این نهال هلو است.

?رقم گرده افشان
نهال هلو ردتاپ یکی از ارقامی است که برای باردهی، نیاز به گرده افشان دارد. پیشنهاد می‌شود که به ازای کاشت هر 30 اصله درخت هلو ردتاپ، یک اصله نهال از دیگر ارقام هلو به عنوان گرده افشان بکارید، تا عمل باروری به بهترین نحو انجام شود.

?شرایط محیطی مورد نیاز مرکبات:

خلاصه : مرکبات در شرایط گرمسیر (همانند مناطق مرکزی و جنوب ایران) و نیمه گرمسیری (شمال ایران) قابلیت رشد داشته که در این مناطق شروع رشد این گیاه (در بهار) 5/12 درجه سانتیگراد و مناسبترین دما برای حداکثر رشد 25 تا 28 درجه سانتیگراد می باشد. خاکهای سبک شنی رسی با pH 5 تا 7 عموما برای توسعه کشت مرکبات مناسب می باشند. با توجه به موارد ذکر شده در شمال ایران خطر سرما و بالا بودن سطح آب زیرزمینی و در جنوب مشکل گرما، شوری و کم آبی وجود داشته که در توسعه کشت و احداث باغات مرکبات باید مورد توجه قرار داد.

?عوامل محيطی

واكنش درختان ميوه به عوامل محيطی ، به دليل چند ساله بودن و نحوه رشد و باروری آنها ، تا حدودی با ساير گياهان متفاوت است . از آنجا كه درختان مرکبات ، پس از بالغ شدن ، حجم زيادی پيدا می‌كنند و بايد با فواصل به نسبت زيادی از يكديگر كشت شوند ، تغيير دادن عوامل تشكيل‌دهنده محيط رشد و مناسب كردن آنها برای گياهان كاشته اغلب اگر ناممكن نباشد ، بسيار دشوار است . در نتيجه ، بايد كوشش شود تا محيط كشت اين گياهان از ابتدا مناسب باشد مهم‌ترين عوامل محيطی ، كه نحوه رشد و ميزان محصول يك درخت را تعيين می‌كند عبارتند از :

الف – دما

همانند ساير گياهان ، درختان مرکبات برای رشد و توليد محصول يك دامنه گرمايی و يك دمای مناسب ويژه خود هستند . افزون بر اين ، دما در زندگی درختان مرکبات اثرهای ويژه ديگری نيز دارد . از آن جمله ، درختان بايد در طول زمستان به تعداد ساعت‌های معين ، دمايی كمتر از 12 درجه سانتی‌گراد دريافت كنند تا از حالت استراحت بيرون آمده آغاز به رشد كنند . اين امر ، يكی از مهم‌ترين عوامل محدود كننده مناطق كشت درختان مرکبات مي‌باشد ،‌ بدين معني كه : اگر سرمای لازم تأمين نگردد در بيشتر موارد جوانه‌های گل در بهار نمی‌شكفند و محصولی به دست نخواهد آمد .

اثر بسيار مهم ديگر دما بر درختان سرمازدگی بهاره است . بسياری از نقاط دنيا ، با وجود برخورداری از دامنه دمايی و ميزان سرمای مناسب برای كشت درختان ، به دليل داشتن سرمای ديررس بهاره كه به طور معمول پس از شكوفايی جوانه‌ها بروز می‌كند و موجب سرمازدگی گل‌ها و گاهی ميوه‌ها می‌شود ، برای مرکبات مناسب نيستند . از ديگر عوامل دمايی كه مؤثرند می توان از نوسان دمايی يا تفاوت زياد دمای شب و روز (كه رشد درختان را مختل می‌سازد) و تگرگ (كه به برگ‌ و ميوه‌ها آسيب وارد می‌آورد ) نام برد .

ب – نور

آزمايش‌های مختلف ثابت كرده كه به غير از توت‌فرنگی ، ساير ميوه‌ها برای گل انگيزی به طول روز (نور گاه) حساس نيستند و تنها اثر اين عامل روی آنها كمتر و يا بيشتر كردن دوره فتوسنتز در هر روز می‌باشد . بر خلاف طول روز ، شدت نور در رشد و باروری درختان بسيار مؤثر است . تغيير دادن شدت نور در سطح باغ كاری غير عملی است و تنها راه نور رسانی كافی به درون درخت ، دادن شكل و تراكم مناسب به شاخساره آن است . از اثرهای بسيار مهم نور در درختان ميوه ، ايجاد رنگ در ميوه‌هاست .

پ – خاك

بيشتر درختان مرکبات به بافت خاك حساسيت زيادی نشان می‌دهند و اگر خاك دارای ژرفا (عمق) و زهكشی كافی بوده و از pH مناسبی نيز برخوردار باشد به خوبی در آن رشد كرده محصول كافی می‌دهند . البته لازم به تذكر است كه خاك‌های سبكتر بطور معمول از خاكهای سنگين‌تر ، كم رطوبت‌تر بوده و به همين دليل در بهار زودتر گرم و در پاييز ديرتر سرد می‌شوند و چون از تهويه بهتری نيز برخوردارند ، در صورت وجود آب و مواد غذايی كافی ، درختان ميوه ، در آنها بيشتر رشد می‌نمايند .

در بررسی خاك ، به منظور احداث باغ ، نكاتی كه از اولويت برخوردار هستند :

?در درجه اول ژرفای خاك،

?در درجه دوم ژرفای سطح آب زيرزمينی و

?در درجه سوم ميزان نمك‌های محلول (شوری) خاك است.

كمبود مواد معدنی و آلی ، و تا حدودی هم نامناسبی خاك ، را می‌توان با افزودن مواد مورد نياز به خاك ، جبران كرد . در صورتی كه ژرفای خاك كم باشد ، می توان چنانكه در جهرم مرسوم است گودالهايی با ابعاد ، به نسبت بزرگ ( حدود 2 متر ) حفر و آنرا با خاك مرغوب پر كرد و درخت را در آن كاشت . البته اين كار ، گران تمام می شود و فقط برای فرآورده‌هايی مانند مركبات كه بازده بيشتری دارند مقرون به صرفه است . سطح آب زيرزمينی را می توان با زهكشی و ميزان نمك را با شستشوی خاك كاهش داد كه هر دو عملياتی گران هستند و تنها در صورت اجبار ، به احداث باغ در زمينی با اين ويژگی‌ها اقدام می‌كنند .

ت – آب

بر اساس يك قاعده كلی هر گاه منطقه‌ای دارای بيش از 700 ميلی‌متر باران ساليانه ، با پراكندگی يكنواخت ، باشد برای پرورش درختان به صورت ديم مناسب است . در نقاطی كه باران ساليانه 700-500 ميلی‌متر بارندگی داشته باشند نياز به آبياری مرتب در سراسر فصل رشد دارند . بيشتر نقاط ايران به جز كرانه‌های دريای خزر در گروه سوم قرار دارند و در آنها تنها گياهان بسيار مقاوم در برابر كم‌آبی (از قبيل انگور، بادام،‌ پسته و انجير) را می‌توان به صورت ديم پرورش داد و مرکبات نياز به آبياری مرتب دارند . به دليل كمبود آب ، اغلب تهيه آن احتياج به سرمايه به نسبت زيادی دارد كه بايد پيش از شروع به احداث باغ در نظر گرفته و تأمين شود . علاوه بر مقدار و قيمت آب ، كيفيت آن نيز اهميت زيادی دارد زيرا آبياری مداوم يك خاك خوب با آب سنگين و يا شور ، به تدريج ، زمين را شور و نامناسب می‌سازد.

به مدیریت:مهندی سیدی

 

 

 

نهال , نهالستان , انواع نهال , نهال میوه , نهال سیاه ریشه مرکبات , نهال هلو داوودی , نهال هلو گرین , نهالستان در ساری , نهالستان سیدی در ساری , خصوصیات نهال خوب , قیمت انواع نهال سیاه ریشه در ساری , نهال شلیل سانکینگ ,