تولیدی تابلو برق صنعتی در مشهد

شماره های تماس:

09152012299
09309722299

✨تولید،مشاوره و اجرای انواع تابلو برق صنعتی

✨اتوماسیون صنعتی

?تابلو برق چیست؟

?در واقع دستگاه تابلوی برق یک محفظه است که تجهیزات برقی در آن نصب می‌شوند. از این دستگاه برای نصب تجهیزات کنترلی، قطعات و سیم بندی وسایل الکترونیک استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند و متناسب با کاربردی که دارند مورد استفاده صنایع و ساختمان‌ها قرار می‌گیرند.تابلو برق به نوعی واسطی بین منبع و مصرف کننده است.

?خود دستگاه تابلوهای برق‌ در واقع به سه قسمت تقسیم می‌شوند: قسمت درونی که شامل تجهیزات برقی می‌شود، قسمت بیرونی که بدنه است که می‌تواند از جنس فلز و یا غیرفلز باشد و قسمت ارتباطات که شامل ارتباط سیم‌ها با یکدیگر می‌شود. نصب تابلو برق در ساختمان‌ها و اماکنی که از دستگاه‌های الکتریکی زیادی استفاده می‌شودT جهت حفظ ایمنی ضرورت دارد. این دستگاه میزان برق ورودی به دستگاه‌های الکتریکی را کنترل می‌کند و بر روی جریان برق نظارت می‌کند.

?وظایف تابلو برق چیست؟

⚡️توزیع نیروی برق و تغذیه مصرف کننده ها

⚡️محافظت از مصرف کننده‌ها و ایمنی کاربران

⚡️بهینه سازی و کنترل مصرف کننده‌ها و تجهیزات

⚡️جلوگیری از نشتی جریان به دلیل وجود فیوزها و قطع‌کننده‌های مدار تأمین‌کننده انرژی‌ها الکتریکی

?انواع تابلوهای برق صنعتی

?شرکت های تابلوسازی در ایران پس از خودکفایی آغاز به تولید انواع تابلو های برق نمودند. هر یک از این تابلو های برق کاربرد های مختلفی دارند و در محیط های مختلفی نصب می شوند. از این رو باید بگوییم تابلو های برق در دسته های مختلفی تقسیم می شوند.

?تابلو هایی که بر حسب ولتاژ ساخته می شوند به سه دسته ی تابلو های برق فشار ضعیف LV، تابلو های برق فشار قوی HV، تابلوهای برق فشار متوسط MV تقسیم می شوند. این تابلو ها هریکی دارای ولتاژ مختلفی هستند و در محیط های مختلفی نصب می شوند.

?دیگر انواع تابلو های برق را می توانیم به این صورت دسته بندی نماییم. تابلوهای برق اصلاح ضریب قدرت یا بانک خازنی، این تابلو ها به منظور کم کردن هزینه ی مصرفی برق مورد استفاده قرار می گیرند.

?تابلو های برق فضای ازاد بارانی، این تابلو های به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که در فضای باز برای مدت طولانی دوام بیاورند. معمولا برای محیط های آب و هوای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. ضد زنگ هستند و بیش از 30 سال عمر مفید دارند.

?علاوه بر آنها می توانیم به تابلو های برق اپراتوری، تابلو های برق میز کنترل، تابلو های برق صنعتی، تابلو های برق اضطراری، تابلو های برق راه اندازی ژنراتور، تابلوهای برق کنترل از راه دور و تله متری و… اشاره نماییم.

?همه ی این تابلو ها امروزه در صنعت تابلو سازی کشور تولید و مورد استفاده قرار می گیرند.

?اصول کلی برای ساخت تابلو برق به این شرح است:

?رعایت استانداردهای تابلو سازی برق و اصول کلی برای محفظه های الکتریکی مانند درجه حفاظتی IP، درجه جدا سازی محفظه ها و محافظت از آنها در برابر شرایط جوی
?اصول تخصصی ساخت تابلو برق و دانستن مقادیر نامی هر قطعه و مدار، مانند مقدار ولتاژ، مقدار جریان و …
?آشنایی با اصول تجهیزات الکتریکی مختلف از جمله رله های حفاظتی، دژنکتور، سکسیونر ها و نحوه کار هر کدام از آنها و همچنین نحوه انتخاب صحیح و درست آنها برای تابلو سازی برق.
?آشنایی کامل با تاسیسات الکتریکی و محاسبات آنها و طراحی مدار فرمان و کنترل

?مراحل کلی تابلو سازی برق

?مرحله جوشکاری و ساخت محفظه تابلو برق : از دستگاه های سنگین فلز کاری مانند خم 40 تنی دیجیتال، خم دستی، گیوتین برش، دستگاه مته کاری، دستگاه جوش 250 آمپر و سنگ فرز در این مرحله استفاده می شود. قطعات فلزی مورد نظر ابتدا با دستگاه های مخصوص برش، به اندازه های مورد نظر در می آیند و با استفاده از دستگاه های پانچ و خم کاری آنها را فرم داده. در نهایت با استفاده از دستگاه های جوش تمام قطعات را به هم جوش داده و برای از بین بردن خال ها و ناهمواری های سطح با استفاده از دستگاه فرز سطحشان را صاف می کنند.

?مرحله رنگ کاری : در این مرحله بعد از ساخت بدنه تابلو برق، با استفاده از رنگ های ساده محیط بیرونی تابلو و به وسیله رنگ های چرمی محیط درونی دستگاه را به وسیله باردار کردن مولوکول های رنگ با جریان 20 کیلو ولت رنگ را به قسمت های مختلف بدنه تابلو می پاشند. بعد از اینکه رنگ ها به صورت نیمه خشک شده در آمدند آنها را داخل کوره با درجه حرارت 180 درجه قرار می دهند تا رنگ ها پخته شوند.

?مرحله مونتاژ بدنه و قطعات داخلی تابلو برق : بعد از رنگ آمیزی قطعات مختلف تمام آنها را به هم مونتاژ کرده و متصل می کنند.

?مرحله مونتاژ قطعات الکتریکی : در این مرحله تمام قطعات و تجهیزاتی که باید در تابلوسازی برق به کار برده شود از جمله : فیوزها ، کلید و کنتاکتور ها، رله ها، پریز، فتوسل، لامپ و شینه ها در اسکلت داخلی تابلو برق نصب می شوند. سپس اسکلت داخلی بر روی پایه های اصلی تابلو قرار گرفته و در نهایت با استفاده از دستگاه و تجهیزات مخصوصی به وسیله متخصصین تابلوهای طراحی شده تست و روانه بازار می شوند.

?نکات باقی مانده در تابلو سازی برق صنعتی را می توان به این شرح گفت:

?تمام تابلو های برق ساخته شده باید دارای سیم ارت با رنگ سبز در دستگاه باشند. خطوط RST دستگاه با رنگ های زرد، قرمز و آبی و سیم های نول با رنگ سیاه مشخص می شوند.
?برخی از تابلو برق ها روی درب تابلو کلید stop و start و یا یک کلید گردان برای روشن خاموش کردن دستگاه و روشنایی آن دارند.
?برای راحتی کار با تابلو و در صورت نیاز تعمیر آسان قطعات باید دو نقشه در هنگام تابلو سازی برق کشیده شود، یکی رایرز دیاگرام که مکان تابلو در آن مشخص می شود و دیگری نقشه داخل تابلو که شامل تمام قطعات و نوع آنهاست.
?شینه های مورد استفاده در تابلو برق با استفاده از رنگ های نسوز باید رنگ شوند و کلید ورودی اصلی باید از نوع خودکار باشد.
?سیم کشی هایی که درون تابلو انجام می شود با سیم های مسی یک لایه و با عایق حداقل 1000 ولت باشد. از سیم 1.5 برای روشنایی درون تابلو به همراه کلید مینیاتوری 10 آمپر یا سیم 2.5 برای پریز به همراه کلید مینیاتوری 16 آمپر استفاده شود.
?نکته پایانی در تابلو سازی برق رعایت ارتفاع تجهیزات است که ارتفاع قسمت های میانی تابلو از سطح زمین حداکثر 160 سانتی متر و ارتفاع بالاترین دسته کلید حداکثر 175 سانتی متر باشد.

?اتوماسیون صنعتی چیست؟

?افزایش بازدهی در صنایع متوسط و سنگین و شاید با کمی‌اغراق “آینده صنعت” در دستان اتوماسیون و بخصوص نوع صنعتی آن می‌باشد، تکنولوژیی که پس از ظهور آن همچنان پر قدرت به سمت جلو می‌رود و گویا پایانی بر نوآوری‌‌‌های آن نیست.

?اتوماسیون عبارت است از متصل کردن اجزای اطلاعاتی بخش‌‌‌های مختلف یک سازمان در قالب یک بستر نرم افزاری تا انتقال اطلاعات، آمارها و دستورالعمل‌ها به صورت کاملا یکپارچه و آسان، به گونه ای که تبادل، تنظیم و تصحیح اطلاعات درون سازمانی تسریع شود، صورت پذیرد.

?مدار فرمان

هر مدار فرمان وظیفه کنترل و راه اندازی یک سیستم الکتریکی را در مدارات برق صنعتی و قدرت بر عهده دارد و چگونگی کارکرد و هماهنگی میان ماشین آلات را مشخص می‌کند.

?وظایف مدار فرمان را بطور کلی می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود:

? به روش‌‌‌های مختلف می‌تواند ماشین آلات را روشن و یا خاموش نماید.
? بین الکتروموتورها و ماشین آلات هماهنگی، زمان بندی، ترتیب بندی و الویت بندی برقرار می‌کند.
? با محدود کردن حرکت دستگاه‌ها توسط سنسورها و میکروسوئیچ‌ها سبب کاهش یا افزایش سرعت تولید می‌شود.
? با هشدار دادن به موقع پرسنل را از وضعیت کارکرد ماشین آلات آگاه می‌سازد.
? کارکرد سیستم را در مقابل خطاهای انسانی و مکانیکی حفظ می‌کند.
? در هزینه‌ها و کاهش استهلاک که بر اثر کارکرد مداوم ماشین آلات و روشنایی به وجود می‌آید صرفه جویی خواهد کرد.

به مدیریت:سعید ماه پروی

 

شماره های تماس:

09152012299
09309722299

 

 

 

شماره های تماس:

09152012299
09309722299

 

 

 

برق , برق و الکتریک , تجهیزات برقی , تابلو برق , پارت تابلو صنعت کاوه در مشهد , ساخت و مونتاژ انواع تابلو برق , مدار فرمان , اتوماسیون صنعتی , وظایف تابلو برق , تابلو برق صنعتی در مشهد , هزینه اجرای تابلو برق صنعتی در مشهد , تولیدی تابلو برق صنعتی در مشهد , مشاوره و اجرای تابلو برق صنعتی در مشهد , اتوماسیون صنعتی در مشهد , تابلوسازی در مشهد، , تابلو برق در مشهد , تولیدی تابلو در مشهد , تابلو برق صنعتی در مشهد ,