Address & Contact

Our Address

گلستان ، شهر دلند ، روستای گلند ، کنار جاده بین الملل

Telephone

نهالستان شاه توت

? نهال شاه توت

? نهال شاه توت یکی از ارقام توت با کیفیت بالا میباشد شاه توت دارای رنگ قرمز تیره یا ارغوانی و مزه‌اش ترش و شیرین و مطبوع است درخت شاه توت از درختان بومی ایران و ترکیه میباشد دمای مناسب این درخت بین 5 الی 25 درجه میباشد . نهالستان برتر نهال شاه توت رو کشت و عرضه میکند عمر این درخت حداکثر تا 100 سال هم میرسد . این درخت درنواحی گرمسیری همیشه سبز و در نواحی سرد، خزان پذیر است. تا اواسط بهار شکوفه می دهد و تا تیر هم ممکن است میوه دهی آن زمان ببرد.

? خواص شاه توت

? شاه توت (به انگلیسی : Black mulberry) منبع ویتامین C بوده، برای درمان کم خونی، جلوگیری از پوسیدگی دندان و سلامت و زیبایی پوست مفید می باشد.تابستان که می‌آید، هیچ خوراکی‌ای دلچسب‌تر از خوردن میوه و آبمیوه نیست. اگر این میوه کمی طعم ترش هم داشته باشد که چه بهتر؛ عطش را برطرف کرده و مانع گرمازدگی و حالت تهوع می‌شود. یکی از این میوه‌ها، شاه میوه فصل تابستان است. شاتوت هم آبدار است و هم طعم ترش خاصی دارد. این میوه فواید دیگری هم دارد که بهتر است در گرمای تابستان امسال و البته بعد از افطار حتما کمی از آن بخورید.

? بررسی پژوهشگران مرکز تحقیقات تغذیه‌ای آمریکا نشان می‌دهد شاتوت در بین 42 نوع میوه که دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است، درصدر قرار دارد. بنابراین یکی از مهم‌ترین خوراکی‌ها برای جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها بویژه سرطان دستگاه گوارش است. این پژوهشگران خاصیت آنتی‌اکسیدانی این خوراکی را 100 در نظر گرفته و معتقدند میزان این ویژگی در دیگر میوه‌ها را باید با شاتوت سنجید.

? شاتوت حاوی یکی از مهم‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها یعنی آنتوسیانین است. این آنتی‌اکسیدان در دیگر میوه‌های بنفش مانند انگور و آلوی سیاه هم وجود دارد. وجود آنتی‌اکسیدان‌های گوناگون در شاتوت – شاخص جذب رادیکال‌های آزاد – یکی از شاخص‌های سنجش تاثیر خوراکی‌ها در جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها، را به 5360 رسانده است. این عدد بالاترین شاخص جذب رادیکال‌های آزاد در یک خوراکی است. علاوه بر آنتوسیانین، این میوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های دیگری مانند گالیک اسید، الاژیک اسید، اسید سینامیک و دو آنتی‌اکسیدان معروف یعنی ویتامین A و C است.

مدیریت:آقای مصطفی برزینی

 

 

 

نهالستان سبزینه , نهال درختان گرمسیری , تهیه نهال مرکبات , قیمت نهال لیمو , فروش نهال میوه های گرمسیری , قیمت نهال مرکبات ,